Gå til innhold

Har barna deres venner der dere ikke er spesielt begeistret for foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har ei venninne med veldig snåle foreldre. Sånn type der interessene er å se på program der folk blir heist opp med kroker i huden osv.

Hvordan forholder dere dere til de?

Anonymous poster hash: 04be0...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller omvendt. Foreldre på skolen/i barnehagen, men unger jeg ikke liker

Anonymous poster hash: e96b8...a8c

Skrevet

Nei, men jeg tror jeg hadde syntes det var ubehagelig om ungene mine hadde vært hjemme hos folk som likte å se folk henge i kroker...

Anonymous poster hash: 80fdc...e76

Skrevet

Oh yes!

Opptil flere. Men så er barna våre godt likt og har mange venner også. Kanskje fordi vi ikke er slike kjipe foreldre som driver og oppdrar og forskjellbehandler barnas venner, eller er 100% konsekvente på strenge regler beregnet for å gjøre livet enkelt for oss voksne.

Ola fra nabohuset får lov til å komme på besøk selv om han tydeligvis er vant med at ingenting er lov i hans perfekte, alltid ryddige og rene hjem, og derfor går litt amok hos oss når vi forteller at de faktisk kan få lov til å dra ut alt sengetøyet og bygge lekehytter og leke indianerer på hele loftstua en regnværsdag.

Anonymous poster hash: 996f7...979
Skrevet

Vi har nok noen av de. Det er ikke at jeg direkte misliker dem, men de er på en måte litt intense så jeg blir litt lei etter å ha snakket med dem når de kommer for å hente barna. Felles er at de ikke ønsker å komme inn, de skal gå med en gang. Bilen står og går, jeg står med dørene åpne, gjerne er det 15 minus ute samtidig som smyger seg inn i huset. Så blir de stående og snakke om det ene kjedelige temaet etter det andre i bortimot en time. Barna løper inn og ut, mine barn vet ikke helt hva de skal ta seg til. Barna deres går gjerne inn igjen, begynner å leke i en annen etasje. Innimellom roper foreldre på dem og sier de må komme. Barna kommer ikke, jeg finner barnet igjen, tvinger det til døra, foreldrene prater videre, og barnet løper ut, så litt inn igjen fordi det blir kjedelig å vente osv osv. Timen går og barna mine ligger en time etter med kveldsstellet om mannen ikke er der.

Jeg forholder meg til de som alle andre, unntaket er at jeg må klage på dem til mannen innimellom. Han er selvsagt helt enig i at det er slitsomt, men han har en egen evne til å shutle dem ut døra uten å virke avvisende og uhøffelig.

Skrevet

Nei, men jeg tror jeg hadde syntes det var ubehagelig om ungene mine hadde vært hjemme hos folk som likte å se folk henge i kroker...

Hvorfor det? Tror du at de skal henge ungene dine opp i kroker?

Skrevet

Utrolig morsom tørr kommentar 😂😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: ff646...13b

Skrevet

Utrolig morsom tørr kommentar

Nei, den var ikke ment for å være så morsom, men hva er det egentlig du er redd for?

Skrevet

Nei, den var ikke ment for å være så morsom, men hva er det egentlig du er redd for?

Tror kanskje du skal se litt på anonymnummerene før du svarer, det finnes fler enn en anonym

Anonymous poster hash: 6f805...52e

Skrevet

Tror kanskje du skal se litt på anonymnummerene før du svarer, det finnes fler enn en anonym

Anonymous poster hash: 6f805...52e

Æsj, det var ikke så viktig liksom:-)

Skrevet

Å, ja, har mange av de foreldrene rundt her. Noen nabodamer som er BFFs, og som er bare ikke samme type som oss, bare han ene mannen til ei, han er morsom og laidback. Litt mer som meg og mannen min av type.

Hun ene er intens, overbliiiid og skal alltid koooose seg så veldig for det er så kooooselig alt. Blærf, og ei er isdronningen selv som ikke forstår ironi, spøk, ler aldri hjertelig, og tar alt dørgende seriøst.

Den tredje som alltid har plettfritt hus og barn uten rynker eller søle på klærne, og ser så forknytt og stakkarslig ut at jeg får lyst til å gi henne en klem.

Så det er litt som Misteria Lane her til tider, haha. Jeg har ingen kontakt med de utenom mld i forbindelse med hjemsending, mat, turer og div. Nærmeste naboer, men har ingen interesse for å bli godkjenner med de, på lik linje som de ikke liker meg noe særlig heller. :D

Anonymous poster hash: 2668c...555

Skrevet

Godkjenner=godvenner

Anonymous poster hash: 2668c...555

Skrevet

Forresten: Mangfold er BRA! Det er i mine øyne utrolig viktig at barna lærer seg at det finnes mange slags mennesker og typer av familier.

Voksne som aldri har omgått andre enn standard A4 mellomklasse-familier med alt på stell og et gjennomplanlag liv helt etter boka er utrolig kjedelige. Og dessverre ofte lite fleksible og blir lett stresset av situasjoner de ikke har kontroll på. Og ender ofte med å fordømme eller se ned på alle de oppfatter som litt annerledes.

Da synes jeg det er bedre med mennesker som er inkluderende eller litt uvanlige. Forfriskende.

Skrevet

Så det er litt som Misteria Lane her til tider, haha.

Haha, og det heter Wisteria Lane.

Anonymous poster hash: e7f5d...0d5

Skrevet

Godt at ingen av foreldre i min datters klasse vet alt om oss og vårt privatliv....Ellers hadde vel ingen likt oss.

Ikke like noen fordi de liker å se folk henge huden i kroker??? Hvis det er det verste du vet om andre rundt deg så fortsett å tro det :) det skjer mye bak lukkede dører du ikke vil vite og som du sikkert aldri får vite hekler. Men folk er nok ikke så kjedelige og a4 som vi håper på.

Anonymous poster hash: 2d995...f61

Skrevet

Er ett par foreldre jeg ikke synes noe særlig og som barna ikke får være i hjemmene til, men desto viktigere at ungene deres har venner så jeg inviterer dem ofte hit og de får leke ute sammen. Ungene er greie, snille og flotte unger, litt preget av foreldrene, men alle har nå sine "feil og mangler" ;)

Anonymous poster hash: 3dafc...f31
Skrevet

Selvfølgelig ikke, men jeg synes det er på grensen til en litt makaber interesse, så det setter meg litt utenfor comfortsonen... Men det hadde jo kommet an på hvilke andre karaktertrekk de hadde/ikke hadde i tillegg...

Skrevet

Ja, de er alt for ordentlige og alt for sosiale. Får de litt i halsen :S. De tar ikke et hint, i hvert fall ikke mora. Men ungen er hyggelig og jeg kan godt la ungene sammen, men vil helst ikke tilbringe tid med foreldrene. 

Anonymous poster hash: f9330...a89
Skrevet

Oh yes!

Opptil flere. Men så er barna våre godt likt og har mange venner også. Kanskje fordi vi ikke er slike kjipe foreldre som driver og oppdrar og forskjellbehandler barnas venner, eller er 100% konsekvente på strenge regler beregnet for å gjøre livet enkelt for oss voksne.

Ola fra nabohuset får lov til å komme på besøk selv om han tydeligvis er vant med at ingenting er lov i hans perfekte, alltid ryddige og rene hjem, og derfor går litt amok hos oss når vi forteller at de faktisk kan få lov til å dra ut alt sengetøyet og bygge lekehytter og leke indianerer på hele loftstua en regnværsdag.

Da blir det mye å vaske etterpå ... bedre å kjøpe inn noen fleecetepper.

Anonymous poster hash: f9330...a89

Skrevet

Jepp.

Ungene er kjempehyggelige. Far i huset er skikkelig ufyselig,mog jeg liker egentlig ikke å sende ungene din. Har en ekkel magefølelse. Far er sjuskete, det er damer inn og damer ut, går fra den ene jobben til den andre, glemmer hentetider på ungene, og er generelt ganske usmakelig.

Men ungene er som sagt veldig hyggelige, og jeg har de gjerne på besøk her. Synes imidlertid det er litt vanskelig å forklare mine egne unger hvorfor jeg ikke er så begeistret for at de skal være der på besøk......

Anonymous poster hash: f0152...261

Skrevet

Jeg kan nok muligens være en sånn mor for noen...

Jeg har nemlig støv på hjernen. Alt er ganske plettfritt her hjemme, får en del kommentarer på det og mange lurer nok på om barna i det hele tatt får leke her hjemme.

Jada, de får bygge hytte under spisebordet og alt det der, men det skal ryddes opp! Det er jeg streng på. Det barna roter ut skal ryddes opp før de roter ut noe nytt. Men har barna besøk og har rota ut hele barnerommet rydder jeg det opp selv før barna legge seg.

Barna skal si takk for maten og spørre om de får gå fra før de er får løfta rumpa sv stolen. Da får de selvfølgelig gå i fra. De skal spørre før de drar perler, play Dough osv ut fra skapene.

Barna er med på å dekke på/av bordet.

Har nok flere regler mange synes er strenge, men kommer ikke på noen nå.

Det folk reagerer mest på er liksom mangelen på rot og støv her i hjemmet, at stua og sånn liksom ikke bærer preg av at det bor barn her. Men det mange ikke vet, inkludert foreldre som bare henter i døra er at det er 120 kvadrat i underetasjen som er innredet for barna; lekerom, spillerom (biljard + tv/prosjektor, Playstation, fotballbord) og et turnrom (ribbevegg, og diverse turnting hengende fra taket med tjukkasser under). I tillegg har jo barna hvert sitt soverom oppe.

Med andre ord er dette et populært hus for barnas venner å være i, men for å være her må de følge reglene. Ingenting fra rommene nede skal tas ut fra rommene de tilhører. Med et så stort hus og så mange barn flygende inn og ut her føler jeg at jeg må ha disse reglene

Anonymous poster hash: e08f6...a78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...