Gå til innhold

Bryllup til 100 gjester for 100 000 (????)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss neste år.

Vi har satt opp ett budsjett på 100 000.

Maten koster 40 000

Lokalet 5000

Drikke 12 000

Servitører 10 000

 

Kjolen skal kjøpes i utlandet. Så og si all bordpynt kommer til til å finne ute i naturen (bortsett fra kubbelys osv)

 

Selvsagt MYE mer som skal betales, men Er dette helt usannsynlig????

 

Anonymous poster hash: 8c707...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milde himmel, er det så sykt dyrt å gifte seg?

 

 

Anonymous poster hash: 525c9...da3

Skrevet

Billig mat for så mange gjester...Er det med drikke til maten?



Anonymous poster hash: f6cb8...c67
Skrevet

Det er mulig, men det lønner seg sikkert å stramme inn der dere kan. 40000 på mat var lite, er det allerede avtalt eller?

Synes det var mye på servitører også, men det kommer jo ann på hvor lenge dere trenger dem og hvor mange.

 

Fotograf,

Frisør, sminke, negler,

Undertøy,

Kjole,

Kaker,

leie av duker, stoler mm,

Blomster,

Mannens antrekk,

Innbydelser,

 

Det var det jeg kom på og alt koster litt...

 

 



Anonymous poster hash: 4d496...047
Skrevet

Vi hadde bryllup med 80 gjester til rundt 100 000 og det var på et av Oslos flotteste hoteller. Så det er fullt mulig med 100 til 100 000, hvis dere finner et rimelig lokale og dere bruker kronene smart :)

 

Anonymous poster hash: b021e...abc

Skrevet

Milde himmel, er det så sykt dyrt å gifte seg?

 

 

Anonymous poster hash: 525c9...da3

Dette er en veldig god pris for så mange gjester..

 

Anonymous poster hash: 8b9f3...888

Skrevet

 

Billig mat for så mange gjester...Er det med drikke til maten?

 

Anonymous poster hash: f6cb8...c67

Det blir drikke til maten og fri bar. Drikken skal også handles i utlandet. Vi har mulighet til å handle i Finland og lagre det i Sverige. Det er ingen toll fra Finland til Sverige, så fmilien vår i Sverige kan t med seg litt og litt hver gang de kommer om Norge. Vi kan også ta med oss litt kår vi er der.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 8c707...9ac

Skrevet

Vi hadde bryllup for 100.000 kr med 60 gjester for noe år siden, tror maten kom på ca 25.000 kr. Vi måtte tenke oss om, og velge en del billige løsninger for å få det til, så i utgangspunktet synes jeg 100.000 kr for deres bryllup er litt optimistisk... Men lager dere bordpynt/blomster selv, ikke leier inn musikere eller fotograf osv så holder det nok:-)

 

Anonymous poster hash: 0af54...231

Skrevet

Jeg syns 40 000 kr for mat var veldig lite, spesielt hvis det også inkluderer drikke. Uansett hvor billig dere får tak i alkoholen, så koster det penger. 40 000 kr for 100 gjester blir 400 kr pr gjest.



Anonymous poster hash: 35510...e3a
Skrevet

Så da er 12000 for drikke inkludert drikke til mat? Da synes jeg det er veldig lite... 120 kr per person i drikke? Selv om vinen er litt rimeligere er det jo ikke nok til å dekke mer enn fordrink og et par glass vin til maten.... Jeg tror du bør minst triple denne summen om det ska være drikke hele kvelden (selv om noen ikke drikker alkohol er 120 kroner lite for en hel kveld).



Anonymous poster hash: f6cb8...c67
Skrevet

Maten er avklart. Det blir tre rettere med to serveringen på hovedretten. Har til og med to Catering firmaer som "kjemper" om å få lage maten til oss 😋

Vi må ba ca ti stk til å servere siden vi er så mage til middag. Og hsr tenk 1000 kr pr servitør. Med mindre vi får noen til å gjøre det som vennetjeneste 😜 kan jo håpe, haha.

Vi tenker å kjøpe inn litt nå og da, og skal som sagt pynte inne med mye fra naturen. (Skal gifte oss på høsten, og har fynnet sinnsykt mange fantastiske forslag på nettet😃)

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 8c707...9ac

Skrevet

Wow. Vi beregna for 120 gjester. Noe frafall, men det meste kosta jo det samme uansett da. Budsjett på 60.000. Full pakke med alt inkludert. Fatter ikke at det må koste så innmari mye. Totalt endte vi litt over, men fortsatt under 70.

Skrevet

 

Så da er 12000 for drikke inkludert drikke til mat? Da synes jeg det er veldig lite... 120 kr per person i drikke? Selv om vinen er litt rimeligere er det jo ikke nok til å dekke mer enn fordrink og et par glass vin til maten.... Jeg tror du bør minst triple denne summen om det ska være drikke hele kvelden (selv om noen ikke drikker alkohol er 120 kroner lite for en hel kveld).

 

Anonymous poster hash: f6cb8...c67

Vi får 80 flasker hvitvin (reising) og 34kasser øl (litt over 800 øl) ble det ca 7000. Det kostet 98kr for en liter sprit. Husker ikke helt hva rødvinen kostet. Men det ble i allefall mer enn nok drikke for 12000 kr. Dessuten kommer ikke alle 100 gjestene il å drikke. Flere rettere og kusiner, samt besteforeldre på over 80 år. Men regner drikke til alle.

Så 12000 til drikke og 40000 til maten.

Hi

 

Anonymous poster hash: 8c707...9ac

Skrevet

Wow. Vi beregna for 120 gjester. Noe frafall, men det meste kosta jo det samme uansett da. Budsjett på 60.000. Full pakke med alt inkludert. Fatter ikke at det må koste så innmari mye. Totalt endte vi litt over, men fortsatt under 70.

Det er jo helt fantastisk. Her er det absolutt ikke om å gjøre p bruke så mye som mulig! Heller omvendt 😜 så gi meg gjerne tips om hvordan dere fikk til dt 😃hi

 

Anonymous poster hash: 8c707...9ac

Skrevet

Bryllupet vårt kom alt i alt på 230 000,- men vi hadde dog helgebryllup :)

Å gifte seg kan være veldig dyrt, men også billig. Det spørs hva man ønsker og hvor mye man ønsker å legge i det!

 

Anonymous poster hash: 4973e...b28

Skrevet

Fy søren så dyrt det er å gifte seg! Jeg har skikkelig lyst å gifte meg, men "rygger bakover" når jeg ser alle kostnadene. De verste kostnadene synes jeg er alkoholen. Er tilnærmet avholdsmenneske selv og jeg liker ikke tanken på å måtte ut med masse penger for at folk må ha unødvendig masse alkohol. Dessuten ser jeg for meg at når det er "fri bar" går mange berserk. Stemmer dette ut fra deres erfaringer? Hadde jo gått an og begrenset alkoholmengden, men jeg vil ikke bli sett på som gnien heller, går mer på prinsipp.

Siden bryllup er så dyrt, frister det mest og bare ha ett knøttlite bryllup med nærmeste familie og venner, eventuelt bare gifte seg uten gjester, men da hadde flere av venninnene mine blitt sure siden de helst vil ha med seg bryllupet mitt.



Anonymous poster hash: fcaf6...8ba
Skrevet

Fy søren så dyrt det er å gifte seg! Jeg har skikkelig lyst å gifte meg, men "rygger bakover" når jeg ser alle kostnadene. De verste kostnadene synes jeg er alkoholen. Er tilnærmet avholdsmenneske selv og jeg liker ikke tanken på å måtte ut med masse penger for at folk må ha unødvendig masse alkohol. Dessuten ser jeg for meg at når det er "fri bar" går mange berserk. Stemmer dette ut fra deres erfaringer? Hadde jo gått an og begrenset alkoholmengden, men jeg vil ikke bli sett på som gnien heller, går mer på prinsipp.Siden bryllup er så dyrt, frister det mest og bare ha ett knøttlite bryllup med nærmeste familie og venner, eventuelt bare gifte seg uten gjester, men da hadde flere av venninnene mine blitt sure siden de helst vil ha med seg bryllupet mitt. Anonymous poster hash: fcaf6...8ba

Jeg ser den, alkohol er jo nesten noe man forventer i et bryllup, hvertfall mtp at man sitter mange mange timer med middagsbordet. Vi sparte ikke på drikke til maten, ba servitørene skjenke oppi når de så at folk gikk tom, mens etter middagen fikk gjestene 2 bonger som de kunne bruke i baren! Har selv vært i et brullup hvor vi fikk 2 glass Ila hele middagen og da satt vi og skålte med tomme glass til slutt, dette fordi middagen varte over 4 timer, og ikke fikk vi kjøpe drikke selv heller, og det var litt trassig syntes jeg!

 

Anonymous poster hash: 4973e...b28

Skrevet

Jeg er så lei av dagens "drikkementalitet". At folk vil ha 1-2 glass vin til maten, er en ting, men at mange "må" ha 4 glass skjønner jeg ikke. Samtidig vil jeg ikke bli sett på som gnien. Vil ikke bli huset som "det gjerrige brudeparet".

Hadde dere vært tilfreds hvis dere fikk kjøpe drikke selv i bryllupet?



Anonymous poster hash: fcaf6...8ba
Skrevet

Jeg er så lei av dagens "drikkementalitet". At folk vil ha 1-2 glass vin til maten, er en ting, men at mange "må" ha 4 glass skjønner jeg ikke. Samtidig vil jeg ikke bli sett på som gnien. Vil ikke bli huset som "det gjerrige brudeparet".Hadde dere vært tilfreds hvis dere fikk kjøpe drikke selv i bryllupet? Anonymous poster hash: fcaf6...8ba

2 glass vin til maten når man sitter 4-6 timer med middagsbordet er lite syntes jeg. Men hvis brudeparet velger dette så er det helt greit, men da må man få lov å kjøpe mer drikke utenom, noe vi ikke fikk gjøre i bryllupet vi var i. Det er ikke det samme å skåle i vann når man er i bryllup! 1 glass vin i timen er jo ikke så gale vel!

 

Anonymous poster hash: 4973e...b28

Skrevet

Jeg synes 2 glass vin er evig nok, hadde nok bare tatt 1 glass om jeg var i bryllup, men så er jeg mer måteholden enn majoriteten. Folk er jo ulike.

 

Er det mange som "tar av" når det er fri bar i bryllup?

 

 



Anonymous poster hash: fcaf6...8ba
Skrevet

Vi hadde 80 gjester og maten kostet 20.000kr Hadde tapasbuffet fra ett bra cateringselskap. Det var skikkelig suksess.

Alkoholen kjøpte vi i Sverige. Kom kanskje på ca 10.000kr. Da kjøpte vi kartonger med vin og det ble servert i karafler. Og så hadde vi sprit i baren til festen etterpå

Skrevet

 

Wow. Vi beregna for 120 gjester. Noe frafall, men det meste kosta jo det samme uansett da. Budsjett på 60.000. Full pakke med alt inkludert. Fatter ikke at det må koste så innmari mye. Totalt endte vi litt over, men fortsatt under 70.

Det er jo helt fantastisk. Her er det absolutt ikke om å gjøre p bruke så mye som mulig! Heller omvendt så gi meg gjerne tips om hvordan dere fikk til dt hi

 

Anonymous poster hash: 8c707...9ac

 

Bor ikke i storby, mulig det gjør det billigere? 

Inkludert var tre dagers feiring, overnatting for noen av gjestene, enorme mengder mat (jeg lagde stort sett alt selv, inkludert slakting :-D ), drikke (alkohol+alkoholfritt nok til alle, hadde mye til overs), band, hus, tja, alt egentlig. Sparte ikke på noe sånn egentlig, men vi liker å unngå amerikanske vri'er. Eneste innsparing jeg vet vi gjorde bevisst var å bruke en venn som fotograf, meget fornøyd med det, har 1200 gode bilder bare fra han + alt som alle andre bidro med. Og servitørene kostet selvsagt ikke noe (hadde middelalderkoldtbord, brukte tre kollegaer som kjøkkenhjelper/servitører). 

Skrevet

Vi hadde bryllup på en av Norges peneste hoteller der mat og drikke var inkludert og endte totalt på 129.000 for 80 gjester, så jeg vil tro at dine beregninger kanskje kan være realistiske.

 

Her er noen av de største utgiftspostene vi hadde:

Klær til meg

Klær til han

Klær til blomsterpikene

Blomster

FOTOGRAF (hvem kunne tro det var så dyrt?)

Innbydelser og takkekort

Bryllupskake.

Brullupsbil lånte vi gratis hos en venn :)

I tillegg kjente jeg Hovmesteren på hotellet så der fikk vi betydelig avslag på forskjellig :)

Alle kaker og desserter ble laget av venner og bekjente med unntak av bryllupskaken.

 

På alkoholen hadde vi hvitvin til maten og rødvin til hovedretten. (Gjestene fikk så mye de ønsket, men de drakk stort sett ikke mer en 2 glass til sammen) i tillegg hadde vi cognaq og baylis (aner ikke hvordan det skrives) til kaffi, her gikk det også mindre enn beregnet. Deretter kjøpte folk i baren, noe som vi sparte MYE på og folk flest syns er greit.

 

Anonymous poster hash: 92082...704

Skrevet (endret)

Det som er satt opp her er tilsammen 67000, som gir 33000 til resten.

Det spørs jo på hvor du legger lista, men jeg synes det var knapt.

 

- Utstyr til deg (selvom kjole i utlandet kommer gjerne sko, strømper, undertøy (i alle fall ofte BH som er pen under akkurat den kjolen)

- utstyr til han

-gifteringer

-fotograf (denne er en stor post ofte)

-takkekort

-blomster (bare brudebuktett koster 1500/2000)

-eventuell leie av duker. (Du skal ha mange gjester så er vel ikke trolig st dere har duker som kan dekke så mange)

- innbydelse

-bordkort (selvom man lager selv blir det litt)

- frisør/make up til deg den dagen (+ eventuell bryn/negler noen dager før)

- hårklipp til brudgom noen dager i forveien

- morgengaver

- bryllupskake (ofte et par tusen)

-eventuell transport av brudeparet

 

Kommer ikke mer akkurat nå. Men min erfaring er at det er de små postene som drar. For man tenker "jo, men det er bare 500, eller 1500". Poenget at mange slike blir faktisk mye samlet sett.

 

Så sett dere ned og ta et overslag på alle småting. Det er ofte de som fører til overskridelser. De store utgiftene er jo de enkle å regne på :)

Endret av MrsRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...