Gå til innhold

skal barn lukte såpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært mange tråder her inne om vasking av barn, og det har fått meg til å fundere litt:

- hva er "god" og "vond" lukt? Er barns kroppslukt vond? Nå tenker jeg ikke på urinlukt.

Hva skal barn egentlig lukte? Hva er det all vaskingen skal ta bort? Hverken såpelukt eller boomsterlukt er naturlig. Skal man virkelig vaske bort vanlig kroppslukt?

Her vaskes underliv, ansikt og hender hver dag og etter behov, i tillegg til dusjing og bading. Er man skitten, må man dusje. Klart det.

Men om man er bekymret for lukt, er det fordi barnet lukter vondt, eller fordi det ikke lukter såpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret skal lukte godt, ellers helt nøytral lukt. Viktig å vaske fjes,hender og underliv hver eneste,dag,da. Bruker varmt vann jeg

Anonymous poster hash: c890b...ce6

Skrevet

Heller det enn bæsj...

Anonymous poster hash: 4681b...123

Skrevet

Det finnes folk som sprayer 3-åringer med parfyme før de drar i barnehagen, og ja, jeg kjenner til sånne. De er tilsynelatende (!) oppegående mennesker til og med.

Etter at jeg skjønte dette forundrer det meg ikke om noen sprayer underlivet med duftfrisker før de føder for å overdøyve lukten av den nyfødte. 

Folk flest er rare/dumme/idioter/unormale. (You choose) 

Skrevet

De skal lukte naturlig. Vasker med såpe som lukter veldig lite, og vasker klær med Neutral.

Anonymous poster hash: 4833e...23d

Skrevet

Her lukter gutten vondt om han blir veldig svett og ikke blir vasket. Dessuten stinker føttene hans noe helt utrolig. Klutvask er ikke veldig pop i huset, så vi går som regel for en rask dusj. Varierer litt om han bruker såpe eller bare skyller seg, nå er han blitt stor nok til å vurdere selv. Jeg er ikke ute etter såpelukten, som du sier, bare "ren" nøytral lukt. Håret vaskes omtrent én gang i uken.

Anonymous poster hash: b12a2...101

Skrevet

Her lukter det nok svært lite. Klær blir vasket med nautral vaskemiddel og nautral sjampo/dusjsåpe/håndsåpe.

Generelt syntes jeg ikke at det trenger å lukte så mye av barn så lenge de er rene.

Anonymous poster hash: 2fd13...7ee

Skrevet

Normalt sett lukter barn svært lite når de er rene ( uten såpelukt).

Anonymous poster hash: 7b30b...5f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...