Gå til innhold

Bekymret for ett barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er svært usikker, men det er noe som henger overe meg. Jeg er mor til en 2 klassing som har en kompis som bor ca 5 min gangavstand. I fjord vinter ble han kompis med en gutt i klassen. Han kom sykklende!! hit hver dag, noen ganger i bare t skjorte og noen ganger uten sko.jeg har brukt og sendt han hjem når det er tid for kveldsmat og stell. I sommer har han kommet hver dag. Han er her til jeg sier at det er på tide å dra. Ingen som etterlyser han. Jeg fikk greie på etternavnet til gutten og søkte opp navn og nummer til mor for å informere om at gutten er hos oss. Fikk liksom ikke noe kontakt eller tilbakemelding/reaksjon. Hun har adri deltatt på ett eneste foreldremøte så jeg vet ikke hvordan hun ser ut/ er. Gutten er svært utagerende. Jeg kjenner jeg er litt bekymret, men overdriver jeg? I sommer var han hos oss til kl 22 en kveld vi hadde grillet i sommervarmen. Ingen som ringte for å høre om han var til oss.

Anonymous poster hash: 72210...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det ble litt rotete, men jeg skriver på nettbrett! Beklager dette:) hi

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle si dette, men ring barnevernet.

Skrevet

Men hva om jeg tar feil? Gutten ser jo godt ut. Han er livlig og virker glad. Han er høyt og lavt heletiden. God forfattning! Men det er liksom noe som får meg urolig.. mulig jeg er overhysterisk, men samtidig vil jeg hjelpe om det er noe. Skolen legger vel merke til slikt eller? Hi

Skrevet

Trodde aldri jeg skulle si dette, men ring barnevernet.

Jeg er ikke en av de hønsene her inne som mener man skal melde i hytt og gevær...Men ut ifra de opplysningene du kommer med HI....ring barnevernet!

Anonymous poster hash: 63f61...224

Skrevet

Høres ikke normalt ut i det hele tatt!!

Anonymous poster hash: 8693d...95f

Skrevet

Ville spurt skolen om tlf til mor og ringt for kontakt. Inviter de hjem til dere siden guttene deres har fått så god kontakt. Så finner du nok fort ut om det ligger mer bak.

Anonymous poster hash: a72a1...3f2

Skrevet

Jeg har alerede fått tak i nr til mor:) skal jeg høre om hun vil komme på kaffebesøk en dag? Hi

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å få litt kontakt med moren til gutten og tatt det derfra. Sett henne ann litt, blitt litt kjent med henne og tatt en avgjørelse etter det. Så lenge det ikke virker som om gutten er i umiddelbar fare så klart. 

Anonymous poster hash: b2add...054
Skrevet

Jeg reagerte spesielt på at ingen etterlyste han kl 22! Han er jo en andre-klassing og jeg hadde blitt dritredd.. Er ikke overhysterisk av meg heller.. Huff, høres ikke helt bra ut og kan godt forstå at du har en ekkel følelse. Har han sagt noe? Hva sier han selv om at han er hos dere så mye? Forteller han noe om mor og far? (Barn som ikke har det så bra hjemme har kanskje funnet måter å snakke om det på så ingen reagerer..)

Anonymous poster hash: c3a05...03e

Skrevet

Virker ikke som han er i noe fare? Jeg lurer bare på om det i det heletatt er noen som følger med han. Om jeg ikke sender han hjem er han hær hele dagen. Om jeg foreslår at han kanskje må dra hjem å spise og gjøre lekser ser jeg han går over til nabohuset, er der en times tid før han kommer tilbake igjenn. Slik er det hver dag. Jeg skal prøve og bli kjennt med moren. Han kunne fortelle meg at de flytta hit til han begynnte i 1 klasse, kanskje hun har behov for nye venner:) hi

Skrevet

Jeg ville ikke bare ringt bv, ville prøvd å få mor i tale først.

Skrevet

Men hva om jeg tar feil? Gutten ser jo godt ut. Han er livlig og virker glad. Han er høyt og lavt heletiden. God forfattning! Men det er liksom noe som får meg urolig.. mulig jeg er overhysterisk, men samtidig vil jeg hjelpe om det er noe. Skolen legger vel merke til slikt eller? Hi

Hva sier magefølelsen din da? Hvis du tar feil så kommer nok bv til å henlegge saken...

Anonymous poster hash: f13ab...5ab

Skrevet

Han forteller ikke mye. Bare at han ikke har kontakt med faren sin og om han kunne spise middeg hos oss en dag fordi moren var på date. Men dette er lenge siden, før jeg begynnte og tenke på det. Barn kan jo si så mye rart. Hi

Skrevet

Jeg avventer, han er hjertlig velkommen og det er mor også. Skal be hun over:)

Skrevet

Du kan ikke følge han hjem en dag da? Og samtidig hilse på mor og invitere henne på kaffibesøk hos dere en annen dag?

Anonymous poster hash: b9d6b...00c

Skrevet

Du kan ikke følge han hjem en dag da? Og samtidig hilse på mor og invitere henne på kaffibesøk hos dere en annen dag?

Anonymous poster hash: b9d6b...00c

Skulle akkurat til å si det samme. Du og sønnen din kan følge han hjem en kveld. V

Anonymous poster hash: eb991...883

Skrevet

Herregud så tafatt du er, HI. Ring bv og be om råd. Hadde du latt din 2.klassing vært borte hele dagen lang hver dag om sommeren? Virker jo ikke som om mora bryr seg om ungen.

Anonymous poster hash: 77d13...cc4
Skrevet

Følg han hjem neste gang han kommer. Ta med deg sønnen din også.

Fortell mor at det er så koselig at guttene har blitt så gode venner.

Hør om ikke hun vil komme på kaffe en ettermiddag. Så ser du litt an hva hun svarer

Anonymous poster hash: 62e62...278

Skrevet

Ta kontakt med foreldrene til gutten og se hvordan folk de er. Du kan jo også si det at han var over så seint, og spørre om de ikke lurte litt på hvor han var. Du kan også snakke litt med gutten. Spørre litt hvem som er hjemme og om ikke han tror de lurer på hvor han er... Så kan du ta det derfra. Kanskje er en bekymringsmelding riktig, kanskje ikke.. Jeg synes du burde følge det opp, men jeg ville ikke ringt bv før jeg visste mer.

Anonymous poster hash: 7ade0...d0f

Skrevet

Jeg har alerede fått tak i nr til mor:) skal jeg høre om hun vil komme på kaffebesøk en dag? Hi

Ja! God idé :)

Anonymous poster hash: 7ade0...d0f

Skrevet

Vet du, altfor mange lar være å melde fordi de tror at andre kommer til å gjøre det. Skolen har ingen mulighet til å fange opp det du ser etter skoletid. Jeg synes dette ikke høres bra ut i det hele tatt. Men synes du har fått gode råd om å invitere mor hjem til dere ol. Neste steg hvis du ikke får normal respons vil vel være å lufte bekymringen med læreren eller anonymt med BV. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...