Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke folk her inne å stave.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

BEKYMRE? 

Det heter ikke beskymre. 

Ærede Dibbere LES OG LÆR: 

BEKYMRE. 

Sånn, nå har jeg sagt det.  

Fortsatt god kveld alle sammen!

Anonymous poster hash: 57760...c52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jæj sjøner ike va du snaker åm ;)

Men fra spøk til alvor, kan man ikke prøve å se forbi stavefeil og heller fokusere på innhold?

Sikker på at du også har noen feil, om enn ikke stavefeil :)

Anonymous poster hash: 7ce9b...a2f

Skrevet

Jæj sjøner ike va du snaker åm ;)

Men fra spøk til alvor, kan man ikke prøve å se forbi stavefeil og heller fokusere på innhold?

Sikker på at du også har noen feil, om enn ikke stavefeil :)

Anonymous poster hash: 7ce9b...a2f

Jeg fokuserer på innhold jeg. Jeg skrive ikke feilfritt selv, det vet jeg. MEN: 

Det svir på netthinnen hver gang jeg leser `beskymringsmelding`.Det har blitt endel innlegg vedrørende barnevernet her, så det ordet frekventerer ganske ofte. Da lurer jeg selvsagt på om det er det samme mennesket som skriver det ordet feil hver gang, eller om det har en smitteeffekt her inne? 

Skrevet

BEKYMRE?  Det heter ikke beskymre.  Ærede Dibbere LES OG LÆR:   BEKYMRE.     Sånn, nå har jeg sagt det.   Fortsatt god kveld alle sammen! Anonymous poster hash: 57760...c52

Uff kom hjerte ut av rytma eller ?

Anonymous poster hash: e4cd7...253

Skrevet

BEKYMRE?  Det heter ikke beskymre.  Ærede Dibbere LES OG LÆR:   BEKYMRE.     Sånn, nå har jeg sagt det.   Fortsatt god kveld alle sammen! Anonymous poster hash: 57760...c52

Uff kom hjerte ut av rytma eller ?

JA! Hver gang jeg leser `beskymre` :laugh:

Skrevet

Jæj sjøner ike va du snaker åm ;)Men fra spøk til alvor, kan man ikke prøve å se forbi stavefeil og heller fokusere på innhold?Sikker på at du også har noen feil, om enn ikke stavefeil :)Anonymous poster hash: 7ce9b...a2f

Jeg fokuserer på innhold jeg. Jeg skrive ikke feilfritt selv, det vet jeg. MEN: Det svir på netthinnen hver gang jeg leser `beskymringsmelding`.Det har blitt endel innlegg vedrørende barnevernet her, så det ordet frekventerer ganske ofte. Da lurer jeg selvsagt på om det er det samme mennesket som skriver det ordet feil hver gang, eller om det har en smitteeffekt her inne?  Anonymous poster hash: 57760...c52

Uffamegkorgrusomt.

Skrevet

Jæj sjøner ike va du snaker åm ;)Men fra spøk til alvor, kan man ikke prøve å se forbi stavefeil og heller fokusere på innhold?Sikker på at du også har noen feil, om enn ikke stavefeil :)Anonymous poster hash: 7ce9b...a2f

Jeg fokuserer på innhold jeg. Jeg skrive ikke feilfritt selv, det vet jeg. MEN: Det svir på netthinnen hver gang jeg leser `beskymringsmelding`.Det har blitt endel innlegg vedrørende barnevernet her, så det ordet frekventerer ganske ofte. Da lurer jeg selvsagt på om det er det samme mennesket som skriver det ordet feil hver gang, eller om det har en smitteeffekt her inne?  Anonymous poster hash: 57760...c52

Uffamegkorgrusomt.

Jahervardetmangesomføltesegtruffetmendereklarernokikkelesedettemeddenomfattendedysleksienderehar. 

Skrevet

Det har seg ofte sånn da...at om en har skrevet ordet feil én gang, vil det, ihvertfall på telefon, automatisk gjennom auto correct "rette" seg til det feilstavede...

Tror auto correct har mye av skylda for feilskriving altså ;)

Anonymous poster hash: 5ade4...0b5
Skrevet

Jeg fokuserer på innhold jeg. Jeg skrive ikke feilfritt selv, det vet jeg. MEN: Det svir på netthinnen hver gang jeg leser `beskymringsmelding`.Det har blitt endel innlegg vedrørende barnevernet her, så det ordet frekventerer ganske ofte. Da lurer jeg selvsagt på om det er det samme mennesket som skriver det ordet feil hver gang, eller om det har en smitteeffekt her inne? Anonymous poster hash: 57760...c52
Uffamegkorgrusomt.

Jahervardetmangesomføltesegtruffetmendereklarernokikkelesedettemeddenomfattendedysleksienderehar.

Gidder ikkje og lese.

men rekner med DU er ei av dei som liker HETSE når noen skriver feil.

Skrevet

Jeg sliter med å stave fordi jeg har dysleksi.

Neste gang jeg skal skrive bekymret kommer jeg nok til å huske at det var noe med det ordet, det var nemlig en eller annen som fikk vondt i seg i forhold til s i bekymre. Men selv om jeg husker at det var noe med en s, kommer jeg like fult til å måtte benytte stavekontrollen, for å finne ut om vedkommende var sur og grinete fordi noen hadde skrevet en s som ikke skulle være der, eller om problemet var at det var en s for lite.

Jeg synes det er utrivelig med all hakkinga på skrivefeil her inne. Nå prøvde jeg å forklare hvorfor enkelte av oss stadig skriver feil, og vise at dette ikke er noe som blir gjort for å stanse hjertet til ts eller andre.Mens jeg skrev dukket kommentaren som jeg visstnok ikke kan lese pga dysleksien min opp. Jeg konstaterer rett og slett at jeg har vesentlig mer godvilje enn visse andre, da jeg faktisk klarer å få med meg innholdet i det som skrives. Synes forøvrig det er temmelig barnslig å fjerne mellomrom med vilje for å gjøre det vanskeligere for dyslektikere å lese.

Anonymous poster hash: 337d4...03d
Skrevet

Det er en eneste grunn til at folk skriver beskymret og det er at de sier det. Når man ikke uttaler forskjellen mellom kj/ky og skj/sky, så er det vanskelig å vite hva som er riktig å skrive. Jeg blir like frustrert hver gang jeg ser det, men vet at jeg har uendelig mange skrivefeil selv, så prøver å overse det så godt jeg kan :)

Anonymous poster hash: 8ccea...d96
Skrevet

Jeg fokuserer på innhold jeg. Jeg skrive ikke feilfritt selv, det vet jeg. MEN: Det svir på netthinnen hver gang jeg leser `beskymringsmelding`.Det har blitt endel innlegg vedrørende barnevernet her, så det ordet frekventerer ganske ofte. Da lurer jeg selvsagt på om det er det samme mennesket som skriver det ordet feil hver gang, eller om det har en smitteeffekt her inne? Anonymous poster hash: 57760...c52
Uffamegkorgrusomt.

Gidder ikkje og lese.

men rekner med DU er ei av dei som liker HETSE når noen skriver feil.

Nei, det har jeg aldri gjort.

Det er nok flere enn meg som irriterer seg over skrivefeil da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...