Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 På to dager, har barnehagen rotet bort to smokker. Jeg var så dum at jeg trodde at siden jeg hadde klistret på navnet til barnet (14 mnd, løper ikke rundt enda) på smokkene, skulle de ha styr på dem. Men nei. Sendte også med sånne smokker fra apoteket, til 70kr stk her hjemme har vi samme smokker i mååånedsvis. Men det er tydeligvis vanlig at smokker forsvinner med en gang og aldri dukker opp igjen? Idag kjøpte jeg trepack på kiwi til 60kr eller noe, fant ut at jeg må ha egne, relativt billige barnehagesmokker. Så får det bare være med press på tennene i bhg. Anonymous poster hash: 22f31...19c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 "Press på tennene" ???? Anonymous poster hash: 684dc...1f8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Nå er jeg ett skikkelig rotehodet da,men jeg har kjøpt sikkert minst 70 smokker inn,å vi finner igjen 4 av de. Må hele tiden kjøpe nye fordi smokkene blir vekke. Anonymous poster hash: fbeb0...1f9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 "Press på tennene" ???? Anonymous poster hash: 684dc...1f8 vanlige smokker presser på tennene og kan gi over/underbitt. Det finnes egne smokker som gir minimalt med trykk (mam perfect, f.eks) Anonymous poster hash: 22f31...19c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Nå er jeg ett skikkelig rotehodet da,men jeg har kjøpt sikkert minst 70 smokker inn,å vi finner igjen 4 av de. Må hele tiden kjøpe nye fordi smokkene blir vekke. Anonymous poster hash: fbeb0...1f9 Det hørtes dyrt ut! barnet bruker utelukkende smokk når det er tid for dupp i barnehagen, jeg så for leg at dt skulle være lett å bare legge smokken tilbake i hylla etter duppen, men det er nå ikke sånn da tydeligvis. Med tre nye smokker, holder det vel til onsdag Anonymous poster hash: 22f31...19c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Bare vent til vinteren. De kommer til å rote vekk vinterdressen og. Og en lue i uka. Bare vent Anonymous poster hash: 179c6...e27
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Bare vent til vinteren. De kommer til å rote vekk vinterdressen og. Og en lue i uka. Bare vent Anonymous poster hash: 179c6...e27 VINTERDRESSEN? Hvordan går det an da? den er jo svær.. Får kjøpe Molos prangende utedress. Foreløbig har parkdressen fått henge der i et par uker, da. Er kun smokkene som forsvinner. Anonymous poster hash: 22f31...19c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Smokker har en tendens til å forsvinne på mystisk vis. Noen ganger detter navnlappene av, tusjen det er skrevet med gnikkes vekk og noen ganger blir de bare søkk borte Anonymous poster hash: 7642b...6ff
me_87 Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Barnehagen våres har da aldri rotet vekk så mye som en sokk engang,selv på vinterstid Noen smokker har de muligens rotet vekk men ettersom jeg la 5 smokker der så er det ikke så farlig. Irriterer meg mer når jeg ser at de flere ganger har feil lue på sønnen min,er litt hysterisk for å få lus i huset.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Bare vent til vinteren. De kommer til å rote vekk vinterdressen og. Og en lue i uka. Bare vent Anonymous poster hash: 179c6...e27 VINTERDRESSEN? Hvordan går det an da? den er jo svær.. Får kjøpe Molos prangende utedress. Foreløbig har parkdressen fått henge der i et par uker, da. Er kun smokkene som forsvinner. Anonymous poster hash: 22f31...19c aner ikke hvordan de får det til, men i bhg vår forsvinner ALT. Tar det opp med personalet, men får bare spørsmål om vi har merket. Det har vi jo selvsagt. Det meste dukker opp etter noen dager Anonymous poster hash: 179c6...e27
Marriet Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Jeg klarer ikke å holde styr på sokkene her i huset en gang, så kan nok ikke forvente det helt store av bhg heller fatter ikke hvor de blir av!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 å dere uvitende,dere skulle jammen meg visst hvordan ting er på barnehagene rundt...Hvordan ting forsvinner,hvem tar de, hvor legges det osv. Anonymous poster hash: cbeae...a30
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Smokker forsvinner (og dukker i blant opp igjen) hele tiden hjemme, men vi har faktisk ikke mistet så mange i barnehagen. Først og fremst fordi de bare brukes ved soving, og vanligvis havner de på barnets plass når barnet våkner etter luren. Mine barn har alltid brukt MAM-smokker (regner med det er de du har kjøpt) uten at det har vært noe problem. Jeg er igrunn mer bekymret for at du har de i mange måneder! Hva med hygiene? De må da bli slitt? Jeg er så redd for at ungen skal bite sugedelen i stykker og sette i halsen, at jeg bytter dem ofte. Og seriøst, hvordan holder du styr på dem i månedsvis? Eller er trikset å kjøpe 70kroners smokker, så det er så dyrt å miste dem at man vokter dem som hauker? Anonymous poster hash: fe23d...d01
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 Her spiller det ingen rolle om de merkes, i bhg samler de sammen alle smokkene og koker dem og deler ut tilfeldig... Så vi tok med 2 smokker i starten og har ikke trengt å ta med flere, men aner ikke om de vi hadde med fortsatt er der. Men synes det er litt ekkelt med tanke på at de ikke har noen kontroll på hvor gamle smokkene som brukes er. :/ Anonymous poster hash: a0427...a40
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Smokk slitt etter bare noen månender?? haha snakk om å være hysterisk! Anonymous poster hash: fbeb0...1f9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Her spiller det ingen rolle om de merkes, i bhg samler de sammen alle smokkene og koker dem og deler ut tilfeldig... Så vi tok med 2 smokker i starten og har ikke trengt å ta med flere, men aner ikke om de vi hadde med fortsatt er der. Men synes det er litt ekkelt med tanke på at de ikke har noen kontroll på hvor gamle smokkene som brukes er. :/ Anonymous poster hash: a0427...a40 Hææ, rareste jeg har hørt. Koker de smokkene hver dag da eller? Er det ingen foreldre som protesterer på denne måten å gjøre det på Anonymous poster hash: 7642b...6ff
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 å dere uvitende,dere skulle jammen meg visst hvordan ting er på barnehagene rundt...Hvordan ting forsvinner,hvem tar de, hvor legges det osv. Anonymous poster hash: cbeae...a30 Hva mener du? Anonymous poster hash: 7642b...6ff
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 Her spiller det ingen rolle om de merkes, i bhg samler de sammen alle smokkene og koker dem og deler ut tilfeldig... Så vi tok med 2 smokker i starten og har ikke trengt å ta med flere, men aner ikke om de vi hadde med fortsatt er der. Men synes det er litt ekkelt med tanke på at de ikke har noen kontroll på hvor gamle smokkene som brukes er. :/ Anonymous poster hash: a0427...a40 Æsj..... Anonymous poster hash: 3843c...908
Blomstogbier Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 Smokker forsvinner (og dukker i blant opp igjen) hele tiden hjemme, men vi har faktisk ikke mistet så mange i barnehagen. Først og fremst fordi de bare brukes ved soving, og vanligvis havner de på barnets plass når barnet våkner etter luren. Mine barn har alltid brukt MAM-smokker (regner med det er de du har kjøpt) uten at det har vært noe problem. Jeg er igrunn mer bekymret for at du har de i mange måneder! Hva med hygiene? De må da bli slitt? Jeg er så redd for at ungen skal bite sugedelen i stykker og sette i halsen, at jeg bytter dem ofte.Og seriøst, hvordan holder du styr på dem i månedsvis? Eller er trikset å kjøpe 70kroners smokker, så det er så dyrt å miste dem at man vokter dem som hauker? Anonymous poster hash: fe23d...d01 Nei, de blir ikke ødvendigvis slitt eller ødelagte, har det slått deg at mange babyer og småbarn kun bruker smokk ved innsoving? Dvs normalt sett 5-30 minutter i løpet av en hel dag uansett om de bruker dem hele dagen, så er problemet på en "skitten smokk" (også kalt overhysterisk mamma) å enten koke smokken eller sterilisere den i microbølgeovnen. Og man gjør lurt i å sjekke hvor godt tuten sitter innimellom ja
Marriet Skrevet 28. august 2014 #21 Skrevet 28. august 2014 Her spiller det ingen rolle om de merkes, i bhg samler de sammen alle smokkene og koker dem og deler ut tilfeldig... Så vi tok med 2 smokker i starten og har ikke trengt å ta med flere, men aner ikke om de vi hadde med fortsatt er der. Men synes det er litt ekkelt med tanke på at de ikke har noen kontroll på hvor gamle smokkene som brukes er. :/ Anonymous poster hash: a0427...a40 det der høres jo helt vilt ut. Kan ikke tru Mattilsynet godkjenner noe sånt! Smokker er privat. Veldig privat.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #22 Skrevet 28. august 2014 Her spiller det ingen rolle om de merkes, i bhg samler de sammen alle smokkene og koker dem og deler ut tilfeldig... Så vi tok med 2 smokker i starten og har ikke trengt å ta med flere, men aner ikke om de vi hadde med fortsatt er der. Men synes det er litt ekkelt med tanke på at de ikke har noen kontroll på hvor gamle smokkene som brukes er. :/ Anonymous poster hash: a0427...a40 Hææ, rareste jeg har hørt. Koker de smokkene hver dag da eller? Er det ingen foreldre som protesterer på denne måten å gjøre det på Anonymous poster hash: 7642b...6ff Jeg vet ikke om noen har protestert, vi burde jo egentlig ha gjort det når jeg tenker meg om nå... Nei de koker ikke hver dag. Det ligger i utgangspunktet en smokk i hver hylle (til de barna som bruker det), og når de byttes ut eller blir borte/blandet med hverandre eller noe, så tar de en tilfeldig ny fra boksen med kokte smokker. Anonymous poster hash: a0427...a40
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #23 Skrevet 28. august 2014 I barnehagen jeg jobbet så brukte selvsagt barna sine egne smokker men med noen unntak så måtte barn bruke ett annet barn sin smokk. Grunnen var at det på avdelingen var det en jente som var avhengig av smokk for å sove på dagtid,likevel var det sjeldent at foreldrene faktisk hadde med smokk. Da ble det til at vi måtte koke opp en av de gjenglemte smokkene å la hun få den. Syns det er sløvt av foreldrene å nesten alltid komme uten smokk når de VET at barnet trenger den for å sove. Anonymous poster hash: fbeb0...1f9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #24 Skrevet 29. august 2014 Hysterisk? Det står da klart og tydelig på pakken at de skal byttes ut etter 4 uker. Hvermannsen er dessverre ikke nødvendigvis i stand til å bedømme om en smokk er usynlig skadet eller ikke, derfor anbefales det å bytte så ofte. Smokkene her i huset får hard medfart av en på 9 mnd som synes det er gøy å gni selve smokken mot ting. De blir tynnslitte i festet. Et større barn med tenner tenker jeg øker slitasen ytterligere. Har 3(!) venner som plutselig har oppdaga at smokken hadde slitt seg av mens ungene sov, så jeg tar ingen sjanser og kjøper nytt etter produsentens anbefaling! Det koster meg ikke noe. Herregud, skulle tro folk ble rammet av ei stor personlig krise dersom andre kjøper nye smokker etter anbefalt tidsrom.. Nå må dere slutte med hysteriet deres over "hysteri". 60 kr i mnd for et par nye, nei og nei altså.... Anonymous poster hash: 1d775...7fe
Anonym bruker Skrevet 29. august 2014 #25 Skrevet 29. august 2014 Jeg har overhodet ikke tenkt å betale 60 kr per måned i smokker altså! Han har samme smokk som han hadde når han var 2 år,å nå er han straks 3 år. Så lenge smokken ikke er slitt/ødelagt så brukes den selvsagt videre. Anonymous poster hash: fbeb0...1f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå