Gå til innhold

Hull i tennene

Anbefalte innlegg

Skrevet

på under 2 år ;( blir vi meldt til barnevernet da? Er forsiktig med søtsaker,men tydeligvis ikke godt nok ;( utrolig dårlig samvittighet.

Nekter og at vi skal pusse tennene,da kniper han munnen igjen

Anonymous poster hash: 2198d...824
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neinei! Det blir dere ikke:) Er det snakk om ett enkelt hull? Jeg er tannlege. Jeg har send bekymringsmeldinger dersom foreldre gjentatte ganger har unnlatt å komme til timer uten å gi beskjed (når deg alt er påvist behandlingsbehov).

Et hull i en tann er ikke verdens undergang. Samarbeid godt med tannlegen. Han/hun eller tannpleier vil vise hvordan dere kam unngå flere hull. Enten det gjelder kosthold eller renhold. Pust med magen, dette går fint :)

Anonymous poster hash: c5a8a...4d3

Skrevet

Takk for svar, Tror han har hull i 2 stk ;( føler meg forferdelig. ungen er bare 18mnd

Skrevet

Huff da :( Hva med å kjøpe elektrisk Mikke Mus tannbørste? Min òg ville ikke pusse tennene sine, og knep igjen. Kjøpte den tannbørsten som spiller av musikk etter hvert minutt. Skikkelig stas :)

Skrevet

Hmmm. Ja, det var ganske tidlig. Er det fortennene? Pass på at dere kommer godt innunder leppene når dere pusser. Helt opp til tannkjøttet. Får han ofte mat i vognen for å være rolig? Trenger ikke være "verstinger" som boller, mariekjeks etc. Holder med småspising generelt. Flaske med annet enn vann på natten? Ammer du fortsatt? Fint råd du fikk om elektrisk tannbørste. Det bruker jeg selv til mine, de er ikke alltid lett å pusse på disse små. Det positive er at det ble oppdaget, så kan dere snu før det blir flere hull. Dette ordner seg:)

Hilsen tannlegen

Takk for svar, Tror han har hull i 2 stk ;( føler meg forferdelig. ungen er bare 18mnd

Skrevet

Uansett, tennene SKAL pusses. Du er ike for "snill"? Lar barnet slippe?

Her har jeg holdt fast til tider, gråt og skrik har det vært.