Gå til innhold

Ensom - vil likevel ikke være med visse venninner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en bestevenninne som flyttet nå, og enda en bestevenninne som flyttet for et par mnd siden. Har en venninne fra barndommen som bor to timer unna og flere venninner fra ungdomstiden som bor her jeg bor. Men de venninnene som bor i nærheten er jeg ikke så interessert i å være sammen med, føler vi har vokst fra hverandre... Savner de tre gode venninnene mine. Er mye lei meg, gråter ofte om dagen. Vil på mange måter ha jentetid, men ikke med dem jeg har muligheten med. Vet jeg burde finne noen nye venninner, og tror nok det kommer etterhvert. Men føler meg fæl som ikke er så interessert i å være med de gamle venninnene mine, gjør det mye av plikt og redsel for å være ensom. Blir derfor ikke så ofte! Er hyggelig og ingenting galt med de, føler bare at vi er så forskjellige og at vennskapene med denne gjengen krever mer enn det gir meg. Er jeg kjip som vil ha nye venner og samtidig ønsker litt kontakt med de gamle, men sjeldnere? Trenger damer jeg kan stole på, drive samme interesser sammen, snakke med, være meg selv totalt med osv. Jeg har vokst fra å feste hver helg.... Ender ofte opp hos mamma, mormor, svigermor, søster...

Anonymous poster hash: 9f846...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres helt normal ut for meg :)

Ikke noe unormalt i å vokse fra hverandre. Man kan like hverandre likevel og også ha en viss kontakt selv om man ikke lenger er nære venner.

Når dine nærmeste plutselig har flyttet så blir det en form for sorg. Selv om du kan ha kontakt med dem fremdeles så blir den endret siden dere ikke ser hverandre så ofte, og da kan man føle en form for sorg og føle seg ensom. Ikke noe unormalt i det heller.

Du er IKKE kjip om du prøver å få nye venner som du har mer felles med enn dine barndsomsvenner som du har vokst fra. Du kan likevel ha noe kontakt med disse selv om du får andre og bedre venner.

Så gå aktivt inn for å få nye, gode venner. Oppsøk andre miljø, skaff deg hobbyer osv. Og gjør det med god samvittighet! :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: d87ac...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...