Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Hva slags sko er ok på en unge som ikke går enda, da? Går når vi leier, ti skritt alene, men går ikke til vanlig, krabber heller foreløbig.. Men de maser om sko. At vi må kjøpe sko de kan bruke i bhg når de er ute og leker og krabber. Mente det måtte være noe annet enn de utetøflene jeg har kjøpt (uten såle, myke hele veien. 8000 vannsøyle). Kan jeg ha vanlige sko på en som ikke bruker gåing som foretrukket fremkomsmåte enda? Anonymous poster hash: d0275...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Kjøp gode sko som er litt høye og gode på foten. Får super hjelp i skobutikker. Bedre støtte til foten enn utetøfler. Anonymous poster hash: 2a317...503
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Det er vel kanskje på tide med sko når barnet faktisk går alene selv om barnet ikke har det som foretrukken fremgangsmåte enda. Har du prøvd å gå i duntøfler? Selv for et voksent menneske er ikke det særlig stødig. Anonymous poster hash: f5560...c9d
Gjest Julia1984 Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Jeg brukte vanlige sko. Høres ut som ditt barn er rett før det går, så vanlige sko blir bra
Serepta Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Det er jo vondt å tråkke på steiner etc når ungen øver seg på å gå også. Sånne myke spkkegreier beskytter jo ingenting. Hadde nok valgt noen halvhøye, lette goretex sko nå.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Min går på kommando,krabber ellers... bruker joggesko på han
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Her gikk ungene med Stonz booties til de kunne gå. Bhg maste et par ganger, men vi syntes det var bedre å vemte med sko til de trengte det og da gjorde vi det. Anonymous poster hash: 2328c...d84
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Dere misforstår, ungen går ikke utendørs i utetøfler, men krabber. De mente sko ville være bedre.. Får vel kjøpe et par (eller to) Anonymous poster hash: d0275...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Høres ikke behagelig ut å krype med vanlige sko på. Anonymous poster hash: 3ede6...507
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Høres ikke behagelig ut å krype med vanlige sko på. Anonymous poster hash: 3ede6...507 De mente det var bedre i allefall, vet ikke jeg da. Tenkte det var kjekt med de utetøflene når hun krabber rundt, men de har mast om sko hver dag de fem siste dagene så må vel stå 2 timer i NSBtaxikø på lørdag for å kjøpe sko men jeg vet det er viktig med en stødig hel, er det alt? Anonymous poster hash: d0275...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Hvis han bare krabber så holder det med slike du har. Det har da ingen hensikt å ha sko på et barn som ikke går enda. Anonymous poster hash: 0cd15...1bc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Hvis han bare krabber så holder det med slike du har. Det har da ingen hensikt å ha sko på et barn som ikke går enda. Anonymous poster hash: 0cd15...1bc Det trodde jeg også. Derfor jeg sendte med tøflene... Anonymous poster hash: d0275...ca7
Elsker livet Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Om barnehagen syns det er behov for sko hadde jeg kjøpt. Enten noen lette goretex sko eller førstegangssko i skinn. Bisgaard og Enfant har noen fine. Ønsker du ikke å stå i taxikø kan du måle barnets fot og kjøpe på nettet.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Snakk med ped leder om det at dere ønsker å vente med sko pga at det er bedre å krabbe i tøfler. Få,de til å slutte å mase. Forsikre dem om at dere kjøper sko så for hun kan å gå og vil prøve å gå ute. Anonymous poster hash: 03abc...88f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 Er ikke alltid så lurt å bestille sko på nettet selv om du har rette mål heller. Første gang bestillte jeg finsko å de var så smale at jeg fikk ikke foten hans oppi. Så bestilte jeg goretex joggesko å også disse var altfor smale. Har helt gitt opp skokjøp på nett! Anonymous poster hash: 3ede6...507
Elsker livet Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Er ikke alltid så lurt å bestille sko på nettet selv om du har rette mål heller. Første gang bestillte jeg finsko å de var så smale at jeg fikk ikke foten hans oppi. Så bestilte jeg goretex joggesko å også disse var altfor smale. Har helt gitt opp skokjøp på nett! Anonymous poster hash: 3ede6...507 Jeg syns det er veldig greit. Da kan skoene brukes litt inne før man bestemmer seg for om man vil beholde de. Men jeg har ingen problemer med å sende ting som ikke er helt som håpet i retur.
Salvador Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Vi hadde også tenkt å vente med sko til vår siden han ikke går enda, men etter mye mas fra barnehagen kjøpte vi til slutt et par fra viking. Vi ble anbefalt av ortoped at skoen ikke burde være høy, så lenge den er fast ved hælen og sitter godt på foten så trenger den ikke være høy. Tenk på at den ikke skal være for tung, og så bør den være fleksibel i sålen uten å være for myk. Vi valgte borrelås fremfor knyting, for det er enklere for oss foreldrene å ta av og på
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 Egentlig er vi ikke laget for å bruke sko, så er anbefalt å bruke sko så sent som mulig, gjerne stonz eller lignende og litt etter de har begynt å gå. Men frem til de går så er iallefall stonz eller lignende nok. Om barnehagen ber oss kjøpe sko før sønnen vår kan gå så sier vi nei, vi bestemmer faktisk over vår sønn. Han har stonz og de funker helt supert. Han krabber bare. Heldigvis er barnehagen enig med oss i at han ikke trenger sko ennå. Anonymous poster hash: 92b94...7f8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 barnehagen maser vel for en grunn,har du tenk på det? at de ser at barnet ditt ikke har det optimalt og de vil gjøre jobben sin slik at alle barna har det best mulig? For en holdning du har, ikke rart det er mengder av barn som ikke har en optimal hverdag i barnehagen med foreldre som deg selv.:! Anonymous poster hash: 0a218...332
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 Datteren min ville ikke slippe hånden vår før hun fikk et par ordentlig sko. Da slapp hun og gikk selv:) føles sikkert tryggere for de. Anonymous poster hash: ca801...337
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #21 Skrevet 28. august 2014 barnehagen maser vel for en grunn,har du tenk på det? at de ser at barnet ditt ikke har det optimalt og de vil gjøre jobben sin slik at alle barna har det best mulig? For en holdning du har, ikke rart det er mengder av barn som ikke har en optimal hverdag i barnehagen med foreldre som deg selv.:! Anonymous poster hash: 0a218...332 Barnehagen har ikke alltid rett. Her er jeg uenig med barnehagen. Hvordan tror du det er å krype med sko på beina? Da er det bedre med Stonz eller lignende. Vi brukte Stonz hele høsten til vår lille snupp. Når hun begynte å gå rundt jul kjøpte vi sko. Anonymous poster hash: 978a9...bc7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #22 Skrevet 28. august 2014 barnehagen maser vel for en grunn,har du tenk på det? at de ser at barnet ditt ikke har det optimalt og de vil gjøre jobben sin slik at alle barna har det best mulig? For en holdning du har, ikke rart det er mengder av barn som ikke har en optimal hverdag i barnehagen med foreldre som deg selv.:! Anonymous poster hash: 0a218...332 Foreldre som meg? Du er så dum at jeg ikke gidder å svare på det du skriver engang Anonymous poster hash: d0275...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #23 Skrevet 28. august 2014 Har sett på stonz, men de tåler vann dårlig eller? De er jo også svindyre, men jeg kan vel kjøpe et par og si at vi skal bruke sånne på ungen Anonymous poster hash: d0275...ca7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #24 Skrevet 28. august 2014 Vi brukte faktisk Stonz helt til han gikk stødig ute. Prøvde med sko noen ganger, men da ble han mye mer ustødig, ga opp og bare krabbet i stedet, og da var jo vitsen borte. Han hadde mye bedre kontroll når han kunne kjenne underlaget bedre, og Stonz var også mye lettere å reise seg med når han falt. Anonymous poster hash: 7017d...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå