Gå til innhold

Menopur

("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gått på menopur her?

Jeg skal gå på sprøytene fra dag 3 til dag 10. Scanning på dag 10. Var dere klare for å sette eggløsningssprøyte etter det? Ble det mange egg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en ekstra kontroll etter 3-4 dager fordi folliklene ikke var store nok, men de var mange. Slimhinna var også litt tynn på første kontroll. Kommer jo også an på dosen man står på, og hvor godt/hvordan man stimuleres. På neste kontroll hadde jeg 28+ follikler som var klare til høsting, men var litt overstimulert når vi kom inn, så de kom ikke til på den ene siden, så det ble 15 tømte poser, 13 egg. Hadde stort frafall (kvaliteten går gjerne ned når det blir mange egg), og endte med kun ett som delte seg rett og kunne tilbakeføres. Men det var nok det ;-) 

Skrevet

Husker ikke akkurat antall dager, men jeg var inne til kontroll en 3-4 ganger til, med 2 til 3 dagers mellomrom. Fikk mange egg ja, ble overstimulert og innlagt en uke. Men det er heldigvis ikke likt for alle. ;)

Anonymous poster hash: 244ad...be9
Skrevet

Jeg gikk ikke på menopur, men puregon. Første IVF forsøk var jeg inne fire eller fem ganger for kontroll. Mange eggposer, mange tomme. Endte med fire egg, ett overlevde. Andre gangen hadde jeg færre kontroller, men samme resultat. Har aldri vært klar for eggløsningssprøyte etter bare ti dager, men dette varierer stort fra person til person.

Skrevet

Jeg har nettopp hatt 2 runder med menopur. En i mai og en nå i aug.

Jeg respondere kjempebra, og fikk ut hhv 16 og 12 egg.

Anonymous poster hash: 7ba3c...276

Skrevet

Jeg fikk ut 12 egg med Puregon, kun ett embryo med god nok kvalitet til innsetting, endte negativt. I neste forsøk Menopur, fikk ut fem egg, fire befruktet, kun to av god nok kvalitet til at man kunne sette inn, endte med trillinger. Jeg vet at Menopur har hjulpet mange til å få gode, befruktede egg.

Anonymous poster hash: b36d6...457

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Jeg skjønner at det kan variere litt dette...

Jeg skal ikke igjennom IVF i første omgang, men vanlig inseminering. Har slitt med eggløsningen pga PCOS så vi vil prøve dette i første omgang før vi går over på IVF.

Er litt redd for å bli overstimulert, men får en relativt lav dose tror jeg. Håper så inderlig at dette vil virke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...