Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Jeg har vært kjempeheldig som har fått denne jobben. Det er godt betalt, mye frihet og utfordrende arbeidsoppgaver. Problemet er bare at det er for utfordrende for meg Jeg føler at det blir for mye, og at jeg ikke har den kompetansen jeg burde ha! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Har nesten lyst til å slutte, samtidig vil jeg nok aldri gå en sjanse som dette igjen... *syt og klag* Anonymous poster hash: 1c4a7...0d5
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Kursing? Det går seg nok til, ofte tar det 6 mnd før man føler man mestrer en ny jobb. Anonymous poster hash: 14cb6...35a
MrsRose Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Da bruker du min leveregel jeg følger når jeg føler at jeg ikke mestrer ting,- det kan være enkelte arbeidsoppgaver, trening, matretter osv; Fake it until you make it! Hvis det er noe jeg ikke klarer, sier jeg til meg selv; dette er som en lek, easy peasy, altså selvsagt klarer jeg dette. Og vips så går det. Bruker den slavisk, også når det er ting på jobben jeg synes er vanskelig (Obs, jeg jobber ikke med noe helsefag altså. Jeg jobber på kontor)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Hvor lenge har du hatt jobben, HI? Nr 2 skriver at det ofte tar 6 mnd før man føler man mestrer en ny jobb. Men det kan også ta nærmere et år, det kommer an på jobben, erfaringer fra før, hvor nye arbeidsoppgavene er, hvor nyutdannet man ev. er osv. Anonymous poster hash: 3d2e6...717
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Jeg føler med deg. Har kjent litt på den følelsen selv og den har også skremt meg fra å søke enkelte stillinger. Det som er helt vesentlig/avgjørende er jo hva slags type jobb du har. Er det innen helsevesen, står liv og helse på spill? Evt arbeid med barn hvor manglende kompetanse kan få alvorlige følger? Hvis ja ville jeg personlig ha oppfordra deg til å revurdere jobben - enig i at det kan ta inntil et år å få mestringsfølelsen men dersom der kan få "fatale" konsekvenser bør man kanskje innse og godta sin egen utilstrekkelighet. Hvis det ikke er en slik jobb synes jeg du skal ta det helt med ro, være flink til å alliere deg med kolleger, spørre om hjelp og bare godta at det er tøft i starten - slik er det nok for mange! Lykke til:-) Anonymous poster hash: 95bbe...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå