Gå til innhold

Når du hilser på nye folk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fast!

De med svakt håndtrykk fremstår som svak personlig. Har holdt utallige jobbintervju og håndtrykke sier mye.



Anonymous poster hash: 37aa4...1f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang jeg skulle hilse på en mann klemte han meg så hardt at jeg var alvorlig redd for at beina i hånda mi skulle knekke. Det var like før jeg skrek høyt, så vondt gjorde det. Samtidig er det ikke gøy å hilse på "fiskeboller". Føler mange ganger at jeg kan fremstå som litt veik selv, da jeg har en liten hånd som mange ganger drukner litt når jeg hilser på folk med svære never :) er så mye vanskeligere å klemme en stor hånd når man har så liten selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det blir når to slappe håndtrykk møtes 😂😂

Haha, ser det for meg, to slappe fiskeboller med håndledd av gele...

 

Anonymous poster hash: 5af7a...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å ha fast handtrykk tidligere. Da hadde jeg samme holdning som mange her, et slapt håndtrykk føltes ut som om de egentlig ikke hadde lyst å møte meg.

Men så begynte jeg å jobbe med revmatikere. Det aller, aller første jeg lærte var at faste håndtrykk var et no no. Så nå har jeg et relativt slapt håndtrykk, men jeg forsterker det med å legge andre handa over den hånden som hilser og smiler og ser den andre person rett inn i øynene. I begynnelsen brukte jeg den bare på jobb, men nå bruker jeg den uansett :)

 

Jupsi, jeg er en slappfisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg skulle hilse på en mann klemte han meg så hardt at jeg var alvorlig redd for at beina i hånda mi skulle knekke. Det var like før jeg skrek høyt, så vondt gjorde det. Samtidig er det ikke gøy å hilse på "fiskeboller". Føler mange ganger at jeg kan fremstå som litt veik selv, da jeg har en liten hånd som mange ganger drukner litt når jeg hilser på folk med svære never :) er så mye vanskeligere å klemme en stor hånd når man har så liten selv.

Han har jeg også hilst på, hyggelig fyr, selv om jeg vurderte å gråte av smerte der og da.

Selv prøver jeg å ha et fast håndtrykk, men kjenner jeg blir litt usikker i møte med "slappfisker", redd for å være som mannen som holdt på å knuse min hånd 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte å ha fast handtrykk tidligere. Da hadde jeg samme holdning som mange her, et slapt håndtrykk føltes ut som om de egentlig ikke hadde lyst å møte meg.

Men så begynte jeg å jobbe med revmatikere. Det aller, aller første jeg lærte var at faste håndtrykk var et no no. Så nå har jeg et relativt slapt håndtrykk, men jeg forsterker det med å legge andre handa over den hånden som hilser og smiler og ser den andre person rett inn i øynene. I begynnelsen brukte jeg den bare på jobb, men nå bruker jeg den uansett :)

 

Jupsi, jeg er en slappfisk :)

 

Creepy.... Bedre med et slapt håndtrykk enn en følelse av å bli innlemmet i menigheten

 

Anonymous poster hash: e5e0d...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En gang jeg skulle hilse på en mann klemte han meg så hardt at jeg var alvorlig redd for at beina i hånda mi skulle knekke. Det var like før jeg skrek høyt, så vondt gjorde det. Samtidig er det ikke gøy å hilse på "fiskeboller". Føler mange ganger at jeg kan fremstå som litt veik selv, da jeg har en liten hånd som mange ganger drukner litt når jeg hilser på folk med svære never :) er så mye vanskeligere å klemme en stor hånd når man har så liten selv.

Han har jeg også hilst på, hyggelig fyr, selv om jeg vurderte å gråte av smerte der og da.

Selv prøver jeg å ha et fast håndtrykk, men kjenner jeg blir litt usikker i møte med "slappfisker", redd for å være som mannen som holdt på å knuse min hånd 😝

Er det mannen min dere har hilst på? Vi må øve på håndtrykk her hjemme for han kjenner ikke sin egen styrke. Til og med hvis vi holder hender kan han finne på å knuse hånden min og tror selv at han har holdt forsiktig. Samme med klemmer :(

 

Jeg har selv et fast håndtrykk, men jeg knuser ikke hånda til den jeg hilser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg brukte å ha fast handtrykk tidligere. Da hadde jeg samme holdning som mange her, et slapt håndtrykk føltes ut som om de egentlig ikke hadde lyst å møte meg.

Men så begynte jeg å jobbe med revmatikere. Det aller, aller første jeg lærte var at faste håndtrykk var et no no. Så nå har jeg et relativt slapt håndtrykk, men jeg forsterker det med å legge andre handa over den hånden som hilser og smiler og ser den andre person rett inn i øynene. I begynnelsen brukte jeg den bare på jobb, men nå bruker jeg den uansett :)

 

Jupsi, jeg er en slappfisk :)

Creepy.... Bedre med et slapt håndtrykk enn en følelse av å bli innlemmet i menigheten

 

Anonymous poster hash: e5e0d...326

Haha :) Ja, alle har vi vel med oss noe i ryggsekken.. men det handler jo også om lengden på hilsen. Om jeg stirrer de i senk med å holde blikket lenge er det klart at de tror jeg prøver å hypnotisere de eller innvadere de. Uansett, jeg har funnet min måte som kanskje ikke fullt ut lar seg beskrive, men som gjør at folk blir åpen/trygg når jeg hilser på de. Så har du funnet din måte. Fint, ikke sant :) The world is a joyous and wonderful place ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte å ha fast handtrykk tidligere. Da hadde jeg samme holdning som mange her, et slapt håndtrykk føltes ut som om de egentlig ikke hadde lyst å møte meg.

Men så begynte jeg å jobbe med revmatikere. Det aller, aller første jeg lærte var at faste håndtrykk var et no no. Så nå har jeg et relativt slapt håndtrykk, men jeg forsterker det med å legge andre handa over den hånden som hilser og smiler og ser den andre person rett inn i øynene. I begynnelsen brukte jeg den bare på jobb, men nå bruker jeg den uansett :)

Jupsi, jeg er en slappfisk :)

Jeg hadde følt meg dårlig om jeg hadde hilst på deg. For min del går du da for langt.

Hadde du vært en sykepleier som hjalp mine barn på sykehuset og jeg hadde vært bekymret så hadde jeg satt pris på ett slikt håndtrykk, men ikke for å "bare hilse på".

 

Anonymous poster hash: 8a18a...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok midt i mellom. Ikke slapt håndtykk, men heller ikke for fast. Liker ikke når noen klemmer hånden min skikkelig, og vil ikke gjøre det med andre. Jeg har muligens leddgikt, holder på å utrede det så når non klemmer hånden min hardt gjør det vondt. Så redd for å gjøre t med andre, en ser jo ikke om folk har leddgikt eller vondt slik.

 

Anonymous poster hash: d1d34...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det være noen med manglende selvinnsikt, siden "alle" har så faste håndtrykk..

 

Så jeg skal være ærlig ;)

 

Jeg har hatt et litt slapt håndtrykk, men jeg prøver å skjerpe meg og ha et fastere håndtrykk, tror jeg har blitt bedre på det nå.

 

Forøvrig synes jeg det er like ekkelt med de som har et for fast håndtrykk (der de mose hånda di) som de som har et slapt håndtrykk...

 

Anonymous poster hash: e0249...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud som jeg hater å håndhilse på folk. Jeg har leddgikt og spesielt fingrene i høyre hånd er utsatt. Disse faste/harde håndtrykkene er ren tortur.

 

Anonymous poster hash: f809c...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...