Gå til innhold

Deprimert! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene følt at stemningsleiet mitt har endret seg totalt. Nå er det lite som engasjerer meg, føler ikke glede over noe, får trang til å gråte hver dag uten at noe spesielt har skjedd. :( Konstant trøtt, sliter med dårlig matlyst, må nærmest tvinge i meg mat om dagen, føler at jeg ikke bryr meg om noe lenger. Jeg går i terapi, men har blitt så nedstemt at jeg ikke klarer å få så mye ut av terapien lenger. Har et barn på 1,5 år som er det eneste som holder meg gående. Uten barnet hadde jeg ligget i sengen hele dagen, bare stått opp for å spise og gå på do. Jeg føler meg som en udugelig mor, jeg føler jeg ikke er egnet som person lenger, at jeg ikke burde fått lov til å bevege meg i gatene lenger. Jeg tar opp plass i samfunnet, samtidig som jeg er usynlig, jeg er unyttig og andre mennesker burde få slippe å ha meg i nærheten. Jeg får høre jeg er flink i jobbern, og at jeg er en snill person, men jeg ser det ikke selv.... Nå har jeg fått nok! Jeg vil ikke ha det slik! Jeg MÅ gjøre noe men hva??? Jeg går som sagt i terapi, men føler ikke at det hjelper. Jeg har prøvd å tvinge meg selv til å tenke anderledes, men får det ikke til.... Jeg er nødt til å bli bedre, både for meg selv og for barnet! Jeg trenger hjelp, men vet ikke hvordan... Kan dere komme med noen enkle men effektive tiltak for å føle mer glede igjen?

Anonymous poster hash: 8a233...d90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antidepressiva.

Anonymous poster hash: 25341...540
Skrevet

Antidepressiva.

Anonymous poster hash: 25341...540

Oj.. Er det virkelig så ille.... :(

Skrevet

Dra til legen. Mulig du får en sykemelding for å komme litt vekk fra jobben og får å få tankene over på andre ting. 

Prøv å trene eller bevege deg litt. Beste er å komme seg ut i skog og mark og ikke treningssenter. 

Mulig du må begynne på antideppresia, men det er jo ikke noe farlig å gå på det. 

Jeg merka ikke noe negativt når jeg gikk på det og jeg ble ikke likegyldig heller. Jeg ble den jeg var før. Jeg ble den gode gamle mammaen og kona som jeg var før depresjonen tok over livet mitt. 

Hender jeg får tilbakefall, men da kommer jeg rett inn til legen og får hjelp med en gang.

Lykke til! Dette ordner seg :)

Anonymous poster hash: e6a0f...3f1
Skrevet

Dra til legen. Mulig du får en sykemelding for å komme litt vekk fra jobben og får å få tankene over på andre ting. 

Prøv å trene eller bevege deg litt. Beste er å komme seg ut i skog og mark og ikke treningssenter. 

Mulig du må begynne på antideppresia, men det er jo ikke noe farlig å gå på det. 

Jeg merka ikke noe negativt når jeg gikk på det og jeg ble ikke likegyldig heller. Jeg ble den jeg var før. Jeg ble den gode gamle mammaen og kona som jeg var før depresjonen tok over livet mitt. 

Hender jeg får tilbakefall, men da kommer jeg rett inn til legen og får hjelp med en gang.

Lykke til! Dette ordner seg :)

Anonymous poster hash: e6a0f...3f1

Trening hørtes lurt ut! Alt er et stort ork for tiden, men har bestemt meg for at jeg ikke vil føle slik lenger, så jeg må bare ta meg selv i nakken og gjøre det! Jeg er generelt skeptisk til medisiner, det skal mye til før jeg tar en paracet til og med. Så jeg vil prøve andre ting før medisiner. Jeg har fri i to uker nå, så skal prøve å utnytte de så godt det lar seg gjøre. Hi

Skrevet

Hva med å spise mer sjokolade

Anonymous poster hash: 53288...637

Skrevet

? hvordan skal det hjelpe?

Skrevet

Sjokolade er antidepressiva, det er mange bra stoffer i det som gjør deg lykkeligere.

Skrevet

Sjokolade er antidepressiva, det er mange bra stoffer i det som gjør deg lykkeligere.

Okei. Er veldig sårbar nå, så ble lei meg når jeg leste innlegget, trodde det var sarkastisk. Sjokolade er jo godt, så det skal ikke bli noe problem å få i seg det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...