Gå til innhold

Føflekk- trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begyner å bli hypokonder nå etter all praten ifht føflekkreft. Har en som henger på puppen (bilde) Legesekretæren kommenterte en gang at det er slik bestemødre har skal jeg bare ta å klippe den bort for deg. Syntes det hørtes rart ut, skal ikke slik tas av hudlege evt sendes inn til analyse? Hun mente vel at den ikke så farlig ut. Jeg har nå siden igår bare sett på den og er livredd at den kan være farlig.

Noen som har meninger?

Anonymous poster hash: 5e1c5...041

post-42-60805_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ser helt ufarlig ut, jevn og fin i fargen! Eneste er at man skal være obs på forandringer på den, og hvis den begynner å klø. Men hvis den plager deg, så er jo det bare til å fjerne den, og i samme slengen få den testet hvis du er bekymret :)

Anonymous poster hash: 43b08...90d

Skrevet

Er ikke verre enn at du reiser til legen og får den fjernet? Er jo fort gjort. Ser ikke noe unormalt med den.

Anonymous poster hash: fc0e9...a17
Skrevet

Det er farlig for oss å synse om slikt, men det der er noe vi kaller en stilkvorte og ikke føflekk så vidt jeg kan se. De er som oftest helt ufarlige. Det du skal sjekke er om den klør, sprekker opp, blør, vokser eller forandrer farge og struktur/avgrensing til annet vev.

Legen min har fjernet flere slike stilkvorter hos meg(av kosmetisk og praktisk årsak) de ble allikevel sendt inn til analyse. Det trodde jeg var prosedyre..?

Mvh Hudterapeuten

Anonymous poster hash: 2cd41...6b5
Skrevet

Tusen takk for svar. Den klør ikke, eneste er at når jeg ser bilder av meg for 15 pr siden så ser jeg den men tror den var mindre da, så har nok vokst noe på de årene. Er dette uvanlig?

Anonymous poster hash: 5e1c5...041

Skrevet

Jeg har en i ansiktet som har vokst.. Litt skummelt altså. Din ser helt fin ut!:)

Anonymous poster hash: cce35...b91
Skrevet

Du kan scanne den hos boots- apotekene også.

Anonymous poster hash: aa0d6...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...