Gå til innhold

Søstra mi er sykepleier og tjener

Anbefalte innlegg

Skrevet

470 000 i året, og noe tillegg var det visst også..!!(jobber på et kompetansesenter/sykehjem)

En annen venninne som også er sykepleier, jobbet i 8 år, tjener 445 000(og tillegg kommer oppå der)

Jeg skjønner virkelig ikke hva de klager på? Tjener jo bedre enn lærere og politi..

Anonymous poster hash: 54930...b1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du tar vekk alt som er kvelds, natt, helg og helligdagstillegg så er ikke lønnen så høy vet du..

Anonymous poster hash: b6841...44f

Skrevet

470 000 i året, og noe tillegg var det visst også..!!(jobber på et kompetansesenter/sykehjem)En annen venninne som også er sykepleier, jobbet i 8 år, tjener 445 000(og tillegg kommer oppå der)Jeg skjønner virkelig ikke hva de klager på? Tjener jo bedre enn lærere og politi.. Anonymous poster hash: 54930...b1f

For å si det slik! Det er et fåtall sykepleiere i kommunal sektor/ staten som har en slik lønn! Jeg er også sykepleier og jeg ligger 100 000 under søsteren din, og dette er heller mer normal lønn for de aller fleste sykepleiere! Og hvis du du har lest deg litt opp, så er det ikke ene og alene lønnen sykepleierne "klager" på.

Anonymous poster hash: 2c77a...254

Skrevet

Er nok delte meninger om hva som er mye/lite. Jeg synes ikke kr 445 000,- etter 8 år i jobb og med høyere utdanning (som sykepleierstudiet er) er spesielt mye.

Skrevet

Min årslønn er 360 000. Mens vnninnen min som er nyutdannet og jobber som lærer har 420 000

Anonymous poster hash: b7211...1dc
Skrevet

Jeg er psykolog og har vært ferdigutdannet i 17 (!) år. Tjener 475 000. Synes altså heller ikke at sykepleierne har all verdens å klage på.

Anonymous poster hash: ad8d3...5de
Skrevet

Men tenk deg å jobbe netter/helg. Velfortjent spør du meg!

Anonymous poster hash: d4bee...cb1

Skrevet

Jeg tjener 363 000 i året i grunnlønn. Jobber tredelt turnus som gir meg ekstra tillegg. Rett over 400 000. Jeg synes ikke det er god lønn sammenlignet med jobben jeg Gjør.

Anonymous poster hash: 41c31...741

Skrevet

Er nok delte meninger om hva som er mye/lite. Jeg synes ikke kr 445 000,- etter 8 år i jobb og med høyere utdanning (som sykepleierstudiet er) er spesielt mye.

Ikke alkurat høyere utdanning, det er kun bachelor :P

Anonymous poster hash: 43493...e6b

Skrevet

Overbetalt antakeligvis, alle sykepleierne jeg har møtt på er arrogante, kyniske og inkompetente. Men dette er i Oslo.

Skrevet

Ikke alkurat høyere utdanning, det er kun bachelor :PAnonymous poster hash: 43493...e6b
eh, hallo? Man går på høyskole for å få en høyere utdanning! Bachelorgrad er minimumskrav til høyutdanning. 1 år på feks BI er ikke høyere utdanning!

Skrevet

470 000 i året, og noe tillegg var det visst også..!!(jobber på et kompetansesenter/sykehjem)En annen venninne som også er sykepleier, jobbet i 8 år, tjener 445 000(og tillegg kommer oppå der)Jeg skjønner virkelig ikke hva de klager på? Tjener jo bedre enn lærere og politi.. Anonymous poster hash: 54930...b1f

For å si det slik! Det er et fåtall sykepleiere i kommunal sektor/ staten som har en slik lønn! Jeg er også sykepleier og jeg ligger 100 000 under søsteren din, og dette er heller mer normal lønn for de aller fleste sykepleiere! Og hvis du du har lest deg litt opp, så er det ikke ene og alene lønnen sykepleierne "klager" på.

Signerer! Jeg er heller ikke i nærheten av noe sånt. Og jeg er i tillegg spesialutdannet. 

Anonymous poster hash: 5f31d...7b2

Skrevet

Sykepleiere har ett enormt stort ansvar, så de fortjener bedre lønn. I tillegg har mange ett enormt høyt arbeidspress, jobber steder med dårlig bemanning. Sykehusene hadde aldri gått rundt uten sykepleiere, så jeg synes de fortjener bedre lønn!

Anonymous poster hash: e9014...c0f
Skrevet

Sykepleiere har ett enormt stort ansvar, så de fortjener bedre lønn. I tillegg har mange ett enormt høyt arbeidspress, jobber steder med dårlig bemanning. Sykehusene hadde aldri gått rundt uten sykepleiere, så jeg synes de fortjener bedre lønn!

Enig der, men sykehusene hadde ikke gått rundt om ikke renholdsarb hadde vært der! Avd hadde blitt stengt. Dette utsagnet kom fra en lege som jeg jobbet med på sykehuset, fordi han var så lei de obsnasige sykepleierne som trodde de var guds gave til avdelingen!

Skrevet

Tja, jeg jobber i butikk og har altså ingen høyere utdannelse utover videregående og tjener ca 430 000 kr i året...

Anonymous poster hash: ff6db...a27
Skrevet

Enig der, men sykehusene hadde ikke gått rundt om ikke renholdsarb hadde vært der! Avd hadde blitt stengt. Dette utsagnet kom fra en lege som jeg jobbet med på sykehuset, fordi han var så lei de obsnasige sykepleierne som trodde de var guds gave til avdelingen!

Sykehusene hadde ikke gått rundt uten verken renholdsarbeidere, helsesekretærer, portører og en hel haug med andre ansatte som daglig blir sett ned på og lite verdsatt. Sykehus er definitiv ikke bare leger og sykepleiere. Det gleder meg at i alle fall noen leger anerkjenner det. :)

Anonymous poster hash: 29efa...ab1

Skrevet

Tja, jeg jobber i butikk og har altså ingen høyere utdannelse utover videregående og tjener ca 430 000 kr i året...

Anonymous poster hash: ff6db...a27

Samme her :) Butikksjef, jobber kun dag. Og en helg i måneden :)

Anonymous poster hash: 78dc8...d99

Skrevet

Ikke alkurat høyere utdanning, det er kun bachelor :P

Bachelor er høyere utdanning, alt etter videregående er høyere utdanning

Anonymous poster hash: b7f29...62e

Skrevet

Min grunnlønn som sykepleier i kommunen med 8 års ansiennitet, er 385 000. Det er ikke mye. I full stilling kan du legge til mellom 40-50 000 i tillegg i året. Det får jeg for å jobbe kvelder og helg. Og dette er standard. Det HI nevner, er ikke standard.

Skrevet

Kunnskapsløst å si at bachelor ikke er høyere utdanning. Kan man være høyt utdannet og samtidig påstå noe sånt? Neppe :fnise:

Anonymous poster hash: 0baf4...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...