Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Jeg har i en alder av tretti år aldri vært sykemld. Men nå, nå er jeg helt kjørt! I fjor fikk jeg nå sjef på jobben, og han er det værste mennesket jeg noensinne har vært borti. Orker ikke utdype, men dags dato er det kun meg igjen av oss fem mellomlederene som var. Tre har sluttet, og ei er langtidsykemld. I tillegg er det tre ansatte som også er langtidsykemld pga han. Og nå er jeg så sliten, så sliten. Griner i bilen på vei hjem. På toppen av det hele gravid, kvalm og trøtt. Og så har jeg så dårlig samvittighet for at det er ungene hjemme det går ut over når jeg er så sliten! Han setter meg opp 6-7 kvelder på rad, så jeg føler jeg aldri ser barna. Det er så pyton! Har lyst å spør etter sykemld, men føler det et et nederlag. Men spør man etter det? Eller legger man fram situasjonen, og så er det opp til legen å bedømme? Anonymous poster hash: 2c21b...05a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Du får deg time hos legen, legger frem saken for han, hvorpå han da avgjør om du har behov for sykmelding eller ikke... Anonymous poster hash: b2335...2b4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 Du legger frem hvordan du har det også er det opp til legen å bedømme. Men du plikter å prøve med tilrettelegging, og sjefen din plikter å prøve sitt beste for å tilrettelegge for deg. Om du jobber full stilling fast og dere jobber turnus skal du vel ha faste vakter også, f.eks to kvelder i uka eller kveld og dag annenhver uke? Hva slags jobb er det? Anonymous poster hash: 3dadc...7bb
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Jobber fullt, men ingen fast turnus. Har ikke vært på jobb på dagtid siden februar. Kun kvelder, og nesten hver helg. Er som regel alene på jobb, og det er minimum 10-12 timers vakter. Jobber på hotell. Alle sier jeg bør slutte, men jeg elsker jobben min! Føler jeg går å venter på at han skal slutte, så vi kan gå tilbake til sånn tingene var før.. Er forresten gravid (uke 18) men har ikke turt å fortelle det ennå. Han kommer til å ta det dårlig Anonymous poster hash: 2c21b...05a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Jobber fullt, men ingen fast turnus. Har ikke vært på jobb på dagtid siden februar. Kun kvelder, og nesten hver helg. Er som regel alene på jobb, og det er minimum 10-12 timers vakter. Jobber på hotell. Alle sier jeg bør slutte, men jeg elsker jobben min! Føler jeg går å venter på at han skal slutte, så vi kan gå tilbake til sånn tingene var før.. Er forresten gravid (uke 18) men har ikke turt å fortelle det ennå. Han kommer til å ta det dårlig Anonymous poster hash: 2c21b...05a Men kjære deg, er du ikke organisert? Jeg kjenner ikke hotellbransjen, men arbeidsmiljøloven gjelder vel der også og 10-12 timers vakter 6-7 dager i uken blir da altfor mange timer på jobb. Det er ikke lov å jobbe så mye overtid. Mange timer i uken er full uke i din bransje da, 37,5 eller? Snakk med legen din, og snakk med sjefen din. Du er gravid og bør fortelle det til sjefen så du kan få den tilrettelegging du trenger. Du må jo også kunne si at overtid akkurat nå ikke er aktuelt fordi du er sliten pga svangerskapet. Er dere for lite folk er det hans ansvar å leie inn vikar altså. Anonymous poster hash: 3dadc...7bb
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Jobber fullt, men ingen fast turnus. Har ikke vært på jobb på dagtid siden februar. Kun kvelder, og nesten hver helg. Er som regel alene på jobb, og det er minimum 10-12 timers vakter. Jobber på hotell. Alle sier jeg bør slutte, men jeg elsker jobben min! Føler jeg går å venter på at han skal slutte, så vi kan gå tilbake til sånn tingene var før.. Er forresten gravid (uke 18) men har ikke turt å fortelle det ennå. Han kommer til å ta det dårlig Anonymous poster hash: 2c21b...05a Men kjære deg, er du ikke organisert?Jeg kjenner ikke hotellbransjen, men arbeidsmiljøloven gjelder vel der også og 10-12 timers vakter 6-7 dager i uken blir da altfor mange timer på jobb. Det er ikke lov å jobbe så mye overtid. Mange timer i uken er full uke i din bransje da, 37,5 eller? Snakk med legen din, og snakk med sjefen din. Du er gravid og bør fortelle det til sjefen så du kan få den tilrettelegging du trenger. Du må jo også kunne si at overtid akkurat nå ikke er aktuelt fordi du er sliten pga svangerskapet. Er dere for lite folk er det hans ansvar å leie inn vikar altså. Anonymous poster hash: 3dadc...7bb Ingen hos oss er organisert. De som har prøvd, har blitt frosset ut. Full uke er 35,5 timer her tror jeg. Vi jobber hvertfall mer enn det. Jeg får snakke med legen å høre hva han syns. Sjefen kan jeg ikke snakke med. Det mennesket der har fått meg til å miste troen på menneskeheten.. Anonymous poster hash: 2c21b...05a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Dere skal ha ne vaktplan. Turnusen skal dere ha to uke i forkant. Turnusen skal også planlegges i samarbeid med arbeidstakerne eller deres representanter. Dersom du mener at arbeidstidsordninger ikke er forsvarlig, må du ta dette opp med lederen din først og fremst. Si hvordan du har det og at dette ikke går lenger. Dere skal også ha et verneombud på jobb. Verneombudet skal involveres når ting ikke er forsvarlig. Du kan i tidleg tipse Arbeidstilsynet om arbeidstidsordninger deres dersom du ikke kommer noen vei med sjefen din. Husk at du også kan organisere deg uten å si noe om dette til din leder. De er ikke plikt til å informere om at man er organisert. Anonymous poster hash: 5ebfe...6ac
<3 2G <3 Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Du trenger ikke at jobben vet du er organisert. Ring handel og kontor! De hjelper deg så du får regning hjem å ikke som trekk i lønn. Deretter så kan du pusse fagforeningen på han! Det må da være en leder lengre opp som ser dette? Legen fikser sykemelding regner jeg med.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Du snakker med legen først og fremst. Deretter ringer du arbeidstilsynet og varsler dem. Be gjerne om å være anonym. De vil sjekke ut f.eks. timelister, be om arbedismiljøundersøkelse osv. Er det i en hotellkjede? I så fall kan du vurdere å varsle oppover i systemet. Anonymous poster hash: 65919...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå