Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Jeg har valget mellom to leiligheter Leilighet 1: 58kvm, stor veranda, 2 soverom, liten stue, stort soverom til barnet leilighet 2: 66kvm, 1500kr mer i utgifter i mnd, bedre garderobeplass, liten veranda, generelt bedre plass inne i leiligheten Hva hadde dere valgt?? jeg er alene med et barn på 4 år, er student, så er ikke rik akkurat. Vanskelig valg, begge leilightene er i god stand, men ser jo at 58kvm er noe lite når man har barn, men økonomisk frihet er jo også noe verdt? den største leiligheten ligger et stykke unna studiestedet, mens den lille ligger rett ved(gåavstand) mens den største igjenn ligger i gåavstand til familie TAKKK FOR ALLE SVAR, hører gjerne fra de med erfaring fra å bo i liten leilighet med barn, tar imot alle synspunkter med stor takk:)) Anonymous poster hash: 1fb42...3bc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 leilighet 2 har også to soverom:) Anonymous poster hash: 1fb42...3bc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 den største er visst 68kvm;) Anonymous poster hash: 1fb42...3bc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Jeg hadde uten tvil tatt den første. Virker som om hverdagen blir bedre for dere da? Det finnes mange gode oppbevaringsløsninger og ett barn tar ikke så stor plass. Jeg har ikke bodd på så liten plass med barn, men har bodd på 85 kvm med tre barn. Gikk fint det også! Anonymous poster hash: 73d03...da7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Takk for svar:-) flere? Må bestemme meg innen 1time Anonymous poster hash: 1fb42...3bc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Definitivt den minste som vil koste deg minst. Det er på skolen du skal hver dag, ikke til mamma Jeg var alene med to barn, måtte flytte 2 uker før termin og var desperat. Fikk ikke tak i billigere enn 12000,- pr mnd men ok, rom nok til alle sammen. Jeg angret meg kval på at jeg ikke takket ja til en mindre leilighet som kostet 2000,- mindre. En mindre leilighet er koseligere, mer intim og nær på en måte. Du får en stor god uteplass, ikke undervurder den når våren kommer igjen. Jeg valgte å flytte med 4 åring og baby på 4 mnd inn i en liten leilighet på 55kwm, Vi delte soverom i 2 år Får en fantastisk tid. Jeg gikk også på skole første året og følte jeg slet ræva av meg. Det var trangt I løpet av de første 6 mnd vi bodde der traff jeg mannen min. Vi har nå nesten vært sammen i 3 år, venter vårt første barn og kjøpte hus sammen for 7 mnd siden Det går ikke en dag uten at jeg tenker tilbake på den leiligheten <3 Ta den minste og billigste, det tror jeg aldri du vil angre på Må du ha lykke til, jeg vet hvor mye det betyr å velge riktig! Anonymous poster hash: 3a35c...8fc
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 Må selvfølgelig legge til at mannen min også flyttet inn etter noen mnd, da var vi 4 på samme rom Alt går, og en løsning finnes alltid, tenk økonomi og hvor praktisk der er med studie plass i nærheten. Burde være en skikkelig motivasjonsfaktor Det er kjekkere med litt mer penger å rutte med enn 8 kwm Anonymous poster hash: 3a35c...8fc
MrsRose Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Jeg hadde tatt den første fordi - billigere -større uteplass (siden du har barn) - enklere logistikk i hverdagen Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 Ville tatt den første. Fordi: Et større barnerom øker mulighet for at barnet begynner å leke på rommet sitt i stede for å spre lekene rundt i boligen (var i hvert fall det som skjedde når 3,5-åringen gikk fra 7 kvm soverom til dobbelt så stort soverom). Veranda er veldig bra sommerstid. Du skal på studiestedet hver dag, nørhet er viktig. Økonomisk frihet er viktig. Det du sparer på bolig kan du bruke på noe annet, evt. spare til å kjøpe egen bolig når du er ferdig med studiene. Man trenger ikke så mye plass med barn, og jeg regner med at du ikke har tenkt å bo der til barnet er blitt tenåring. Det er uansett bare snakk om 10 kvm ekstra. Jeg ville heller sett prioritert nabolag, generell planløsning og standard på bad og kjøkken fremfor størrelse. Anonymous poster hash: 06025...100
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 Du skal følge magefølelsen din og det du blir mest fornøyd med når du har gått gjennom Hva blir enklest for deg? Er det å bo nærmest studiesteder eller å bo nærmest familie....om du måtte trenge hjelp ved sykdom etc....kan familien komme til deg ved studie stedet da? Og er det sånn at du totalt sprenger ett budsjett med 1500 ekstra boutgifter og må vri å vende på de andre? Eller er det bare 1500, mer å bruke på " tull og Tøys" som ikke gagner deg noe senere? I og med du nevner økonomisk frihet.... Ønsker deg lykke til med valget.... Anonymous poster hash: 5bc03...f9f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Jeg ville valgt den minste. Å bo i gangavstand til skole og bhg gjør hverdagen mye enklere! Du sparer i tillegg penger på buss\bil. Et barn tåler å bo litt trangt en liten periode. Det letter jo hverdagen. Du kan jo sette inn de 1500kr du sparer, på en bsukonto, og på den måten, så sparer du deg opp litt penger til senere boligkjøp Anonymous poster hash: aa488...548
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Helt klart den minste; korte avstander og bedre økonomi er gull verdt når man er alene for å få logistikken til å gå opp. Kvitt deg heller med ting du ikke trenger så det ikke føles overfylt (det er dyrt å kjøpe plass til tingene sine i stede for å kvitte seg med dem). Jeg var alene og bodde med ett barn på 50 kvm, ett soverom. Jeg sov på stua, barnet hadde soverommet, mer enn nok plass. Man inbiller seg at man trenger så stor plass nå for tiden, men det gjør man jo ikke, før i tiden kunne de jo bo en hel familie på ett soverom (selvfølgelig ikke ideelt, men alt går om man må). God plass kan man tillate seg når man har nok penger, tenk alt det morsomme dere kan gjøre for 1500 kr mer i mnd; det er en flott sydentur det, f.eks.. Benytt deg av de siste årene i bhg og reis utenom høysesong, angrer veldig på at jeg ikke gjorde det. Anonymous poster hash: df8ab...4b1
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Hvor ligger Bhg da? Jeg ville valgt den minste leiligheten 😄 Anonymous poster hash: 85467...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå