Gå til innhold

Hva er et typisk tegn på en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge deg.

Anonymous poster hash: 7b729...249

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prioriterer ikke barnet. Er kald, urettferdig, setter ikke nok grenser og lite empatisk overfor det.

Anonymous poster hash: e0a33...034

Skrevet

Overfor barnet

Anonymous poster hash: e0a33...034

Skrevet

Det helt ooplagte tegnet på en dårlig mor er en mor som behandler barnet sitt dårlig, type er voldelig, aggressiv eller svært nedlatende, ute blandt folk.

Anonymous poster hash: 65069...e4e

Skrevet

Det har i alle fall ingen ting å gjøre med de tingene som gjerne forbindes med uttrykket her inne. "Jeg gikk inn fra lekeplassen i dag før barnet ville, er jeg en dårlig mor?" Er drittlei av det. En dårlig mor kan være så mangt, men det er alltid alvorlige ting. Man kan også være en dårlig mor på ett punkt, men en fantastisk på andre. Det er det som gjør omsorgsovertakelse så vanskelig: Foreldrene kan være gode foreldre p mange områder, men ikke på ett eller flere som ansees som veldig viktige for barnets utvikling og trygghet.

Anonymous poster hash: e2afc...0e6
Skrevet

Jeg syns man er dårlig mor/far når man heller er venn med barnet, enn en forelder. Kjenner til ei som er sånn, hun gjør så å si alt hun kan for å være like fjortis som dattera, de tar piercinger sammen og kler seg utfordrende. Dattera får reise på fester å drikke:-/ jeg vet at mange ungdommer gjør det uansett, men der er det liksom greit å gjøre det uansett. Når ikke foreldrene setter grenser og krav syns jeg de gjør en dårlig jobb.

Anonymous poster hash: e5009...b7f

Skrevet

Hvis en ser bort fra de som mishandler og neglisjerer barnet sitt synes jeg at en er dårlig mor når en ikke setter rammer og grenser for barnet sitt, slik at barnet ikke lærer å oppføre seg slik at lærere, andre voksne og andre barn ikke gidder å være med barnet

Anonymous poster hash: 018be...8f7

Skrevet

Et eksempel på å være en dårlig mor i mine øyne, er kvinner som blir i destruktive forhold der mannen er en komplett idiot; og så er det seg selv de synes synd på, ikke barna som må vokse opp midt i det.

Skrevet

Jeg ville vært utrolig forsiktig med å sette den betegnelsen på noen. De fleste er nok både bra og dårlige på en gang; mener av det første. Også de dårlige har helt sikkert bra sider som mor. Men tegn? Ikke matpakke, feil klær for sesong = fryser, ikke gjort lekser (gjentatte ganger), lukter vondt.. Typiske tegn på at barnet ikke blir fulgt opp.

Skrevet

De som ikke har penger til ordentlig mat til ungene, men har råd til å røyke 20-30 sigaretter om dagen.

Fysisk og psykisk misshandling.

Anonymous poster hash: 7a46d...9d5

Skrevet

En dårlig mor er en som ikke har vilje til å gi barnet tilstrekkelig og nødvendig omsorg, og som ikke dekker de grunnleggende fysiske behovene. 

En som ikke har evne til å gjøre det samme er en uegnet mor. 

Anonymous poster hash: aa5d1...251
Skrevet

Visst du ikke gidder å gå ut med barnet så han får leke ute.

Vi fikk nye naboer som har en gutt som er jevnalder med sønnen min.

De leker veldig fint ilag så hver gang vi er ute spør sønnen min etter han.

Nå har vi vært naboer i ett halvt år,å uansett hvor fint vær det er så er de forsatt ikke ute.

Stakkars barn!

Anonymous poster hash: 63f71...053
Skrevet

Nå har vi vært naboer i ett halvt år,å uansett hvor fint vær det er så er de forsatt ikke ute.

Stakkars barn!

Hvordan kan du uttale deg om dette?? Du vet ingenting om den familiens rutiner og hva de bedriver dagene med, kanskje de aktivisere sønnen sin på andre måter enn å henge på lekeplassen med deg! Kanskje den andre gutten ikke liker din gutt, kanskje foreldrene ikke liker deg!! Gud skjerpings altså!
Skrevet

Stakkars barn!

Hvordan kan du uttale deg om dette?? Du vet ingenting om den familiens rutiner og hva de bedriver dagene med, kanskje de aktivisere sønnen sin på andre måter enn å henge på lekeplassen med deg! Kanskje den andre gutten ikke liker din gutt, kanskje foreldrene ikke liker deg!! Gud skjerpings altså!

Stakkars barn!

Gutten deres stråler de 2 gangene vi har sett han ute å skriker når han skal inn så helt tydlig at han vil være ute.

Er ikke snakk om å være på lekeplassen men rett utenfor huset der alle de andre barna leker.

Vi ser de aldri på hverken lekeplassen eller utenfor her,å det er synd når barna leker så fint ilag.

Joda den gutten viser helt tydlig at han vil leke med min gutt når han gjerne ser oss i forbifarten på vei inn.

Å når de har vært noen steder kommer hun alltid hjem med masse poser fra klesbutikker,så viser jo tydlig hva hun velger å bruke tiden på istedenfor at sønnen vår være ute som vanlige barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...