Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #1 Skrevet 28. august 2014 Hva endte du opp med etter du gikk ut av ungdskolen? Fortsatte du, eller var det nok for deg? Jeg gikk yrkesfag på vgs, så tok jeg studiekompetanse. Deretter fordypning i noen fag mens jeg tenkte meg om og endte opp med å utdanne meg til å bli barnevernspedagog. Ikke helt det jeg så for meg da jeg var skolelei som 15-åring og bare ville bli fort ferdig med et eller annet. Hva gjorde du? Og endte du opp med det du så for deg som 15-åring da du valgte vgs? Anonymous poster hash: 54f42...cbe
Gjest lillehi Skrevet 28. august 2014 #2 Skrevet 28. august 2014 Gikk tre år på gymnas, folkehøyskole, ex-phil og så begynte jeg på lærerskolen. Tanken var å bli førskolelærer, men etter ca et år ble jeg syk, så kom dessverre aldri lenger😔
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #3 Skrevet 28. august 2014 2 år på yrkesskole, 2 fagbrev, 2 år teknisk fagskole, 1 år høgskole PPU. Jobber nå som lærer på yrkesskole. Anonymous poster hash: e4de9...549
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #4 Skrevet 28. august 2014 Studiekompetanse med fordypning i realfag, yrkesfag med fagbrev og bachelorgrad. Anonymous poster hash: 77a8b...2be
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #5 Skrevet 28. august 2014 Allmennfag og deretter en 6 årig universitetsutdannelse. Bestemte meg for hva jeg skulle bli da jeg var 11 år og sånn ble det. Har alltid vært målrettet. Anonymous poster hash: a5903...be8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #6 Skrevet 28. august 2014 Etter vgs tok jeg ex.phil og ex.fac. Deretter et år "fri" mens jeg jobbet. Så var det grunnfag og hovedfag i statsvitenskap og 1-år med journalistikk Anonymous poster hash: 23285...a08
Twintipp og himmelblå Skrevet 28. august 2014 #7 Skrevet 28. august 2014 I hele min barndom og ungdom ville jeg bli politi. Fikk fortalt at jeg var for liten/lav:) Istedet flyttet jeg til Oslo, etter endt idrettslinja, tok psykologi grunnfag, begynte så etterhvert på vernepleierstudiet, etter endt studie der tok jeg videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge, og går nå master i psykisk helsearbeid. Slik har den reisen vært;-)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #8 Skrevet 28. august 2014 Var rødruss i 93 (jøss, begynner å bli gammel). Har gått første året på førskolelærer (heter vel barnehagelærer i dag), men droppet ut. Har siden jobbet meg opp til en lederstilling i et firma, har mange interne kurs, men ingen formell utdannelse. Masse erfaring da, og er flink i jobben min Trodde som tenåring at jeg skulle jobbe med barn, drømmen var egentlig barnevernspedagog, sånn ble det ikke gitt. Anonymous poster hash: 56067...6a4
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #9 Skrevet 28. august 2014 To år yrkesfag, jobbet så noen år før jeg fullførte studiekompetanse (mens jeg jobbet). Flyttet til utlandet for å studere, først bachelor, så master. Endte opp med noe heeeelt annet enn hva jeg hadde sett for meg da jeg var 15 år. Skulle ønske jeg hadde fått mer veiledning tidlig ift utdanningsvalg og karriere! Anonymous poster hash: 63762...fd2
Elsker livet Skrevet 28. august 2014 #10 Skrevet 28. august 2014 3 årig studiekompetanse, 3 år høyskole sykepleie. Det var nok for meg. Jeg endte opp omtrent som jeg trodde. Visste jeg ville ha en jobb der jeg i hovedsak jobbet med mennesker. Er ikke så glad i skole fordi jeg er altfor pliktoppfyllende og perfeksjonist. Det har gjort at jeg aldri var fornøyd eller syns jeg hadde gjort nok skolearbeid. Så fikk aldri helt fred og var konstant litt stresset. Å begynne å jobbe var befriende. Da jeg søkte videregående vurderte jeg helse og sosial, men fordi det da går 1 år ekstra for å få studiekompetanse ble det valgt bort. Hadde lyst å bruke kortest mulig tid på å bli ferdig med utdannelsen så jeg kunne begynne å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #11 Skrevet 28. august 2014 Jeg tok allmennfag. Batchelor på universitet. Jobba noen år. Gikk tilbake på universitet og tok master. Driver nå med doktorgrad. Egentlig ganske likt med det jeg så for meg når jeg var 15-16. Anonymous poster hash: d5a27...73e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Jeg tok allmennfag. Batchelor på universitet. Jobba noen år. Gikk tilbake på universitet og tok master. Driver nå med doktorgrad. Egentlig ganske likt med det jeg så for meg når jeg var 15-16. Anonymous poster hash: d5a27...73e Doktorgrad? Burde du ikke kunne skrive for å holde på med doktorgrad? Mulig litt frekt spørsmål, men likevel... Anonymous poster hash: a5903...be8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Fullført treårig yrkesfag utdannelse på vgs med autorisasjon. Så studiekompetanse og tilslutt sykepleierutdanning. Har lyst til å bli jordmor, men orker ikke mer skole akkurat nå.. Fornøyd med hva jeg har oppnådd også Anonymous poster hash: 66b8b...afd
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Allmennfaglig videregående.. Bachelor på universitet i Norge + master i utlandet! Nå leker jeg med tanken på doktorgrad... Anonymous poster hash: d91ff...313
Gjest Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 (endret) Ikke no fancy utover 3 årig allmen med språk. Tok hjelpepleien og legesekretær etter fylte 20 år. Ikke ex ell y fag Endret 28. august 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Jeg tok allmennfag. Batchelor på universitet. Jobba noen år. Gikk tilbake på universitet og tok master. Driver nå med doktorgrad.Egentlig ganske likt med det jeg så for meg når jeg var 15-16.Anonymous poster hash: d5a27...73e Doktorgrad? Burde du ikke kunne skrive for å holde på med doktorgrad? Mulig litt frekt spørsmål, men likevel... Anonymous poster hash: a5903...be8 Søte deg, selvfølgelig kan jeg skrive. Dette er et forum hvor det i stor grad skrives et ganske muntlig skriftlig språk. Jeg skriver absolutt ikke det samme språket her som jeg gjør i en akademisk sammenheng. Men tusen takk for at du bryr deg. Anonymous poster hash: d5a27...73e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Vanlig videregående skole, naturfag. Deretter universitetet. Bestemte meg på ungdomsskolen for at jeg skulle bli psykolog og det ble jeg. Var på den tiden ventetid mellom grunnfag og profesjonsstudiet, så jeg tok noen andre fag også mellom der. Totalt var jeg 9 1/2 år på universitetet. Anonymous poster hash: 1a09b...635
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #18 Skrevet 28. august 2014 Jeg tok allmennfag. Batchelor på universitet. Jobba noen år. Gikk tilbake på universitet og tok master. Driver nå med doktorgrad. Egentlig ganske likt med det jeg så for meg når jeg var 15-16.Anonymous poster hash: d5a27...73e Hva har du master i og hva tar du doktorgrad i? Noe samfunnsnyttig, kun etter egne interesser eller kanskje begge deler? Anonymous poster hash: 39d61...266
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #19 Skrevet 28. august 2014 3 år på allmennfag ved privat vgs. Deretter grunnfag psykologi og ex.phil. Reiste så til utlandet og studerte medisin i 6 år. Holder nå på med spesialisering innen kardiologi (hjertemedisin). Jeg er fornøyd med å ha såpass gode papirer. Anonymous poster hash: 39d61...266
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #20 Skrevet 28. august 2014 Gikk allmennfag med og så begynte jeg rett på siv.ing studier og fullførte på nomert tid. Nå, 5 år senere, tar jeg en master til gjennom jobben. Var ca det jeg så for meg som 15 åring Anonymous poster hash: 9538d...bde
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #21 Skrevet 28. august 2014 Gikk ut med 5,2 i snitt fra U.skolen, begynte på kunstformfarge på VGs, etter første året begynte jeg på nytt på media og kommunikasjon, deretter almenn påbygg, jobbet et år før jeg reiste til Paris og tok to semester med markedsføring og mote (mest på gøy) kom hjem å begynte på reklame på NKF (privat fagskole) etter to år der tok jeg årstudium i interaksjonsdesign på høgskolen. Trodde jeg aldri kom til å få jobb, men plutselig dukket det opp en jobbet i to år nå og savner ikke å studere Anonymous poster hash: 64164...5f5
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #22 Skrevet 28. august 2014 Allmennfag, folkehøyskole, og holder på med bachelor nå. Anonymous poster hash: bf1aa...cc0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #23 Skrevet 28. august 2014 Treårig vgs, 630 vekttall fra universitetet. Anonymous poster hash: 219ab...737
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #24 Skrevet 28. august 2014 2 år på yrkesskole, 2 fagbrev, 2 år teknisk fagskole, 1 år høgskole PPU. Jobber nå som lærer på yrkesskole. Anonymous poster hash: e4de9...549 I hvilket fag? Vurderer samme veien Anonymous poster hash: 3218f...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå