Gå til innhold

de andre i 1. Klasse kan skrive flere lange setninger, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan ikke barnet mitt. Må jo være helt mislykka jeg som ikke har lært ungen min å verken lese eller skrive fulle setninger og små fortellinger før skolen :(

Anonymous poster hash: 0602e...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke mislykket for det vel ?

La barnet få øve og lære i sitt tempo. Gi utfordringer når du ser barnet mestrer det.

Ikke lag dette til et problem for barnet ditt.

Anonymous poster hash: 2ee51...1b4

Skrevet

hva?! det er absolutt ikke vanlig. Tviler STERKT på at dette gjelder ALLE i klassen??? Jeg var i praksis i 1. klasse i fjor, og selv etter jul var det ingen der som skrev setninger.. Var heller ingen i den klassen som kunne lese ved skolestart, den første lærte det mens vi var der på høsten, 5-6 uker inn i skoleåret. De fleste kunne lese etter jul, men ikke særlig flytende eller avanserte tekster (de fleste leste fortsatt bare enkeltord, noen få hadde begynt med veldig enkle bøker).  De hadde jo bare én bokstav i uka, så tar 29 uker å komme gjennom alle:)

Anonymous poster hash: c3673...0e0
Skrevet

Jeg har en 2 klassing og hun kan ikke dette. kan faktisk ikke lese heller enda, jo småord kan hun.

Anonymous poster hash: 048e8...711
Skrevet

Tviler på at alle i klassen kan dette. Du vet at man skal gå på skolen for å lære slike ting?Man skal ikke lære slike ting før man går på skolen, hvorfor må man på død og liv det?da blir jo skolen kjedelig!

Og slapp av,ungen din har gått på skolen i mindre enn to uker..!! :bond:

Anonymous poster hash: 87630...2c3
Skrevet

Min førsteklassing kan så vidt skrive navnet sitt... Men han er kjempegod til å sykle, bygge, han er utrolig kunnskapsrik og stiller utrolig kloke og fascinerende spørsmål - blant annet. Slapp av, alle barn har sine talenter😉 Og, jeg kan ikke tenke meg at det er vanlig at mange førsteklassinger kan skrive lange setninger!

Anonymous poster hash: 72d5d...f3b

Skrevet

I fjor kunne ca 30 prosent av 1 klasse lese ganske godt ved skolestart her. vet ikke hvor mange av disse som skrev like bra.

I første klasse i år er det ingen som kan lese og skrive mer en navnet sitt og et og annet enkelt og kort ord.

Det er langt fra vanlig at barna skriver og leser når de begynner på skolen, det er heller ikke akkurat forventet da det er dette de skal lære seg i første klasse.

Førsteklassingen min kan alle bokstaver i store og små, men hun kan ikke lese.

Anonymous poster hash: e66d6...37e
Skrevet

Jeg har en av hver. Datteren min har akkurat begynt i 1. klasse. Hun kan lese og skrive både små og store bokstaver. Alfabetet lærte hun som 2-åring og som 4-åring kom hun hjem fra barnehagen med små hefter med historie og illustrasjoner hun hadde laget selv.

Sønnen min er strakt 5 år, og han har vist liten interesse for bokstaver. Han kan såvidt kjenne igjen sitt eget navn, og kommer neppe til å kunne så mye mer før skolestart, han liker det rett og slett ikke. Han er derimot et vandrende leksikon på alt som har med dyr og planter å gjøre. Han er god på geografi, elsker biler, og kan alle bilmerkene på rams.

Unger er forskjellige og interesserer seg for forskjellige ting. Det er ikke meningen at de skal kunne lese når de begynner i 1.klasse, så ikke vær bekymret for det :).

Anonymous poster hash: 0836a...b0f
Skrevet

Ikke mange som leser etter 1 uke 1klasse, de fleste leser etter det første halvåret.

Anonymous poster hash: a0696...0c4

Skrevet

Det er barn som heller ikke leser veldig godt i 2 klasse. Her hjemme sliter vi med lesing......og jeg har sikker gjort mye upolitisk korrekt i å få barnet til å gjøre lekser i 1 klasse. Og spesielt lesing.

Jeg ser det på han at han ikke ser på ordene....ikke leser de.... Han tror at han husker, etter 1 gan når leseleksa skal leses 3 ganger.

Så kjære dere som har barn som leser så godt...hva er nøkkelen...mitt barn kan stave og så si ordet og enkle setninger leser han....men har han knekt lesekoden?

Og hva har dere gjort....?

Anonymous poster hash: ba1c7...27a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...