Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få ned forbruket! Vi er ikke ibeidet, men jeg synes det er ekkelt å "se" hvordan pengene flyr. Vi planlegger middager og handler 1 gang i uka. (men kunne droppet mer av det dyre snopet) Har sagt opp alle abonnomenter vi ikke trenger. Samordner med kjøring Sluttet å farge håret hos frisør (det er ekte farge og sparesveis som gjelder ) Smører matpakker og spiser lite ute.. handler klær/sko på salg/brukt Bruker lite strøm og kjører bare fulle vask/oppvaskmaskiner Noe mer jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: f1c2d...8d5
☆☆☆ Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 (endret) Ikkje gå i butikkar utan at det er noko spesifikt du skal ha. Endret 27. august 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Bruk biblioteket Anonymous poster hash: b721f...eae
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Bruk biblioteket Anonymous poster hash: b721f...eae Det gjør vi både til leie av film og bøker ;D Anonymous poster hash: f1c2d...8d5
☆☆☆ Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Vurder kva tv-tilbod du treng. Ser du på mange kanalar eller er det heilt ok med td nrk+netflix?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Hold deg unna butikker (og nettbutikker) er mitt beste tips! Er det noe du må kjøpe, så dra ut og kjøp det, uten å kjøpe noe annet. Anonymous poster hash: 37066...ab3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Vurder kva tv-tilbod du treng. Ser du på mange kanalar eller er det heilt ok med td nrk+netflix? Ja nettopp sagt opp flere kanaler vi ikke brukte Anonymous poster hash: f1c2d...8d5
Mia_73 Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 En veldig grei regel: for hver ting du kjøper må du kaste en tilsvarende. Dette funker selvsagt bare dersom du allerede har flom av alt, men slik er det hos de fleste jeg kjenner.
Mia_73 Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få ned forbruket! Vi er ikke ibeidet, men jeg synes det er ekkelt å "se" hvordan pengene flyr. Vi planlegger middager og handler 1 gang i uka. (men kunne droppet mer av det dyre snopet) Har sagt opp alle abonnomenter vi ikke trenger. Samordner med kjøring Sluttet å farge håret hos frisør (det er ekte farge og sparesveis som gjelder ) Smører matpakker og spiser lite ute.. handler klær/sko på salg/brukt Bruker lite strøm og kjører bare fulle vask/oppvaskmaskiner Noe mer jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: f1c2d...8d5 Forbruket deres er jo ganske snevret inn, men har dere sjekket de store utgiftspostene? Sjekk lånebetingelser, evtl bytte bank. Sjekk alle forsikringer og se om du får det billigere i annet selskap. Folk er så trege å bytte bank og forsikringsselskap, men det er her det lønner seg å sjekke jevnlig. Skaff billig mobilabonnement, reduser innetemperatur om vinteren med 1 grad, kutt ut lange dusjer (oppvarming av vann bruker innmari mye strøm).
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Ett tørk dopapir for nr 1. To tørk for nr 2. Anonymous poster hash: 1a8fa...591
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få ned forbruket! Vi er ikke ibeidet, men jeg synes det er ekkelt å "se" hvordan pengene flyr. Vi planlegger middager og handler 1 gang i uka. (men kunne droppet mer av det dyre snopet) Har sagt opp alle abonnomenter vi ikke trenger. Samordner med kjøring Sluttet å farge håret hos frisør (det er ekte farge og sparesveis som gjelder ) Smører matpakker og spiser lite ute.. handler klær/sko på salg/brukt Bruker lite strøm og kjører bare fulle vask/oppvaskmaskiner Noe mer jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: f1c2d...8d5 Forbruket deres er jo ganske snevret inn, men har dere sjekket de store utgiftspostene? Sjekk lånebetingelser, evtl bytte bank. Sjekk alle forsikringer og se om du får det billigere i annet selskap. Folk er så trege å bytte bank og forsikringsselskap, men det er her det lønner seg å sjekke jevnlig. Skaff billig mobilabonnement, reduser innetemperatur om vinteren med 1 grad, kutt ut lange dusjer (oppvarming av vann bruker innmari mye strøm). vi har gode låne betingelser, men betaler mye i forsikring. Har sjekket med andre selskap men det er ikke veldig forskjell ( vi har mange ting pga vi bor på gård (bygninger, kjøretøy o.l) har også hytte) Men kan sjekke dette nærmere. Meg og mannen dusjer sammen - så sparer vel litt der også ;p Anonymous poster hash: f1c2d...8d5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #12 Skrevet 27. august 2014 Ett tørk dopapir for nr 1. To tørk for nr 2. Anonymous poster hash: 1a8fa...591 hehe ikke så ille enda :-p Anonymous poster hash: f1c2d...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå