Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg må fjerne eggstokkene mine (og kanskje livmoren) innen kort tid, og det betyr at jeg da kommer i overgangsalderen i en alder av 31-32 år. Det jeg lurer på er om det er en forbindelse mellom slike operasjoner og vektøkning? Vil jeg slite med å holde vekten etter at jeg kommer i overgangsalderen?? Anonymous poster hash: 23892...076
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Hei! Dette var trist å høre! Jeg tror ikke man nødvendigvis legger på seg, men jeg vet ikke. Kanskje du får hormonell behandling etter operasjonen som kan hidre det? Spør legen din om alt du lurer på, du har rett på hjelp og veiledning! Lykke til :-) Anonymous poster hash: 63ac5...dce
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 De som fjerner eggstokkene pga kreftrisiko får tilbud om hormoner for ikke å komme i overgangsalderen. Anonymous poster hash: 6cb47...f13
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 De som fjerner eggstokkene pga kreftrisiko får tilbud om hormoner for ikke å komme i overgangsalderen. Anonymous poster hash: 6cb47...f13 Ja, men den hormondosen jeg da kommer til å få er ganske lav. For det er hormonene jeg kan bli syk av... (Kreft) Anonymous poster hash: 23892...076
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 De som fjerner eggstokkene pga kreftrisiko får tilbud om hormoner for ikke å komme i overgangsalderen. Anonymous poster hash: 6cb47...f13 Ja, men den hormondosen jeg da kommer til å få er ganske lav. For det er hormonene jeg kan bli syk av... (Kreft) Anonymous poster hash: 23892...076 Jeg har samme risiko og jeg fikk vite at dose hormoner er bare såvidt under det man ellers har i kroppen av disse hormonene (lege på radiumen). Jeg valgte derfor - stikk i strid med alle anbefalinger - å stole på mine egne hormoner i steden for de syntetiske. Anbefaler ikke deg å ta samme valget, altså, det var bare det jeg føler er riktigst for meg. Jeg vet ikke hvordan det er med ev. vektoppgang. Snakk med legene dine, de burde ha informert deg om dette. Lykke til med operasjonen Anonymous poster hash: 6cb47...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå