Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Etter en ma i sommer hvor jeg måtte gjennom mye styr og smerter etter medisinsk abort som endte i utskraping, så føler jeg at det kniper til i livmoren innimellom. Kan ikke beskrives som type mensensmerter men rett og slett som at noe kniper til det er ikke vondt, men forferdelig ubehagelig! Noen som kan kjenne seg igjen,og vil det gå over av seg selv til slutt? Anonymous poster hash: a3fb6...e9a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Det går tydeligvis i følge de som driver med tantrisk massasje! Leste en sak i vg pluss om det i sommer. De masserer i underlivet faktisk.... Anonymous poster hash: 55ee4...2f2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Ene gynekologen jeg har vært til sier at det ikke er uvanlig å ha store spenninger i bekkenbunnmuskulaturen. Han tester alltid det, og hvis man har for stor spenning i den muskulaturen så får pasienten spesifikke øvelser å gjøre hjemme som han sier er veldig effektive. Anonymous poster hash: 7089e...665
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Det går tydeligvis i følge de som driver med tantrisk massasje! Leste en sak i vg pluss om det i sommer. De masserer i underlivet faktisk.... Anonymous poster hash: 55ee4...2f2 Eh javel...da tror jeg heller at jeg skal få mannen min til å massere underlivet mitt isteden men takk for svar Anonymous poster hash: a3fb6...e9a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Det går tydeligvis i følge de som driver med tantrisk massasje! Leste en sak i vg pluss om det i sommer. De masserer i underlivet faktisk.... Anonymous poster hash: 55ee4...2f2 Problemet med det er at de som er så åpne og avslappede til egen kropp at de er villige til å få en slik massasje sjeldent har slike spenninger der Og det å finne en seriøs massør innen det feltet vil være vanskelig. Anonymous poster hash: 7089e...665
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Ene gynekologen jeg har vært til sier at det ikke er uvanlig å ha store spenninger i bekkenbunnmuskulaturen. Han tester alltid det, og hvis man har for stor spenning i den muskulaturen så får pasienten spesifikke øvelser å gjøre hjemme som han sier er veldig effektive. Anonymous poster hash: 7089e...665 Takk for svar! Kanskje jeg skal vurdere dette hvis det blir et vedvarende problem. Jeg tror det henger igjen etter aborten, jeg hadde mye rier og etterrier Anonymous poster hash: a3fb6...e9a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Ene gynekologen jeg har vært til sier at det ikke er uvanlig å ha store spenninger i bekkenbunnmuskulaturen. Han tester alltid det, og hvis man har for stor spenning i den muskulaturen så får pasienten spesifikke øvelser å gjøre hjemme som han sier er veldig effektive. Anonymous poster hash: 7089e...665 Takk for svar! Kanskje jeg skal vurdere dette hvis det blir et vedvarende problem. Jeg tror det henger igjen etter aborten, jeg hadde mye rier og etterrier Anonymous poster hash: a3fb6...e9a Rier er jo en kraftig muskelbruk og da kan spenninger sette seg hos noen, så det er ikke utenkelig. Du kan i en periode selv prøve å knipe og så slappe av veldig bevisst i den muskulaturen, og gjøre en del ristebevegelser a la magedans. Det kan løse opp litt spenninger om du greier å gjøre det bevisst. Endrer deg seg ikke så få det undersøkt. Anonymous poster hash: 7089e...665
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Ene gynekologen jeg har vært til sier at det ikke er uvanlig å ha store spenninger i bekkenbunnmuskulaturen. Han tester alltid det, og hvis man har for stor spenning i den muskulaturen så får pasienten spesifikke øvelser å gjøre hjemme som han sier er veldig effektive. Anonymous poster hash: 7089e...665 Takk for svar! Kanskje jeg skal vurdere dette hvis det blir et vedvarende problem. Jeg tror det henger igjen etter aborten, jeg hadde mye rier og etterrier Anonymous poster hash: a3fb6...e9a Rier er jo en kraftig muskelbruk og da kan spenninger sette seg hos noen, så det er ikke utenkelig. Du kan i en periode selv prøve å knipe og så slappe av veldig bevisst i den muskulaturen, og gjøre en del ristebevegelser a la magedans. Det kan løse opp litt spenninger om du greier å gjøre det bevisst. Endrer deg seg ikke så få det undersøkt. Anonymous poster hash: 7089e...665 Det skal jeg faktisk prøve, tusen hjertelig takk for gode råd og tips Anonymous poster hash: a3fb6...e9a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Ene gynekologen jeg har vært til sier at det ikke er uvanlig å ha store spenninger i bekkenbunnmuskulaturen. Han tester alltid det, og hvis man har for stor spenning i den muskulaturen så får pasienten spesifikke øvelser å gjøre hjemme som han sier er veldig effektive. Anonymous poster hash: 7089e...665 Takk for svar! Kanskje jeg skal vurdere dette hvis det blir et vedvarende problem. Jeg tror det henger igjen etter aborten, jeg hadde mye rier og etterrier Anonymous poster hash: a3fb6...e9a Rier er jo en kraftig muskelbruk og da kan spenninger sette seg hos noen, så det er ikke utenkelig. Du kan i en periode selv prøve å knipe og så slappe av veldig bevisst i den muskulaturen, og gjøre en del ristebevegelser a la magedans. Det kan løse opp litt spenninger om du greier å gjøre det bevisst. Endrer deg seg ikke så få det undersøkt. Anonymous poster hash: 7089e...665 Det skal jeg faktisk prøve, tusen hjertelig takk for gode råd og tips Anonymous poster hash: a3fb6...e9a En ting til du kan prøve i tillegg til de andre øvelsene. Tøy hoftebøyermuskulaturen din daglig. Googler du tøyning og hoftebøyer eller iliopsoas så finner du gode beskrivelser. Lykke til Anonymous poster hash: 7089e...665
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Ene gynekologen jeg har vært til sier at det ikke er uvanlig å ha store spenninger i bekkenbunnmuskulaturen. Han tester alltid det, og hvis man har for stor spenning i den muskulaturen så får pasienten spesifikke øvelser å gjøre hjemme som han sier er veldig effektive. Anonymous poster hash: 7089e...665 Takk for svar! Kanskje jeg skal vurdere dette hvis det blir et vedvarende problem. Jeg tror det henger igjen etter aborten, jeg hadde mye rier og etterrier Anonymous poster hash: a3fb6...e9a Rier er jo en kraftig muskelbruk og da kan spenninger sette seg hos noen, så det er ikke utenkelig. Du kan i en periode selv prøve å knipe og så slappe av veldig bevisst i den muskulaturen, og gjøre en del ristebevegelser a la magedans. Det kan løse opp litt spenninger om du greier å gjøre det bevisst. Endrer deg seg ikke så få det undersøkt. Anonymous poster hash: 7089e...665 Det skal jeg faktisk prøve, tusen hjertelig takk for gode råd og tips Anonymous poster hash: a3fb6...e9a En ting til du kan prøve i tillegg til de andre øvelsene. Tøy hoftebøyermuskulaturen din daglig.Googler du tøyning og hoftebøyer eller iliopsoas så finner du gode beskrivelser. Lykke til Anonymous poster hash: 7089e...665 Tusen takk Anonymous poster hash: a3fb6...e9a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Kan absolutt ha muskelknuter i underlivet, det er faktisk ganske vanlig, men de fleste merker ikke noe til det og er derfor ikke klar over at de har det. Jeg har muskelknute (myom) på livmoren, men visste ikke det før jeg ble gravid og var på ultralyd hvor de da så det fordi den var blitt ganske stor (de vokser gjerne pga svangerskapshormoner). Min var da på 12 cm i diameter og jeg hadde ikke merket den selv (helt utrolig, og jeg er normalvektig altså). En del får smerter i de under graviditeten, og jeg er en av disse dessverre. Kjennes ut som et helt forferdelig vondt mageknip/hold der hvor knuta er og har hos meg vart i alt fra 2 timer til 2 uker så langt (i 3. trimester nå). Er ikke noe farlig, og eneste grunn til evt å fjerne de er hvis man er plaget av de (ikke aktuelt når man er gravid selvfølgelig), eller ikke lykkes i å bli gravid da enkelte mener at disse knutene kan gjøre selve unnfangelsen vanskeligere. Etter graviditet går de normalt ned i størrelse igjen, og i overgangsalderen forsinner de pga at man mister de hormonene om holder de i live. Jeg syntes det var lite stoff å finne om dette på nett da jeg selv lette for noen måneder iden, så håper dette var noe til hjelp hvis det er dette du har :-) Anonymous poster hash: 0ddc4...ada
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #12 Skrevet 27. august 2014 Kan absolutt ha muskelknuter i underlivet, det er faktisk ganske vanlig, men de fleste merker ikke noe til det og er derfor ikke klar over at de har det. Jeg har muskelknute (myom) på livmoren, men visste ikke det før jeg ble gravid og var på ultralyd hvor de da så det fordi den var blitt ganske stor (de vokser gjerne pga svangerskapshormoner). Min var da på 12 cm i diameter og jeg hadde ikke merket den selv (helt utrolig, og jeg er normalvektig altså). En del får smerter i de under graviditeten, og jeg er en av disse dessverre. Kjennes ut som et helt forferdelig vondt mageknip/hold der hvor knuta er og har hos meg vart i alt fra 2 timer til 2 uker så langt (i 3. trimester nå). Er ikke noe farlig, og eneste grunn til evt å fjerne de er hvis man er plaget av de (ikke aktuelt når man er gravid selvfølgelig), eller ikke lykkes i å bli gravid da enkelte mener at disse knutene kan gjøre selve unnfangelsen vanskeligere. Etter graviditet går de normalt ned i størrelse igjen, og i overgangsalderen forsinner de pga at man mister de hormonene om holder de i live. Jeg syntes det var lite stoff å finne om dette på nett da jeg selv lette for noen måneder iden, så håper dette var noe til hjelp hvis det er dette du har :-) Anonymous poster hash: 0ddc4...ada Dette var veldig nyttig og god informasjon, tusen takk skal du ha i ditt tilfelle høres jo det ikke noe godt ut masse lykke til med resten av svangerskapet og den lille når den kommer Anonymous poster hash: a3fb6...e9a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #13 Skrevet 27. august 2014 Jeg hadde muskelknute i livmora, slike myomer. Det endte dessverre med masse blødninger (3 liter) etter fødsel og så operasjon, noe med at fosterhinna satt fast i knuten, og da trekker ikke livmora seg sammen og det fortsatte å blø. Jeg visste ikke noe om at jeg hadde det, tydeligvis ikke så stor at det syntes på lovmora. Etter andre fødsel skjedde heldigvis ikke det samme. Min venninne hadde en stor myom om mye smerter under svangerskapet. Den trakk seg sammen etter fødsel men er der fremdeles. Anonymous poster hash: 91c5a...cb6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #14 Skrevet 27. august 2014 Jeg hadde muskelknute i livmora, slike myomer. Det endte dessverre med masse blødninger (3 liter) etter fødsel og så operasjon, noe med at fosterhinna satt fast i knuten, og da trekker ikke livmora seg sammen og det fortsatte å blø. Jeg visste ikke noe om at jeg hadde det, tydeligvis ikke så stor at det syntes på lovmora. Etter andre fødsel skjedde heldigvis ikke det samme. Min venninne hadde en stor myom om mye smerter under svangerskapet. Den trakk seg sammen etter fødsel men er der fremdeles. Anonymous poster hash: 91c5a...cb6 Å gud, håper virkelig det som skjedde med deg på første fødsel ikke skjer med meg -hørtes virkelig ikke noe særlig ut! :-/ men greit å ha hørt om, så glad for at du delte :-) Anonymous poster hash: 0ddc4...ada
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå