Gå til innhold

Idag blir det laks til middag men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier du å ha som tilbehør? Trenger nye innspill for å pumpe opp laksemiddagen :)

Anonymous poster hash: 90a92...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vant til alt fra salat, wok med soyasaus, agurksalat, potet i alle mulige varianter og fasonger, diverse grønnsakspuré'er, men det avhenger jo såklart av hvordan jeg tilbereder laksen ;)

Skrevet

Bakt laks med byggryn wokgrønnsaker og sweet chili saus..

Skrevet

Vi pleier å ha stekt laks med potetbåter, tzatzikidipp og rå, oppskårne grønsaker. Alltid en vinner hos ungene.

Anonymous poster hash: 5ef11...351
Skrevet

Ovnsbakt laks blir ofte servert med Sandefjordsmør, poteter og agurksalat (sånn med eddik) :)

Skrevet

Tusen takk damer. Det ble ovnsbakt laks med kokte poteter, blomkål og Hollandeissaus (skrives det slik mon tro :P ) så får vi håpe maten smaker,hehehe! Mange spennende forslag her som jeg absolutt skal prøve :)

Hi

Skrevet

Jeg anbefaler salmalaks i creme fraishe og soyasaus. Tilbehør; spinat og blomkålpure. En klassiker her!

Skrevet

Stekt laks med kokte poteter er favoritten her, med agurksalat og sandefjordsmør. Veldig lite fancy men du verden så godt.

Anonymous poster hash: 15568...dce

Skrevet

Lakserull fylt med krydder ost eller peper og urte ost <3 Serveres med stekte potetbåter, salat og bearnaisesaus.. Snadder :D 

Skrevet

Det varierer veldig. Når vi koker laks har vi poteter, rømme og agurk i sukker og eddiklake.

Når vi steker i ovn og panne varierer det mellom potetmos, poteter og pasta.

Noen ganger koker jeg grønnsaker, andre ganger baker jeg det i ovnen sammen med laksen.

Noen ganger lager jeg fløtesaus (kremfløte), andre ganger har jeg det også i ei gryte sammen med laksen i ovn.

Og enkelte ganger lager jeg også fiskesuppe og har i div grønnsaker.

Er så mye å gjøre med laksen og så fantastisk godt! :)

Skrevet

Pesto pasta og brokkoli er verdens letteste tilbehør til laks og veldig godt!

Skrevet

På late dagar; ris, salat, creme fraiche og sweet chili saus.

Skrevet

Pleier å ha pasta istedet for poteter, når poteter kan bli veldig kjedelig i lengda. Går an til å blande inn allslags sauser og slikt då og.

Anonymous poster hash: a4b30...77c
Skrevet

Ovnsbakt laks med potet, gulrot og agurk i eddik/sukker - lake OG blandet pisket krem med rømme! Nydelig til laks

Skrevet

Spiser folk virkelig oppdrettslaks fortsatt???

Anonymous poster hash: 6b8e9...198

Skrevet

Spiser folk virkelig oppdrettslaks fortsatt???Anonymous poster hash: 6b8e9...198

Fiskan sjæl vettu :P (på butikken vel og merke)

First price fisk var det også,IIIIIIIIIIIIK :P

Skrevet

Har ofte pasta med fløtesaus til, og litt agurk 😉 godt og friskt 👍

Anonymous poster hash: 9a8d1...9cc

Skrevet

Spiser folk virkelig oppdrettslaks fortsatt???Anonymous poster hash: 6b8e9...198

First price fisk var det også,IIIIIIIIIIIIK :P

Jeg trodde heller ikke folk spiste oppdrettslaks så mye lenger.

http://www.nmf.no/index.aspx?pageId=121&articleId=3178&news=1

og http://www.vg.no/forbruker/helse/leger-og-professorer-ikke-spis-oppdrettslaks/a/10117390/ .... Bon appetitt!

Er veldig veldig veldig glad for at mannen selv og familien hans er en gjeng fritidsfiskere med fiskebåt og utstyr, så vi får både vill fisk, krabbe og kreps på bordet. Dessverre er fisken så dyr idag.. MEN, bare for å ha det sagt. Laksen i pakkene smaker langt ifra like godt som laksen du har fiska sjøl, og det ser man jo hvorfor i linken over.

Anonymous poster hash: 672f8...e17

Skrevet

First price fisk var det også,IIIIIIIIIIIIK :PAnonymous poster hash: 90a92...c08

Jeg trodde heller ikke folk spiste oppdrettslaks så mye lenger. http://www.nmf.no/index.aspx?pageId=121&articleId=3178&news=1

og http://www.vg.no/forbruker/helse/leger-og-professorer-ikke-spis-oppdrettslaks/a/10117390/ .... Bon appetitt!

Er veldig veldig veldig glad for at mannen selv og familien hans er en gjeng fritidsfiskere med fiskebåt og utstyr, så vi får både vill fisk, krabbe og kreps på bordet. Dessverre er fisken så dyr idag.. MEN, bare for å ha det sagt. Laksen i pakkene smaker langt ifra like godt som laksen du har fiska sjøl, og det ser man jo hvorfor i linken over. Anonymous poster hash: 672f8...e17

Helt enig med deg og derfor blir det svært sjeldent laks her i heimen. Kjøpte forøvrig fersk fjellørret til 249 kr kg forleden da, det er dyrt men absolutt verdt pengene,smaker himmelsk i forhold :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...