Gå til innhold

Fødsel og familiebesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsfødende og er veldig stresset når det gjelder besøk etter fødsel. Hvor lenge ventet du med og fortelle det til foreldre og svigerforeldre?

Er redd for at hvis vi ringer svigermor så kommer hun med en gang. Vil liksom ha litt tid til og dusje, ordne meg og bli kjent med den lille før alle andre skal hilse på vår baby. ER redd barnefaren ikke klarer og vente, vil ikke ha noen der før jeg føler meg klar for det.

Anonymous poster hash: a66ad...dc1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Respekterer de dåkkar så klarer de å vente noen timer slik at du får kommet deg etter fødsel. Her hadde vi sendt en mld om barnet er født men gitt beskjed i forkant av fødsel om at familien får beskjed om når det passer med besøk!

Anonymous poster hash: ffddc...1a2

Skrevet (endret)

Mannen min ringte rett etter hun var født, mens jeg hadde hun på brystet.

Så fikk vi besøk av foreldrene våre dagen etterpå. Ikke samtidig, og bare rundt 30min.

Jeg var så stolt at jeg holdte på å sprekke, så ville gjerne at de kom en liten tur.

Du bestemmer når du vil ha besøk. Noe jeg ikke synes du ikan forvente, er at mannen din ikke skal ringe sine foreldre å fortelle at de har blitt besteforeldre. Det er jo litt av mannens oppgave å ta den telefonen.

Bare vær klar på at dere ikke er i form til besøk.

Endret av MrsRose
Skrevet

Svigers kom på fødestua (!!!!!!) rett etter at første var født! Jeg hadde verken fått dusja eller kommet til meg selv! Følte det som overtramp av både dem og barnefaren som hadde ringt og invitert dem! Skal gi tydeligere beskjed denne gangen!

Skrevet

Svigers kom på fødestua (!!!!!!) rett etter at første var født! Jeg hadde verken fått dusja eller kommet til meg selv! Følte det som overtramp av både dem og barnefaren som hadde ringt og invitert dem! Skal gi tydeligere beskjed denne gangen!

Å herrefred, tror jeg hadde grått mine modige tårer, det der er skikkelig overtramp ja :(

Anonymous poster hash: ffddc...1a2

Skrevet

Oj da! Det var svært spesielt!

Skrevet

Rart at jordmora ikke kastet dem ut.

Jeg syns det er fint med besøk på sykehus, som en oppe lengre er det mange som sprekker av stolthet, men ikke umiddelbar etter fødselen. Kommer kanskje litt an på dagtid, føder du kl 5 om morgen er det vel ikke noe i veien med et kvarters besøk sent på ettermiddagen?

Skrevet

Jeg syns det er fint med besøk på sykehus, som en oppe lengre er det mange som sprekker av stolthet, men ikke umiddelbar etter fødselen. Kommer kanskje litt an på dagtid, føder du kl 5 om morgen er det vel ikke noe i veien med et kvarters besøk sent på ettermiddagen?

Skrevet litt klønete.. Mener at mange sprekker av stolthet, også eller spesielt rett etter fødselen, men at det ikke er rette tidspunkt å ha besøk, uansett hvem det måtte være.

Skrevet

Gjør det helt klart for mannen din at du IKKE vil vise deg i "skitten"  tilstand og at dere bør bli kjent med nurket alene i noen timer.

Her fikk ingen av besteforeldre komme før dagen etter!! Mulig jeg er sær, men ville bli kjent den lille føre alle skulle dra i ungen min. Skjønner heller ikke det stresset med å se en nyfødt jeg da. De er jo absolutt ikke vakre de første dagene. Hovne, sammetrykket m.m :)

Skrevet

VI GA BESKJED OM AT VI IKKE VILLE HA BESØK PÅ SYKEHUSET, SÅ ALLE KOM PÅ KAFFE OG KAKER FOR Å SE BABYEN HELGEN ETTER AT VI KOM HJEM FRA SYKEHUSET

Anonymous poster hash: 0d180...922
Skrevet

Skrevet litt klønete.. Mener at mange sprekker av stolthet, også eller spesielt rett etter fødselen, men at det ikke er rette tidspunkt å ha besøk, uansett hvem det måtte være.

Enig i denne. Jeg ville gjerne ha et kort besøk, men det var først dagen etter! Første dagen tilhørte bare oss tre (første barn)

Skrevet

Så rare dere er! Var så stolt og ville gjerne vise frem den lille med en gang.

Anonymous poster hash: b515c...6a1

Skrevet

Så rar du er :)

Anonymous poster hash: dd545...494

Skrevet

Inne på fødestua også? 😳

Skrevet

Vi fikk barn 100mil fra all familie. Jeg skulle betalt mye for å kunne vise han frem samme dag (Ble født midt på natta), var jo så uhorvelig stolt og kry. Jeg hadde jo fått verdens vakreste barn, og ville så intenst vise han frem.

Heldigvis fløy min mor opp dagen etterpå. :-)

På forhånd kunne jeg ikke forstått hvor fram-vise-trang jeg fikk. Så selv om du er bestemt nå, vær klar over at det kan endres når barnet kommer. :-)

Anonymous poster hash: 27adb...835

Skrevet

Inne på fødestua også? 😳

Ja, helt ok :-) var så glad og ville vise henne til nærmeste familie med en gang

Skrevet

Så rar du er :)

Anonymous poster hash: dd545...494

Ja :-)

Skrevet

Inne på fødestua også? 😳
Ja, helt ok :-) var så glad og ville vise henne til nærmeste familie med en gang

Da vil jeg nesten si at du er litt utenfor normalen tror jeg, hehe

Du ligger jo bare på føden i 2-3 timer før du trilles til barsel. Hos oss tror jeg ikke du hadde lov til å ha andre inn på selve føden engang jeg.

Men for all del, hver sin smak 😊

Skrevet

På sykehusene der jeg fødte var de ekstremt strenge på visittider på barselavdelingen. Det hadde nok ikke vært mulig for noen å komme inn på fødestua. Det var litt i overkant å komme dit...

For min del var det helt greit at familien kom på besøk på sykehuset. Besteforeldene var stolte og spente, og ville gjerne se det nye barnebarnet. Og jeg trengte ikke tenke på kaffe og servering, rengjøring og rydding. Noe jeg nok ville følt langt mer på om de hadde ventet til vi var hjemme igjen. Jeg følte heller ikke at de måtte vente til dagen etter etter uka etter fødselen.

Men å komme før man har fått dusjet er i overkant.

Skrevet

Ga beskjed med nr 2 at jeg ikke ønsket besøk av andre enn familien på sykehuset. Ble helt utslitt første gang:/ med nr 2 fødte jeg m0930 og mamma, pappa, tante og søsteren kom fra kl 1500 og utover. Var helt ok:) svigerfamilien kom neste dag. Hadde nesten ikke mer besøk på sykehuset men det var veldig godt.

Det er veldig stort å få vise frem det største du har skapt uansett hvor sliten enn er. Send mld om hva du ønsker eller snakk med svigers om d;)

Anonymous poster hash: adf4d...d18

Skrevet

Vi har alt gitt beskjed at det ikke vil bli besøk på sykehuset og at vi vil ha en dag med ro hjemme.

Om vi ombestemme oss blir det en bonus.

Anonymous poster hash: df749...f06

Skrevet

Hvis jeg føder om natten, så vil jeg gjerne ha besøk på ettermiddagen, men ikke før. Har veldig lyst og si til samboeren at de får vente til neste dag. (Hvis jeg føder på dagen) Men det tror jeg ikke han klarer og vente med... Får se hva han sier

Skrevet

Hvis jeg føder om natten, så vil jeg gjerne ha besøk på ettermiddagen, men ikke før. Har veldig lyst og si til samboeren at de får vente til neste dag. (Hvis jeg føder på dagen) Men det tror jeg ikke han klarer og vente med... Får se hva han sier

HI... :P

Skrevet

Jeg var så stolt at jeg hadde gjerne tatt mot besøk på fødestua! Tviler på at jeg hadde fått lov til det da.....

Anonymous poster hash: 4b95c...d7b
Skrevet

Første gang svimte jeg av under besøket. De kom ikke like tidlig andre gang :P

Anonymous poster hash: fde58...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...