Gå til innhold

Flere med barn som er selvutnevnte allergikere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså en allergi barnet selv mener h*n har.

Ungen her er allergisk mot vann, derfor vil hun heller ha saft 😉.

- grønnsaker, det får hun vist vondt i bena av å spise.

- hun blir visstnok hvis hun ikke får is når hun vil, is er medisin i følge henne.

Flere selvutnevnte små allergikere ?

Anonymous poster hash: 2ac08...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke barn, men har en nabo som mener barna deres er allergisk mot alt mulig, men har aldri vært hos legen med de. For meg virker det som hun dikter det opp.

Anonymous poster hash: 33b53...7f9
Skrevet

Datteren min på 4år har ingen selvutnevnt allergi akkurat men hun nekter å bruke klær på overkroppen når vi er hjemme. Grunnen er at hun har så veldig god og varm pels. Akkurat som en kanin.

Skrevet

Datteren min på 4år har ingen selvutnevnt allergi akkurat men hun nekter å bruke klær på overkroppen når vi er hjemme. Grunnen er at hun har så veldig god og varm pels. Akkurat som en kanin.

Lol :D

Skrevet

Har møtt på få barn som er det, men heller foreldre som selvdiagnoserer. Og plenty av dem!

Og de værste av dem er familie og alle vet at de ikke har vært med barna til utredning, men alikevel tåler ikke barna noe som helst og må ha "spesialmat". Merkelig nok spiser barna "ulovlig" og "allergifremkallende" mat når foreldrene ikke ser og utrolig nok får de INGEN reaksjon ;)

Hehe

Anonymous poster hash: 7fdef...464

Skrevet

Trur dere virkelig at foreldre finner på allergier for barna?

Å ha barn med allergi og stresset som følger med unner jeg ingen. Begrensingene som er.

Mitt barn kan spise mat han ikke tåler, men hans reaksjon blir da: magevondt i flere netter, utslett og forstoppelse.

Så dere som ikke ser en reaksjon på allergi barn der og da har virkelig null peiling !

Anonymous poster hash: edcba...c70

Skrevet

Samboeren min er allergisk mot at noen kiler han det han sagt og vår datter tror det! 😊

Skrevet

Har en sønn på 2,5 som er alergisk mot diverse matvarer, og ja han er alergisk og vi har vært på utredning og tatt diverse tester. Han er på oppfølgning 1 gang i halv året for å se om det forandrer seg (noe som skjer med mange små barn). Han var f.eks helt alergisk mot ku melkeprotein når han var baby og frem til han var halvannet år. Da fikk han masse utslett (atopisk eksem) etter han passert 2 år har han sakte men sikkert begynt å tåle små doser med ku melk protein, altså han kan ikke drikke melk, men kan spise f.eks fiskekaker som inneholder melke pulver.

Derfor er det da flere som jeg føler ikke tror at han er allergisk... Han er i tillegg veldig allergisk mot peanøtter, og det vil han menst sannsynlig ikke vokse av seg. Hadde blitt rasende om noen hadde gikk han en peanøtt bare sånn for å sjekke om det faktisk er sant at han er allergisk! Som en her oppe skriver, er ikke alltid reaksjonen kommer umiddelbart, så det  å la barn spise noe foreldrene har sagt at de ikke tåler er direkte farlig!!

Så til det morsomme, min har også prøvd seg med at han ikke tåler vann og derfor må ha saft. Han "tåler" ikke kokte gulerøtter. En dag gav jeg han en ny type melon, han smakte og ga den tilbake mens han sa, at nei den kunne han ikke psise fordi det var melk i den... ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sønnen min har en venn som er allergisk mot varm mat. Også skal han alltid ha sære ting å spise, og når han får det tåler han det visst ikke likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...