Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 http://www.minmote.no/#!/artikkel/23282681/twitter-storm-mot-zara-barneskjorte Snakk om å lage storm i ett vannglass. Folk elsker å lage sak av ting og å bli fornærmet. Anonymous poster hash: db88a...c05
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Tja, om det er storm i et vannglass er jeg ikke så sikker på. Når jeg klikket på linken din ante jeg ikke hva det handlet om. Så bildet først og tenkte med en gang at det så ut som en jødestjerne. Så leste jeg teksten ogforsto at det ikke bare var meg som så det. Etter tabben med hakekorsene så burde de jo virkelig ha lært Anonymous poster hash: 432b8...3d6
Nettisen:) Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Jeg må si at tanken ikke slo meg i det hele tatt. Men det er klart at det kunne stilt seg annerledes om jeg hadde hatt jødisk familie f eks.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Latterlig hva er det du mener er latterlig? Anonymous poster hash: db88a...c05
Bustetroll Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Latterlig hva er det du mener er latterlig? Anonymous poster hash: db88a...c05 Overreaksjonene...
Iiiiik Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er minst en smule arrogant å hevde at andres følelser er latterlige. Det er faktisk ganske mange familier som ble direkte berørt av jødeforfølgelsene og det koster da ikke all verdens å ta hensyn til deres følelser rundt slike signaler.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Var ikke det der en sheriff stjerne? Folk er hårsåre altså. Anonymous poster hash: 26376...12a
Hjertefru Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Komboen med gul stjerne og stripete "fangedrakt" var vel litt over streken. Ikke noe jeg ville hatt på mini ihvertfall. Sikkert ikke tilsiktet, men meget uheldig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Fullstendig historieløst og utrolig smakløst. Anonymous poster hash: afd6b...066
<3Barn&Engler<3 Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Med tanke på de som overlevde jødeutryddelsen, så synes jeg det er usympatisk å påstå at det er overdrevent å reagere på dette. Det sitter fortsatt mennesker i vår verdenen, som forfølges av de minnene hver dag.. Hadde de ikke gjort stjernen så stor, og skjorten lik fangedraktene, hadde nok ikke folk reagert like kraftig, men denne har jo samme str som jødestjernen jødene måtte bruke, og samme type striper, lite gjennomtenkt design.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #12 Skrevet 27. august 2014 Det er veldig historieløst å ikke se hva dette symboliserer for mange og hva det symboliserte under krigen. Det at mange mener det er latterlig overreaksjon, andre at folk er hårsår viser at mange ikke kan sin nærhistorie godt nok. Denne genseren symboliserer jødeutryddelsen under andre verdenskrig. "Fangedrakt" med jødestjerne. Det er pinlig kunnskapsløst av en så stor kjede å ikke oppdage dette selv. Anonymous poster hash: dce5e...161
Kanutten83 Skrevet 27. august 2014 #13 Skrevet 27. august 2014 Min 10 år yngre søster hadde nok ikke reagert, men så hadde de utrolig nok veldig lite om jødeforfølgelsen på skolen. Jeg derimot har hatt om den og tenkte med en gang på fangedrakt og Davidstjerne. Det lever fremdeles mange som har direkte tilknytning til jødeforfølgelsen, og kan bare tenke meg hvordan det må være for de å se et slikt plagg. Designeren har kanskje ikke lært noe særlig om jødeforfølgelsen, men synes det er bra de trekker det tilbake.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #14 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er å overdrive når man lager så mye styr for en genser. Ja, forferdelig var andre verdenskrig, men nå holder det. "Jødene" bruker det for alt det er verdt, og drar historien inn i Palestina-konflikten.. Propaganda eller fakta? Ikke vet jeg... Anonymous poster hash: 820ec...faf
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #15 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er å overdrive når man lager så mye styr for en genser. Ja, forferdelig var andre verdenskrig, men nå holder det. "Jødene" bruker det for alt det er verdt, og drar historien inn i Palestina-konflikten.. Propaganda eller fakta? Ikke vet jeg... Anonymous poster hash: 820ec...faf De siste tre ordene dine sa vel mest om deg når det gjelder denne saken... Anonymous poster hash: dce5e...161
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #16 Skrevet 27. august 2014 Latterlig hva er det du mener er latterlig? Anonymous poster hash: db88a...c05 Overreaksjonene... Det er nok dessverre de som ikke forstår reaksjonene som fremstår som latterlige her. Har du hørt om jødeutryddelsene under 2.verdenskrig? Har du sett fangedraktene med jødestjerne som er så og si identisk med denne genseren? Hvis du kan svare ja på dette og fortsatt synes at dette er latterlig er du rimelig kynisk. Anonymous poster hash: b647f...7dc
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #17 Skrevet 27. august 2014 drar andre verdenskrig inn i palestina konflikten? 2 verdenskrig er grunnen til palestina konflikten. Anonymous poster hash: a36ab...749
Zalosalutt Skrevet 27. august 2014 #18 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes ikke den ligner fangedrakt med davidstjerne og kunne kledd mitt barn i dette.
Bustetroll Skrevet 27. august 2014 #19 Skrevet 27. august 2014 Latterlighva er det du mener er latterlig? Anonymous poster hash: db88a...c05 Overreaksjonene... Det er nok dessverre de som ikke forstår reaksjonene som fremstår som latterlige her. Har du hørt om jødeutryddelsene under 2.verdenskrig? Har du sett fangedraktene med jødestjerne som er så og si identisk med denne genseren? Hvis du kan svare ja på dette og fortsatt synes at dette er latterlig er du rimelig kynisk. Anonymous poster hash: b647f...7dc Joda, det har jeg hørt om. Men likevel var jo dette ment som en genser med en sheriffstjerne på. Det er klart at designeren har bomma noe voldsomt, men det er neppe gjort med vilje, og jeg syns reaksjonene er litt i overkant ja
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #20 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er å overdrive når man lager så mye styr for en genser. Ja, forferdelig var andre verdenskrig, men nå holder det. "Jødene" bruker det for alt det er verdt, og drar historien inn i Palestina-konflikten.. Propaganda eller fakta? Ikke vet jeg...Anonymous poster hash: 820ec...faf Syns du bør lese deg litt opp på hva jødene gjennomgikk under 2. verdenskrig. Jeg forsvarer absolutt ikke israelske handlinger i/mot Palestina i dag, men å bare glemme og gjemme bestialitetene fra jødeforfølgelsene? Nei, vet du hva! Det er faktisk ikke så lenge siden, sett med historisk blikk. "Du må ikke glemme", sa Øverland, og i tillegg denne svært viktige leveregel: "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett, der ikke rammer deg selv. " Anonymous poster hash: afd6b...066
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #21 Skrevet 27. august 2014 Synes det er greit å få reagere på dette. Selv reagerer jeg ikke men ville aldri kjøpt den. Det er ikke bare stjernen men at stripene gjør den ganske lik en fangedrakt fra Nazi-Tyskland. Tenker at de som blåser av dette burde tenke seg litt om. Man må aldri glemme historien uansett hvor lenge siden det er Det er er faretegn når folk blir så blasert at de blåser av slikt fordi det er såååå lenge siden. Typisk ung og uopplyst og jeg håper de vokser opp med årene og forstår dette. Anonymous poster hash: ab15f...c49
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #22 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er å overdrive når man lager så mye styr for en genser. Ja, forferdelig var andre verdenskrig, men nå holder det. "Jødene" bruker det for alt det er verdt, og drar historien inn i Palestina-konflikten.. Propaganda eller fakta? Ikke vet jeg... Anonymous poster hash: 820ec...faf Kjære vene. Tenk det litt om før du svarer. Blir noen ganger sjokkert av folk her inne. Jeg håper du tøyser. Anonymous poster hash: ab15f...c49
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #23 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er å overdrive når man lager så mye styr for en genser. Ja, forferdelig var andre verdenskrig, men nå holder det. "Jødene" bruker det for alt det er verdt, og drar historien inn i Palestina-konflikten.. Propaganda eller fakta? Ikke vet jeg... Anonymous poster hash: 820ec...faf Jeg sympatiserer med palestinerne. Men jeg har også vært og sett i en av. konsentrasjonsleirene fra andre verdenskrig og jeg har lært om jødene som måtte gå med den sekskantede jødestjernen for å skille dem ut fra resten av befolkningen. Hitler gjorde neppe det for å være hyggelig med dem... Ei gul, sekskanta stjerne kombinert med striper - striper blir veldig ofte forbundet med fengselsdrakter - gir med assosiasjoner til jøder i KZ-leire. Du hadde nok også vært opptatt av Holocaust hvis oldefaren din hadde gasset ihjel, eller hvis du hadde ei bestemor med talltatovering på underarmen sin. Jeg anbefaler deg å lese "Gutten med den stripete pysjamasen" og "Nærmere høst" - begge er ungdomsbøker. Anonymous poster hash: bfdcd...225
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #24 Skrevet 27. august 2014 Nå har jo fanger i fengsel også striper og det er vel disse sheriffstjerna viser til. Skal alt med stjerne og striper være forbudt nå da? Herlighet! Anonymous poster hash: 26376...12a
<3Barn&Engler<3 Skrevet 27. august 2014 #25 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er å overdrive når man lager så mye styr for en genser. Ja, forferdelig var andre verdenskrig, men nå holder det. "Jødene" bruker det for alt det er verdt, og drar historien inn i Palestina-konflikten.. Propaganda eller fakta? Ikke vet jeg... Anonymous poster hash: 820ec...faf Jeg sympatiserer med palestinerne. Men jeg har også vært og sett i en av. konsentrasjonsleirene fra andre verdenskrig og jeg har lært om jødene som måtte gå med den sekskantede jødestjernen for å skille dem ut fra resten av befolkningen. Hitler gjorde neppe det for å være hyggelig med dem... Ei gul, sekskanta stjerne kombinert med striper - striper blir veldig ofte forbundet med fengselsdrakter - gir med assosiasjoner til jøder i KZ-leire. Du hadde nok også vært opptatt av Holocaust hvis oldefaren din hadde gasset ihjel, eller hvis du hadde ei bestemor med talltatovering på underarmen sin. Jeg anbefaler deg å lese "Gutten med den stripete pysjamasen" og "Nærmere høst" - begge er ungdomsbøker. Anonymous poster hash: bfdcd...225 Kan også legge til "Det angår også deg" i den boklisten, og "Anne Franks dagbok"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå