Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Mannen min var ekstremt plaget av uren hud helt opp til 30 års alder. Store kviser og byller, verkende over hele ansiktet og rygg, noe foran på brystkassen. Vi snakker liksom ikke om bare kviser og litt uren hud. Han var angrepet av den ekstreme sorten. Så ut som en eneste stor kjøttkake fra brystet og opp. Han er 45 år i dag. Gikk på masse medisiner, deriblant antibiotika - men var plaget til han var 30 før det avtok. Når han forteller hvordan det hemmet han sosial i mange mange år får jeg helt vondt av han og ikke minst vondt med tanke på at mine gutter kan få det slik. Har tilbudet blitt noe bedre de siste 10-15 åra? Anonymous poster hash: 79dd7...153
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Finnes en ekstrem hormon kur de kan ta midt i puberteten, må skrive under på å ikke formere seg i perioden da det kan påvirke fosteret. Eller forringes spermen. Men snakk med legen allerede nå. Du kan også google. Anonymous poster hash: 1a176...0e4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Ja, det finnes mye som kan gjøres i dag. Jeg er selv veldig plaget med huden, og mannen min er/var en del plaget. Jeg har selv gått på den kursen hun over snakker om, isotretinoin, og den tok bort absolutt alt(!) av plager. Dessverre er jeg en av få prosenter som ikke fikk permanent effekt, så jeg skal på ny kur nå. Som hun over sier er dette sterk medisin, og kvinner "må" levere blodprøve hver måned for å sjekke for graviditet før man får ny resept. De fleste får også en del bivirkninger, bl.a. tørr hud, tørre lepper og muskelsmerter. Man skal heller ikke drikke noe særlig med alkohol under kuren (1-2 glass vin går fint), eller trene hardt. Vanligvis varer en slik kur i ca 6 måneder og må gjennomføres på vinterhalvåret (og ikke reise til syden under kuren!). Men før man prøver dette, må en ha prøvd alt annet, og det er også mange andre produkter som hudlegen kan skrive ut resept på som er mye mildere og likevel hjelper godt. Det viktigste er egentlig bare å komme seg fort til lege, og ikke prøve å behandle seg selv med alt humbuget man finner på det frie markedet. Anonymous poster hash: 27f44...e80
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Guttene mine er bare 4 og 7 år i dag, men jeg har svart belte i å bekymre meg for ting... Anonymous poster hash: 79dd7...153
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Jeg har tre gutter, og jeg er faktisk livredd for at de skal arve pappaens lille penis. Noen som vet om slike ting er arvelige? (ikke meningen å kuppe tråden din, HI) Anonymous poster hash: d654c...7a0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Jeg har tre gutter, og jeg er faktisk livredd for at de skal arve pappaens lille penis. Noen som vet om slike ting er arvelige? (ikke meningen å kuppe tråden din, HI) Anonymous poster hash: d654c...7a0 Det ser du vel allerede? Mine to gutter på 4 og 7 har allerede store penis for sin alder. Helt seriøst. Anonymous poster hash: 79dd7...153
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Legevitenskapen har kommet langt de siste 20 årene så selv om guttene dine skulle arve pappas hud vil de få god hjelp. Dere vil jo se tidlig i puberteten om det er verre med deres gutter enn kompisene deres og ta de til lege med en gang. Ikke bruk masse negativ energi på å bekymre deg for ting du uansett ikke kan gjøre noe med, blir det sånn tar dere tak i det når det evt skjer. Anonymous poster hash: b421b...9a6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Jeg har tre gutter, og jeg er faktisk livredd for at de skal arve pappaens lille penis. Noen som vet om slike ting er arvelige? (ikke meningen å kuppe tråden din, HI) Anonymous poster hash: d654c...7a0 Det ser du vel allerede? Mine to gutter på 4 og 7 har allerede store penis for sin alder. Helt seriøst. Anonymous poster hash: 79dd7...153 Hvor store de blir etter puberteten er faktisk ganske umulig å se utfra hvordan de er som barn. De vokser MYE i puberteten, men hvor mye er veldig individuelt, dine gutter kan vokse mindre enn kompisen som har liten tiss nå også ender det opp med at kompisen blir størst som voksen. Anonymous poster hash: b421b...9a6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Alt man bekymrer seg for Jeg bekymrer meg for at eldste datteren min skal bli veldig hårete. Jeg er selv over snittet hårete (etninsk norsk, barberhøvelen er min venn, voks holder bare et par uker, ikke verdt smerten), og i tillegg er far arabisk. Hun har allerede mye hår på bena (9 år), men bryr seg heldigvis ikke (jeg sier selvfølgelig ingenting). Ingen tegn til tidlig pubertet heldigvis, har inntrykk av at det er vanligere blant arabere (men kan ta helt feil). Jeg hadde også mye kviser, dog ikke alvorlig akne, og har fortsatt noe i en alder av 38. Fordelen er at man får senere rynker når huden er fet Anonymous poster hash: 39b4e...2c7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Jeg har tre gutter, og jeg er faktisk livredd for at de skal arve pappaens lille penis. Noen som vet om slike ting er arvelige? (ikke meningen å kuppe tråden din, HI) Anonymous poster hash: d654c...7a0 Det ser du vel allerede? Mine to gutter på 4 og 7 har allerede store penis for sin alder. Helt seriøst. Anonymous poster hash: 79dd7...153 Hvor store de blir etter puberteten er faktisk ganske umulig å se utfra hvordan de er som barn. De vokser MYE i puberteten, men hvor mye er veldig individuelt, dine gutter kan vokse mindre enn kompisen som har liten tiss nå også ender det opp med at kompisen blir størst som voksen. Anonymous poster hash: b421b...9a6 Ikke veldig bekymret for faren har vel litt over gjennomsnitts størrelse😄 Anonymous poster hash: 79dd7...153
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Det er heller større sjans for at barna til barna dine skal arve "ting" fra dere. sånn er det med tvillinger også..oddsen er større ved å hoppe over en generasjon hvis du skjønner. Gjelder hud/kropp å sånn osv også. men det er jo masse gode kremer nå uansett. Anonymous poster hash: e479b...563
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #12 Skrevet 28. august 2014 Det er heller større sjans for at barna til barna dine skal arve "ting" fra dere. sånn er det med tvillinger også..oddsen er større ved å hoppe over en generasjon hvis du skjønner. Gjelder hud/kropp å sånn osv også. men det er jo masse gode kremer nå uansett. Anonymous poster hash: e479b...563 Dette har du greie på skjønner jeg. Forresten, kremer på sånn ekstrem uren hud (store byller) holder ikke. Her må sterke medisiner utskrevet på resept til. Hvor har du lest deg opp at uren hud hopper over en generasjon? Anonymous poster hash: 79dd7...153
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #13 Skrevet 28. august 2014 Jeg slet med alvorlig acne og måtte ha Roaccutan for å få bukt med problemet. Jeg er naturligvis redd for at barna mine skal arve huden min, men til forskjell fra mine foreldre som bagatelliserte det og sa det ville vokses av meg, så vil jeg dra barna mine rett til legen hvis jeg ser at det er mer enn vanlige kviser. Men en fordel er det med grov og fet hud - nå er jeg midt i 30-årene og mine jevnaldrende med glatt hud i ungdomstiden, er nå begynt å bli rynkete og et par av dem såpass at de bruker Botox. Jeg blir derimot fortsatt spurt om leg på polet Hurra for late bloomers! Anonymous poster hash: eff73...f4e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #14 Skrevet 28. august 2014 Jeg var også mye plaget av kviser og uren hud...... Og alle synsinger og meninger....ja for jeg spiste altfor usunn mat og for mye sjokolade....det stemmer ikke, jeg spiste som mine venner. Jeg prøvde alt, også reseptbelagte medisiner, og syrebehandling....ingenting hjalp...... Helt til jeg datt om og de oppdaget at jeg hadde hjernesvulst. Da de fjernet svulsten, forsvant problemene. Ikke at dere skal være hysteriske men hvis en har uren hud og smerteterskelen i ansiktet forandrer seg. At det gjør hjempevondt å neppe ut et hårstrå. Så går det an p tenke i de baner også. Anonymous poster hash: 06238...452
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #15 Skrevet 28. august 2014 Jeg kan skjønne at du tenker på dette, men prøv å ikke ta bekymringene på forskudd Jeg er også litt spent på hvem av oss ungene vil "arve" dette fra. Faren til de yngste har hatt litt problemer med kviser. Ser han fortsatt får endel kviser nå selv i en alder av 29 år. Alle opplever jo å få en og annen kvise innimellom, er ikke det det er snakk om Selv har jeg aldri hatt dette problemet, jeg får 4 kviser i året. (Til gjengjeld på utrolig teite steder som midt på nesa, eller i panna så det ser ut som kastemerke ) Eldstedatteren min er tenåring og hun er som meg. Husker ikke om hennes far var plaget.. Anonymous poster hash: dca8c...a42
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #16 Skrevet 28. august 2014 Jeg har tre gutter, og jeg er faktisk livredd for at de skal arve pappaens lille penis. Noen som vet om slike ting er arvelige? (ikke meningen å kuppe tråden din, HI) Anonymous poster hash: d654c...7a0 Det ser du vel allerede? Mine to gutter på 4 og 7 har allerede store penis for sin alder. Helt seriøst. Anonymous poster hash: 79dd7...153 Og hvordan vet du det? Æsj Anonymous poster hash: 86335...30b
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #17 Skrevet 28. august 2014 Hei HI. jeg vet ikke hvordan jeg rammer inn svaret for at du skal se svaret mitt tilbake.. men det er en hudlege som har sagt det til meg. Sliter nemlig noe sykt med huden. Jeg har prøvd alt!! Men basiron som er reseptfri er faktisk best. byller jo. Tar til og med arr. Da snakker vi ryggen full. Kan nesten ikke se arrene mine lenger. De på resept har jeg mistet hud av. Svir rundt øyene-mistet hud og pigment der så jeg vet hva jeg snakker om. Omega 3/tran er bare mirakelet selv. Skulle begynt med det for fleeeere år siden.. sukk.. Anonymous poster hash: e479b...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå