Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc. Men jeg må jo ha protein. Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag? Anonymous poster hash: 75669...491
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Eggehvite har mye protein! Anonymous poster hash: 4071d...75c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Hvis jeg da spiser egg, makrell i tomat, cottage cheese....må jeg da ha kjøtt/fisk/kylling til middag? Anonymous poster hash: 75669...491
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc. Men jeg må jo ha protein. Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag? Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Vegetarianere klarer seg helt fint uten kjøtt og fisk så det burde gå bra. Du trenger sånn ca. 0,8 g protein pr. kg kroppsvekt hver dag....hvis du trener mye trenger du litt mer. Da kommer det an på hvor mye av de matvarene du nevner du spiser selvfølgelig. Det kan du veie opp selv og regne ut etter hva næringsinnholdet er. Anonymous poster hash: 4071d...75c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Bønner og linser er gode kilder til protein:) Anonymous poster hash: 52329...297
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Variert kosthold med egg, cottage cheese, nøtter, korn og magre meieriprodukter bør dekke greit hva du trenger av protein, men igjen er det mengden det kommer an på. Husk B12 - dette får du i melkeprodukter og ellers i kjøtt. Viktig å tenke på når du kutter ut kjøtt. Anonymous poster hash: 4071d...75c
Gjest Julia1984 Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc. Men jeg må jo ha protein. Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag?Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562 Kan du utdype litt mer om bakgrunnen din? Min venninne tok seg et helgekurs og kaller seg kostholdsveileder....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Vegetarianere klarer seg helt fint uten kjøtt og fisk så det burde gå bra. Du trenger sånn ca. 0,8 g protein pr. kg kroppsvekt hver dag....hvis du trener mye trenger du litt mer. Da kommer det an på hvor mye av de matvarene du nevner du spiser selvfølgelig. Det kan du veie opp selv og regne ut etter hva næringsinnholdet er. Anonymous poster hash: 4071d...75c Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc. Men jeg må jo ha protein. Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag?Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562 Kan du utdype litt mer om bakgrunnen din? Min venninne tok seg et helgekurs og kaller seg kostholdsveileder.... Jeg er ikke hun som kaller seg kostholdveileder, men hun andre som har svart deg. Jeg tar en bachelor i ernæring og er på siste semester. Anonymous poster hash: 4071d...75c
Gjest Julia1984 Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Jeg spiser som oftest ikke kjøtt og fisk til middag. Men jeg spiser egg, makrell, cottage cheese, nøtter hver dag og dekker fint behovet for protein. Jeg tar også jern og B12 tilskudd, men det er pga en annen medisinsk årsak jeg ikke vil utdype Jeg har ikke vært hos kostholdsveileder, men ernæringsfysiolog på sykehuset. Råder deg til å oppsøke ernæringsfysiolog. Hvem som helst kaller seg kostholdsveileder etter et lite kurs uten annen ernæringsmessig bakgrunn.
Gjest Julia1984 Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Vegetarianere klarer seg helt fint uten kjøtt og fisk så det burde gå bra. Du trenger sånn ca. 0,8 g protein pr. kg kroppsvekt hver dag....hvis du trener mye trenger du litt mer. Da kommer det an på hvor mye av de matvarene du nevner du spiser selvfølgelig. Det kan du veie opp selv og regne ut etter hva næringsinnholdet er.Anonymous poster hash: 4071d...75c Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc.Men jeg må jo ha protein.Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag?Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562 Kan du utdype litt mer om bakgrunnen din?Min venninne tok seg et helgekurs og kaller seg kostholdsveileder.... Jeg er ikke hun som kaller seg kostholdveileder, men hun andre som har svart deg. Jeg tar en bachelor i ernæring og er på siste semester. Anonymous poster hash: 4071d...75c Dine uttalelser ville jeg stolt på. Du har bred bakgrunn. Kostholdsveileder er som oftest uten formell utdanning, men tatt seg et lite dagskurs eller helgekurs
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #12 Skrevet 27. august 2014 Vegetarianere klarer seg helt fint uten kjøtt og fisk så det burde gå bra. Du trenger sånn ca. 0,8 g protein pr. kg kroppsvekt hver dag....hvis du trener mye trenger du litt mer. Da kommer det an på hvor mye av de matvarene du nevner du spiser selvfølgelig. Det kan du veie opp selv og regne ut etter hva næringsinnholdet er.Anonymous poster hash: 4071d...75c Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc.Men jeg må jo ha protein.Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag?Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562 Kan du utdype litt mer om bakgrunnen din?Min venninne tok seg et helgekurs og kaller seg kostholdsveileder....Jeg er ikke hun som kaller seg kostholdveileder, men hun andre som har svart deg. Jeg tar en bachelor i ernæring og er på siste semester. Anonymous poster hash: 4071d...75c Dine uttalelser ville jeg stolt på. Du har bred bakgrunn. Kostholdsveileder er som oftest uten formell utdanning, men tatt seg et lite dagskurs eller helgekurs Takk. Har likevel et semester igjen, men føler vel at jeg har lært mye fram til nå. Men det er sant at det er mange som har helgekurs eller noe mer og som tror de vet alt. Eller som av egen erfaring tror de vet hvordan det hele henger sammen. Viktig å få råd hos de som vet hva de snakker om og ikke hos de som tror det vet Anonymous poster hash: 4071d...75c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #13 Skrevet 27. august 2014 Vegetarianere klarer seg helt fint uten kjøtt og fisk så det burde gå bra. Du trenger sånn ca. 0,8 g protein pr. kg kroppsvekt hver dag....hvis du trener mye trenger du litt mer. Da kommer det an på hvor mye av de matvarene du nevner du spiser selvfølgelig. Det kan du veie opp selv og regne ut etter hva næringsinnholdet er.Anonymous poster hash: 4071d...75c Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc.Men jeg må jo ha protein.Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag?Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562 Kan du utdype litt mer om bakgrunnen din?Min venninne tok seg et helgekurs og kaller seg kostholdsveileder.... Jeg er ikke hun som kaller seg kostholdveileder, men hun andre som har svart deg. Jeg tar en bachelor i ernæring og er på siste semester. Anonymous poster hash: 4071d...75c Dine uttalelser ville jeg stolt på. Du har bred bakgrunn. Kostholdsveileder er som oftest uten formell utdanning, men tatt seg et lite dagskurs eller helgekursJeg har gått på tunsberg medisinske skole i 2 år. Bra nok? Anonymous poster hash: 9e93f...562
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #14 Skrevet 27. august 2014 Vegetarianere klarer seg helt fint uten kjøtt og fisk så det burde gå bra. Du trenger sånn ca. 0,8 g protein pr. kg kroppsvekt hver dag....hvis du trener mye trenger du litt mer. Da kommer det an på hvor mye av de matvarene du nevner du spiser selvfølgelig. Det kan du veie opp selv og regne ut etter hva næringsinnholdet er.Anonymous poster hash: 4071d...75c Jeg er ikke glad i kjøtt, fisk eller kylling som middag. Liker best salater, grønnsaker, supper etc.Men jeg må jo ha protein.Hvis jeg spiser minst 2 knekkebrød/brødskiver med makrell i tomat og det samme med cottage cheese (rik på protein). Dekker jeg da behovet for protein hver dag?Anonymous poster hash: 75669...491 Nei. Hilsen kostholdsveileder Anonymous poster hash: 9e93f...562 Kan du utdype litt mer om bakgrunnen din?Min venninne tok seg et helgekurs og kaller seg kostholdsveileder....Jeg er ikke hun som kaller seg kostholdveileder, men hun andre som har svart deg. Jeg tar en bachelor i ernæring og er på siste semester. Anonymous poster hash: 4071d...75c Dine uttalelser ville jeg stolt på. Du har bred bakgrunn. Kostholdsveileder er som oftest uten formell utdanning, men tatt seg et lite dagskurs eller helgekursJeg har gått på tunsberg medisinske skole i 2 år. Bra nok? Anonymous poster hash: 9e93f...562 Nei, sier som Julia...ville mer stolt på en ernæringsfysiolog med bredere bakgrunn enn deg Anonymous poster hash: 75669...491
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #15 Skrevet 27. august 2014 Jeg spiser som oftest ikke kjøtt og fisk til middag. Men jeg spiser egg, makrell, cottage cheese, nøtter hver dag og dekker fint behovet for protein. Jeg tar også jern og B12 tilskudd, men det er pga en annen medisinsk årsak jeg ikke vil utdype Jeg har ikke vært hos kostholdsveileder, men ernæringsfysiolog på sykehuset. Råder deg til å oppsøke ernæringsfysiolog. Hvem som helst kaller seg kostholdsveileder etter et lite kurs uten annen ernæringsmessig bakgrunn. Det kan være lettere sagt enn gjort å oppsøke en ernæringsfysiolog, her jeg bor (liten by) er det bare noen på sykehuset og de har kjempelang ventetid. De som har diagnoser, og da særlig nydianotiserte, har førsterett, da folk med cøliaki, diabetes, alvorlige spiseforstyrrelser osv. Helt umulig for friske normale mennesker å få time. Ingen private man kan betale for å gå til her heller, da må man kanskje til en storby? Anonymous poster hash: 7a1a2...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå