Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Er dere ikke redd for at babyen skal sette i halsen? Har en frøken på 6 mnd som hele tiden prøver å ta skjea når vi mater så tenktw litt på dette med blw da :-) men hvordan fungerer det egentlig? Positive og negative sider? Anonymous poster hash: 477af...cf0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Om du gir fingermat som kokt gulrotstav, brokkoli, brødskive i staver eller en skorpe å gnage på går det nok helt fint. Barnet har jo bedre kontroll på det det putter i munnen selv enn det vi propper inni dem. Har en sønn på snart 7 mnd og her bruker vi litt BTW og litt vanlig mating. Går helt fint og han har blitt vant med klumper i maten tidlig. Brekker seg faktisk av middagsglass for 6 mnd, men fisk/potet/brokkoli most med bare gaffel gikk ned på høyoktan i går! Anonymous poster hash: 3a688...ac4
Modesty Blaise. Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Jeg har ikke fulgt dette slavisk, men jeg syns det har fungert bedre å gi store biter hun kan smarte og tygge på. Jeg opplever at hun har en helt annen kontroll på hva som går inn i munnen, og hvor stor mengde hun vil ha. Så her har vi delt en brødskiver i 4, og ikke mindre biter. Det samme med frukt og grønt. Hun har hele tiden fått biter hun har godt tak i, og som det er lett å gnager på. Nå er hun 1 år, nekter å bli matet på noen som helst måte. Hun kan spise med skje hvis det er behov, hun drikker med vanlig glass osv. Akkurat nå trener vi på å spise med gaffel isteden for fingrene, og det går veldig bra. Men litt toleranse for gris må man ha, det har helt sikkert blitt mer rot enn hvis hun hadde blitt matet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå