Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/venstre/skrot-hele-kontantstoetten/a/23282180/ Det får hvertfall store konsekvenser for meg og alle jeg kjenner som ikke har barnehageplass fra fylte ett år. Huff! Hva synes dere? Anonymous poster hash: 7784f...8d1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes de i så fall bør begynne i andre enden - å skaffe reell full barnehagedekning fra fylte 1 år uansett når på året det er. Å si at de vil fjerne kontantstøtten for å få flere ut i jobb blir bare teit når mange ikke får barnehageplass uansett. Blir ikke mer jobbing da, bare mindre penger. Anonymous poster hash: 16e05...c76
mylittlecat Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er på høy tid at kontantatøtten fjernes. Tullete ordning som koster enormt med ressurser, som kunne blitt prioritert hvor det virkelig trengs. Barnefamilier må da vitterlig kunne klare å forsørge seg selv. Har man ikke bhgplass, må man se på andre muligheter for jobb, som kvelds- og helgejobbing. Mange er alt for kravstore, og forventer at staten skal fø på dem, isteden for å brette opp ermene og ta støyten for å ha satt barn til verden selv. Dessuten er kontantatøtten et kjempehinder for integrering, og jeg ser ingenting positivt ved det.
Elsker livet Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er på høy tid at kontantatøtten fjernes. Tullete ordning som koster enormt med ressurser, som kunne blitt prioritert hvor det virkelig trengs. Barnefamilier må da vitterlig kunne klare å forsørge seg selv. Har man ikke bhgplass, må man se på andre muligheter for jobb, som kvelds- og helgejobbing. Mange er alt for kravstore, og forventer at staten skal fø på dem, isteden for å brette opp ermene og ta støyten for å ha satt barn til verden selv. Dessuten er kontantatøtten et kjempehinder for integrering, og jeg ser ingenting positivt ved det. Da kommer kansje slike som meg som uansett er hjemme, søker gjerne om full barnehageplass og bruker den når det passer oss. Det koster oss ikke mye om vi allikevel mister kontantstøtta. At de som ikke har barnehageplass må ta støyten alene er ikke rettferdig. Da burde i så fall alle barnefamilier måtte ut med 10-12000 i mnd. for å betale det barnehagen faktisk koster.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Sier jatakk til barneparker igjen jeg Hadde det til mine to eldste og fungerte som bare det. Men så var jeg heldig å kun jobbe ettermidagsvakter den gangen mens mannen jobbet på dagen. Så vi hadde i dette behovet for å snylte på staten med kontantstøtte!! Anonymous poster hash: 10a29...3de
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Fjern kontantstøtten og gi oss billigere eller gratis barnehager! Anonymous poster hash: 68672...21c
Luksusdyret Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er på høy tid at kontantatøtten fjernes. Tullete ordning som koster enormt med ressurser, som kunne blitt prioritert hvor det virkelig trengs. Barnefamilier må da vitterlig kunne klare å forsørge seg selv. Har man ikke bhgplass, må man se på andre muligheter for jobb, som kvelds- og helgejobbing. Mange er alt for kravstore, og forventer at staten skal fø på dem, isteden for å brette opp ermene og ta støyten for å ha satt barn til verden selv. Dessuten er kontantatøtten et kjempehinder for integrering, og jeg ser ingenting positivt ved det. Man har også ordning med au pair, dagmamma osv.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Ja, au pair og dagmamma er jo billig! Råd til 8-9 tusen til det i måneden jeg! Særlig uten kontantstøtte! OMG!!! Anonymous poster hash: 7784f...8d1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Kontantstøtteordningen er et bakstrebersk og unødvendig pengesluk av dimensjoner! Gi oss heller full barnehagedekning fra fylte ett år, og ikke etter når på året barna er født, som jo er en idiotisk regel! Anonymous poster hash: 8e7df...059
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er på høy tid at kontantatøtten fjernes. Tullete ordning som koster enormt med ressurser, som kunne blitt prioritert hvor det virkelig trengs. Barnefamilier må da vitterlig kunne klare å forsørge seg selv. Har man ikke bhgplass, må man se på andre muligheter for jobb, som kvelds- og helgejobbing. Mange er alt for kravstore, og forventer at staten skal fø på dem, isteden for å brette opp ermene og ta støyten for å ha satt barn til verden selv. Dessuten er kontantatøtten et kjempehinder for integrering, og jeg ser ingenting positivt ved det. Da kommer kansje slike som meg som uansett er hjemme, søker gjerne om full barnehageplass og bruker den når det passer oss. Det koster oss ikke mye om vi allikevel mister kontantstøtta. At de som ikke har barnehageplass må ta støyten alene er ikke rettferdig. Da burde i så fall alle barnefamilier måtte ut med 10-12000 i mnd. for å betale det barnehagen faktisk koster.Hva? Anonymous poster hash: 5feff...cdb
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #12 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes det er på høy tid at kontantatøtten fjernes. Tullete ordning som koster enormt med ressurser, som kunne blitt prioritert hvor det virkelig trengs. Barnefamilier må da vitterlig kunne klare å forsørge seg selv. Har man ikke bhgplass, må man se på andre muligheter for jobb, som kvelds- og helgejobbing. Mange er alt for kravstore, og forventer at staten skal fø på dem, isteden for å brette opp ermene og ta støyten for å ha satt barn til verden selv. Dessuten er kontantatøtten et kjempehinder for integrering, og jeg ser ingenting positivt ved det. Man har også ordning med au pair, dagmamma osv. Ikke alle som har penger til å betale en au pair da Anonymous poster hash: 059f2...171
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #13 Skrevet 27. august 2014 Det er uansett ikke alle som mener at det er bra for ettåringer å begynne i barnehagen Anonymous poster hash: 059f2...171
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #14 Skrevet 27. august 2014 Skal Norge som velferdsstat være bærekraftig må nok slike latterlige utgifter skrenkes inn. Jeg synes enhver familie i utgangspunktet er forpliktet til å forsørge seg selv. Anonymous poster hash: 5feff...cdb
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #15 Skrevet 27. august 2014 Det er uansett ikke alle som mener at det er bra for ettåringer å begynne i barnehagen Anonymous poster hash: 059f2...171 Men skal staten være støttende og bærende for folk med slike meninger? Alvorlig talt. Dette minner meg litt om de som alltid forventer at "staten" skal ordne opp for dem, samme om det gjelder at de er tatt for narkosmugling i utlandet eller innlagt på sykehus i utlandet uten forsikring. Voks opp og ta ansvar for eget liv! Anonymous poster hash: 5feff...cdb
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #16 Skrevet 27. august 2014 Om de velger å fjerne kontantstøtten så bør de i det minste gi folk en mulighet til å planlegge å ikke få barn på feil årstid. Jeg har faktisk regnet med kontantsøtten da jeg valgte å få barn i desemer. Hadde jeg ikke trodd jeg kom til å få noe ville jeg drøyd prøveperioden litt lenger. Synes det blir veldig feil å bare plutselig fjerne den. Synes den burde vare til og med alle som er gravide i skrivende stund. Synes forresten også at det bør være en kontantsøtte som kompenserer for tiden før man får barnehageplass (som jo er enda høyere kompensert) og så mister man kontantstøtten så fort man får bhg plass Anonymous poster hash: 25fb1...1c9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #17 Skrevet 27. august 2014 Kontantstøtteordningen er et bakstrebersk og unødvendig pengesluk av dimensjoner! Gi oss heller full barnehagedekning fra fylte ett år, og ikke etter når på året barna er født, som jo er en idiotisk regel! Anonymous poster hash: 8e7df...059 Det er dyrere for staten å kompensere for resterende kostnad for en barnehageplass enn det er for dagens kontantstøtte, så barnehagen er faktisk mer sluk enn kontantstøtten. Anonymous poster hash: 25fb1...1c9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #18 Skrevet 27. august 2014 Det er faktisk slik at samfunnet vårt i lengden tjener på at folk får masse barn. Det vil faktisk hjelpe oss til å ikke få en like stor eldrebølge når vi blir gamle, siden det da er flere unge folk, så å mene at familiene alene skal ta hele kostnadene med barnehageplass eller ikke få noen goder må uansett inneholde dette i refleksjonen rundt det. Anonymous poster hash: 25fb1...1c9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #19 Skrevet 27. august 2014 Skal Norge som velferdsstat være bærekraftig må nok slike latterlige utgifter skrenkes inn. Jeg synes enhver familie i utgangspunktet er forpliktet til å forsørge seg selv. Anonymous poster hash: 5feff...cdb Hallo du! En barnehageplass er dobbelt så dyrt! Uansett må de garantere barnehage fra den dagen permisjonen er slutt før de kan fjerne kontantstøtten. Pluss rimeligere barnehageplasser. Anonymous poster hash: 7784f...8d1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #20 Skrevet 27. august 2014 Jeg synes kontantstøtten burde stå, så lenge vi ikke har full bhg-dekning fra ett år til alle. Sønnen min er født i februar, så for oss var kontantstøtten viktig i et halvt år, til han begynte i bhg. da han var 18 mnd. Jeg hadde syntes det var fin om vi hadde to bhg-opptak i året. Et på sommeren og et på vinteren, så kunne man gitt kontantstøtte i 5-6 mnd. for de barna som ikke var født i januar eller august. Et halvår med kontantstøtte ville vært en fin reduksjon fra dagens ordning, og med "bare" to opptak i året fikk barnegruppene kontinuitet og stabilitet. Jeg vil ikke ha løpende bhg-opptak hele året. Da blir gruppene for ustabile for de minste barna synes jeg. Anonymous poster hash: 9b3d6...732
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #21 Skrevet 27. august 2014 Hvis den fjernes, når vil den bli helt borte? Har en som er født i februar så hadde regna med de pengene fra februar til august :/ Anonymous poster hash: b9d57...1d3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #22 Skrevet 27. august 2014 Det er dyrere for staten å kompensere for resterende kostnad for en barnehageplass enn det er for dagens kontantstøtte, så barnehagen er faktisk mer sluk enn kontantstøtten. Greit, men barnehager er ikke et bakstrebersk og unødvendig pengesluk. Stor forskjell der, altså. Anonymous poster hash: 8e7df...059
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #23 Skrevet 27. august 2014 Ja, for integrering er jo et problem for oss etnisk norske? Jeg ønsker å ha barnet hjemme fra barnehage til fylte to ca., syns de er for små som 1 år. Tenker å jobbe tre-fire dager og finne en løsning med kontantstøtte som hjelp. Det blir umulig å gjøre dette om støtten forsvinner! Behold den sier jeg... Anonymous poster hash: aecc2...ee4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #24 Skrevet 27. august 2014 Hvis den fjernes, når vil den bli helt borte? Har en som er født i februar så hadde regna med de pengene fra februar til august :/ Anonymous poster hash: b9d57...1d3 Høyre styrer jo noen år til, går nok fint! Anonymous poster hash: aecc2...ee4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #25 Skrevet 27. august 2014 Jeg var i prinsippet imot kontantstøtten da den kom, fordi jeg tenkte at det var et skritt tilbake i forhold til kvinner i arbeidslivet. Men så fikk jeg barn og kontantstøtten har vært gull verdt. Jeg er imot at ettåringer skal i barnehagen og jeg synes det er synd hvis hele barndommen skal bli institusjonalisert allerede fra barnet er 12 mnd. Anonymous poster hash: 16a76...1c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå