Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #1 Skrevet 27. august 2014 Det har seg sånn at min mann var utro (med følelser i bildet) fra januar til mars i fjor. Vi slet utrolig mye, men han kom tilbake til familien. Elskerinna bor i samme by og har det ene barnet sitt i samme klasse på ungdomsskolen som vår eldste, sånn at man ser jo selvfølgelig henne en del. Til nå har både jeg og mannen ignorert hele dama. I forrige uke sa mannen at vi måtte snakke sammen, og fortalte at hun ringte ham nå igjen (selv om vilkår for å fortsette vårt forhold var null kontakt med henne, noe mannen overholdt). Han sa at vi burde utarbeide en plan på hvordan få henne til å slutte å ta kontakt, siden det ikke er ønskelig. Har dere noen ideer? Har mistanke at hun ønsker å holde samme helvete som hun holdt i fjor etter at hun ble "dumpet" - masse telefoner til meg og mannen, stygge rykter om oss to til vennene våre osv. Noen tips? Anonymous poster hash: 196b7...5ba
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #2 Skrevet 27. august 2014 Bytt nummer begge to, og gi klar beskjed om at hun blir anmeldt for trakassering om hun tar kontakt. Anonymous poster hash: 3fe43...af4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #3 Skrevet 27. august 2014 Gi henne en enkel beskjed: Dere ønsker ikke noe med henne å gjøre, og om hun kontakter dere igjen, vil dere anmelde henne for trakassering. Anonymous poster hash: 0fd38...85c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #4 Skrevet 27. august 2014 Takker for svar, skal ta det opp med mannen Tror ikke man kan anmelde for trakassering med mindre man mottar mange uønskede telefoner/sms daglig... HI Anonymous poster hash: 196b7...5ba
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #5 Skrevet 27. august 2014 Selvsagft kan du anmelde hun visst hun tar kontakt når dere ikke ønsker det! Men tør du ikke anmelde hun så syns jeg ikke synd i deg! Anonymous poster hash: e0497...a2f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Kan dere ikke blokkere henne på telefonen? Det kan jeg gjøre på min telefon iallfall, med folk jeg ikke ønsker skal ringe. Eller så får mannen si ifra på en bestemt måte. Eller kan det hjelpe at du ringer? Anonymous poster hash: a22dc...0a7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Selvsagft kan du anmelde hun visst hun tar kontakt når dere ikke ønsker det! Men tør du ikke anmelde hun så syns jeg ikke synd i deg! Anonymous poster hash: e0497...a2f De kan anmelde, men det vil bli henlagt. Det er ikke trakassering i lovens forstand å ringe noen innenfor rimelighetens grenser (selv om det kan oppfattes sånn). Anonymous poster hash: def6c...f07
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #8 Skrevet 27. august 2014 Men kan han ikke bare la være å ta telefonen når han ser hennes nummer, eventuelt bare legge på derson hun ringer fra et annet? Anonymous poster hash: def6c...f07
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #9 Skrevet 27. august 2014 Når min telefon ringer kan jeg trykke på "avvis med melding". Om hun får meldingen "Vi ønsker ikke kontakt med deg, vær vennlig å slutte med å ringe oss" hver gang hun prøver ringe vil hun vel bli lei av å ringe etterhvert.... Anonymous poster hash: 1672f...571
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #10 Skrevet 27. august 2014 Kan dere ikke blokkere henne på telefonen? Det kan jeg gjøre på min telefon iallfall, med folk jeg ikke ønsker skal ringe. Eller så får mannen si ifra på en bestemt måte. Eller kan det hjelpe at du ringer? Anonymous poster hash: a22dc...0a7 Hun har foreløpig kun brukt eget nummer, skal se om innstillingene på mannens iphone gjør at han kan blokkere enkelte numre. Takk for tips Anonymous poster hash: 196b7...5ba
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #11 Skrevet 27. august 2014 Når min telefon ringer kan jeg trykke på "avvis med melding". Om hun får meldingen "Vi ønsker ikke kontakt med deg, vær vennlig å slutte med å ringe oss" hver gang hun prøver ringe vil hun vel bli lei av å ringe etterhvert.... Anonymous poster hash: 1672f...571 Det var en god ide Takker Anonymous poster hash: 196b7...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå