Gå til innhold

Hva er det med dagens 40-åringer 😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg 35 og i sommer har jeg vært på mine 2 første 40-års feiringer.

Det tok jo helt av! Vi festet til tidlig morgning og la oss sammen med da Aftenposten kom. Det var helt fantastisk og jeg tror kanskje vi kunne gå en hvilken som helst 20-års feiring en høy gang.

Jeg hadde selvsagt regnet med god stemning og høy partyfaktor, men ikke at det skulle ta så av.

Da jeg snakket med folk virket det som at dette var nå greia. Flere der skulle feire skikkelig nå, siden 65% var gravide på 30-års festen.

Så damer, er det dette jeg har å se frem til? 20-åra var studenttid, 30-åra er småbarn og trøtt og 40-åra fest, fyll og fanterier? 😜

Kjenner et jeg gleder meg allerede 👍

Anonymous poster hash: d68a5...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20 åra var fest og fyll. Halvparten av 30 åra var fest og fyll. Så fikk jeg babyer fra jeg fylte 35 til sistemann kom da jeg var 43. Nå er jeg 44 og masse barn, nattevåk, lekser, fotballtreningen og dugnader. Jeg elsker livet mitt.

Anonymous poster hash: b7405...c10

Skrevet

Dagens 40 åringer er tryggere på seg selv. Ikke redd for å drite seg ut. Vokst opp med girls just wanna have fun.

Anonymous poster hash: 894c3...584

Skrevet

Jeg festet mer enn nok i 20 og tidlig 30 årene. Nå er jeg 38 og snart tobarnsmor og ser frem til rolige familietider fremover.

Syntes det er litt krampe med alle førtissene som skal være så kule og feste natten lang faktisk :rolleyes:

Anonymous poster hash: c4800...ebb

Skrevet

Ja, det spørs vel når man får barn.

Veldig mange har småbarn/babyer i 30-åra, så når man kommer til 40 er man ofte over den "værste" perioden.

Jeg ble i alle fall glad for denne opplevelsen. Deilig å vite at man ikke blir satt allerede i 30-åra og at det løser seg litt opp etterhvert.

Som oftes har man bedre råd også!

Gjest Julia1984
Skrevet

40 er de nye 30, så masse folk i 40 åra med småtasser idag

Skrevet

Jeg festet mer enn nok i 20 og tidlig 30 årene. Nå er jeg 38 og snart tobarnsmor og ser frem til rolige familietider fremover.

Syntes det er litt krampe med alle førtissene som skal være så kule og feste natten lang faktisk :rolleyes:

Hvorfor det? Merkelig å si.

Anonymous poster hash: edc11...f92

Skrevet

Det er en tid og sted for alt. Å danse på bordet og rave dritings hjem fra nach er ikke passende når du er 40+

Skrevet

Det er en tid og sted for alt. Å danse på bordet og rave dritings hjem fra nach er ikke passende når du er 40+

Det er jeg enig i. Men det er heller ikke passende for en på 18, 20 eller 30...

Anonymous poster hash: edc11...f92

Skrevet (endret)

Har vi en 22- åring her som synes alle over 35 er oldinger mon tro ;)?

Ellers enig med den over. Å være sørpe full eller danse på bordet, det er like ukult enten man er 18 eller 40.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Vært litt så som så med 40 års lagene jeg har vært i. Noen har tatt av, noen har vært rolige.

Ikke ensbetydende at 40 er full fest....

Anonymous poster hash: 96139...ba4

Skrevet

Aner ikke hvordan fester dere har vært på i yngre år men jeg har vel sjelden og aldri lagt meg før kl seks på morgenen når jeg festa i 20 årene.

Og det var søren meg ikke veldig mye bedre i store deler av 30 åra.

Nå som jeg er 40 så er jeg ferdig med vill fest og oppe til langt på natt og jeg nyter det. Mannen er helt lik.

Folk er forskjellig.

Anonymous poster hash: 5dec4...0a6

Skrevet

Glede deg til å drikke deg beruset/full, danse osv? Tragisk..

Anonymous poster hash: fe884...aad

Skrevet

I min vennegjeng er det ikke sikkert at 40 årslagene kommer til å ta av siden de fleste kommer til å ha småbarn på den tiden (kun 1 av vennene våre har barn nå i 30 årene). Selv vil min yngste være nesten 11 år når jeg fyller 40, så jeg kan kanskje ha overskuddet til å feste lenge når jeg er i 40 årsalderen :) Ikke ta av, men holde ut lengere enn det jeg gjør nå nå som jeg har små barn :) Så om man fester skikkelig i 40 åra har kanskje mer med hvor man er i livet, enn om at det er krampetrekninger :) Hvorfor skal ikke 40 åringer (eller 50- og 60 åringer osv.) få feste og ha det gøy på lik linje som 20 åringer? Så lenge det er fest og gøy, ikke fyllefest, det er ikke "sjarmerende" uansett alder...

Skrevet

Ikke for ingenting det blir kaldt den andre ungdomstida. Jeg fikk barna tidlig og merker allerede nå som 36 åring at jeg har fått mye av friheten og energien tilbake. Minstemann er nå 10 år. Men nå vingler jeg mellom å nyte denne fine tida og om jeg kanskje skulle hatt en "etterpå klatt". Så vet ikke helt hvordan 40 åra mine blir ;)

Anonymous poster hash: 31fc6...2d3
Skrevet

Patetisk med fulle 40 åringer , el 50 åringer.

Anonymous poster hash: e93b2...da5

Skrevet

Å kjære min.

Dette var et innlegg for å hylle dagens 40-åring. Ja, jeg gleder meg til å ikke bli så satt som jeg er nå ned bittesmå barn.

Det betyr ikke at jeg skal gå ravende hjem hver helg.

Du virker jo som en riktig solstråle.

Skrevet

Så lenge ingen sloss, griner eller oppfører seg dårlig.

Kjør på! Kos deg. Moro når folk slipper seg litt løs.

Anonymous poster hash: 568e0...be8

Skrevet

Patetisk med fulle 40 åringer , el 50 åringer.

Anonymous poster hash: e93b2...da5

Hvorfor kun 40 og 50 åringer?

Selv er jeg 35 og jeg synes det er like patetisk at en småbarnsmor/far ligger og spyr i grøfta.

Og nei, jeg synes det ikke er patetisk at voksne mennesker tar seg en fest. Det er ikke likhetstegn med å ramle inn døra og spy ned dassen

Skrevet

Er 43. Festet meg i grunnen ferdig da jeg var 22. Etter det har fest - særlig fyll bydd meg imot. MEN det er hyggelig å være i lag med folk og jeg liker bedre å gjøre aktiviteter sammen med andre enn å sitte på stumpen å drikke. Selvsagt hyggelig med noen timers prat og mat med vin av og til.

Anonymous poster hash: f90b1...fa3
Skrevet

Har vi en 22- åring her som synes alle over 35 er oldinger mon tro ;)?

Ellers enig med den over. Å være sørpe full eller danse på bordet, det er like ukult enten man er 18 eller 40.

Neida, det er 38 åringen som snart er tobarnsmor som svarte lenger opp her 😉

Enig i at det aldri er kult å være sørpe full, men mener det blir progressivt mer ukult med alderen, og når man er førtiss er det helt krise 😱

Mener ikke man ikke skal ha det gøy etter 40, men det er litt krampe når førtisser fester som om de er 25. Alt til sin tid... 😊

Skrevet

Jeg kjenner meg bare halvveis igjen, tror det kommer an på hvem som er omgangskretsen din. Har venner på FB som legger ut bilder av de elleville festene som utgjør 40-årsdager, men for oss har det i liten grad vært sånn. Det er imidlertid ikke lenger noen som har med seg baby de ammer på fest eller som må hjem kl 23 fordi barnevakten ikke klarer å roe småbarn som våkner. Sånn sett er altså festene morsommere enn 30-årsdagene var, men de varer i liten grad til dagen etter og ingen danser på bordene.

Jeg liker ikke stupfyll, jeg liker ikke tanken på at halvstore barn skal få med seg fortellinger om hva mamma gjorde i helgen og jeg liker virkelig ikke at folk dokumenterer det på FB slik at barna og deres venner får det klint opp i ansiktet.

Skrevet

Ja, da har man nok fått barn for tidlig og føler at man må ta igjen det tapte. Helt tragisk å ikke være ferdig med dette. Det verste jeg ser er fulle førtiåringer, skikkelig stusselig. Er 34 og har festet fra meg. Synes det er mer normalt å hygge seg med god mat og vin, ikke rave rundt og danse og være dritings.

Anonymous poster hash: faa45...c97

Skrevet

Ja, da har man nok fått barn for tidlig og føler at man må ta igjen det tapte. Helt tragisk å ikke være ferdig med dette. Det verste jeg ser er fulle førtiåringer, skikkelig stusselig. Er 34 og har festet fra meg. Synes det er mer normalt å hygge seg med god mat og vin, ikke rave rundt og danse og være dritings.

Anonymous poster hash: faa45...c97

Ser ikke noe galt i å danse og ha det gøy. Men å drikke seg dritings når man er voksen, det har jeg aldri forstått poenget med. Noen glass vin med ost og kjeks, et par øl i varmen - ja. Stupfull med fare for alkoholforgiftning - nei.

Skrevet

Hva er det med folk? For meg er det patetisk å drikke seg snydens og ligge parkert i en grøftekant - uansett alder! Er man 18 år, så vet man kanskje ikke hvor mye man tåler, men det burde man vel lære etter et par fyllekuler eller? 

Og det er virkelig ikke bare forbeholdt 20 åringer å ha det morsomt. Vi 30 åringer vil også ha det gøy, på samme måte som 40, 50, 60, 70, 80. 90 og 100 åringer vil ha det gøy. 

Anonymous poster hash: 461aa...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...