Gå til innhold

Min datter har utviklet alvorlig allergi imot...hai!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er helt sant! Hun kom hjem fra barnehagen i dag og fortalte at hun har alvorlig allergi imot hai. Hun hadde visst vært å svømt i havet (minn meg på å spørre om hvorfor barnehagen har latt min datter på 4 bade midt ute på havet). Når hun var ute på havet hadde det dukket opp en hai og da følte hun seg ganske så uvell. Altså fant hun ut av hun led av alvorlig hai-allergi.

Hva skal jeg gjøre nå da? :P

Anonymous poster hash: 7f422...cb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.. Og så her i Norge da, vi har jo et ekstremt haiproblem.

Epipenn må hun hvertfall få med seg over alt, i tilfelle noen har hai på skiva, eller har badet i havet..

Anonymous poster hash: 0f1e0...4cb

Skrevet

Best å ikke servere noe Hakarl.

Men rart at hun reagerer bare ved å se en hai, jeg trodde man måtte bli bitt for å få en allergisk reaksjon?

Anonymous poster hash: 2451d...6a5

Skrevet

Da jeg bodde på Island smakte jeg flere ganger hai, så ikke ta henne med dit i hvert fall.

Anonymous poster hash: b0956...514

Skrevet

Oi.. Og så her i Norge da, vi har jo et ekstremt haiproblem.

Epipenn må hun hvertfall få med seg over alt, i tilfelle noen har hai på skiva, eller har badet i havet..

Anonymous poster hash: 0f1e0...4cb

Takk for tipset om epipenn. Må jeg få tak i den hos lege? Føler dette haster litt og det er så lang ventetid hos legen, men kanskje dette er så viktig at vi kan få en hastetime... hm? Eller kanskje legevakta er tingen her..

Best å ikke servere noe Hakarl.

Men rart at hun reagerer bare ved å se en hai, jeg trodde man måtte bli bitt for å få en allergisk reaksjon?

Anonymous poster hash: 2451d...6a5

Hun hadde jo svømt sammen med den. Kanskje haien har midd som sprer seg rundt om i vannet?

HI

Skrevet

Ikke lær henne å si hei på engelsk heller, for det er mulig det også kan utløse stressreaksjon siden allergien er så ille :P

Anonymous poster hash: 7759a...e67
Skrevet

Ikke lær henne å si hei på engelsk heller, for det er mulig det også kan utløse stressreaksjon siden allergien er så ille :P

Her er det virkelig mye å tenke på. Får håpe at hun vokser det av seg!

HI

Skrevet

Min datter var en periode allergisk mot rådyr. Heldigvis gikk det bra ;)

Lykke til med haien ;)

Skrevet

Huff.. Min datter er vegetarianer mot sennep, men dette hørtes jo hakket verre ut.

Anonymous poster hash: 91461...430

Skrevet

:D

Anonymous poster hash: c6eb2...465

Skrevet

Min datter er allergisk mot dinosaurer. Foreløpig takler hun det veldig greit! 😂

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Det finnes jo vaksiner man kan ta mot ulike allergier, så hai og dinosaurer er klart neste satsningsområde hvis legemiddelfolkene bryr seg om barns ve og vel.

For øvrig bør vel ikke filmen om Nemo kjøpes inn? For jeg regner med at allergien er såpass seriøs at selv en dvd kan utløse reaksjoner?

Skrevet

MIn sønn har diverse matallergier, han er 2,5 år og har begynt å si selv om det er noe han ikke tåler. En dag ville han ha ett glass saft, jeg sa at hun kunne få vann da smilte han og sa, men mamma jeg tåler ikke vann jeg ;)

Skrevet

Ha-ha... og jeg innser plutselig at jeg trolig lider av hai-allergi selv. Har aldri tørt å se Haisommer, har følt at det ville bli farlig for meg! NÅ forstår jeg jo hvorfor!

Skrevet

Min tåler visstnok ikke reven-rappo, når hun ser han får hun vondt i magen =P. Mulig 3 åringen bare er litt redd, med jeg har antihistaminer og torsk klar i tilfelle. For alle blir jo glad av torsk?

Anonymous poster hash: d6fa3...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...