Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Kjøpte nye gardiner på salg. Min venninne var med. To uker senere ser jeg hun har de samme gardinene. og hun sier. Hæ, var det DE du kjøpte? Jeg melder meg på et kurs i et tema hun aldri har brydd seg om. Hun sa det når jeg fortalte hvorfor jeg var opptatt en del fremover. Året etter går hun samme kurs. Og hun sier, jøss har DU også tatt det kurset. Vi er i bursdag og hun gir meg komplimenter for kjolen min og spør hvor den er kjøpt. Møtes på fest to måneder senere og da har hun den kjolen. Hun sier, kan ikke huske at du har brukt denne, men vi har lik smak da. Jeg og en venninne skal drikke kaffe en lørdag. Sier til henne at jeg skal dette i en bi-setning. Hvem banker på vinduet fra gata og kommer inn? Hun sier, ja stemmer det, men skulle ikke dere møtes på XXXX? Det er mange flere slike tilfeller. Nevnte bare noen her. Jeg synes dette er flaut å spørre om men har jeg litt grunn til å reagere eller er dette normalt? Anonymous poster hash: 10bb1...180
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 ta det som et kompliment:) selv om jeg forstår det kan være irriterende... Anonymous poster hash: 64bd2...d61
Marriet Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Hadde tatt det som et kjempe kompliment jeg! Har ei venninne som er sånn selv, ikke så ekstrem da. Tror ikke hun hadde meldt seg på kurs i kinesisk selvom jeg hadde gjort det
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Ja, ta det positivt! Hun digger deg Anonymous poster hash: 69adb...64f
Gjest Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Hun synes du har god smak da vettu Ta det som et kompliment.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Jeg synes det er litt ekkelt. Til og med mannen har lagt merke til det og påpekt det. HI Anonymous poster hash: 53eb8...c07
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Huff, fælt å si men jeg tenker at hun høres veldig usikker (på seg selv) ut - litt stakkarslig, tør ikke opparbeide egen smak eller egne meninger... Du får nok ta det som en kompliment, ja. Jeg tror faktisk jeg muligens hadde distansiert meg litt - det hørtes litt voldsomt ut. Anonymous poster hash: 7b70b...ccb
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Du får heller ta det som et kompliment? Jeg har en venninne som er akkurat lik, men jeg flirer bare av henne. Hun får styre på, folk flest vet at jeg var førstemann og at hun kun er "inspirert" av meg, så det går helt fint Anonymous poster hash: 589aa...416
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Jeg har en som gjør slikt - så jeg "husker" skjelden hvor ting er kjøpt eller hva det kostet når hun spør. Jeg har spesielle ting jeg bruker tid på å finne (ikke det at det er så vanskelig å gå å kjøpe det - vanlige butikker sånn sett), men det er ikke ikea, og jeg foretrekker det er litt spesielt. Anonymous poster hash: 8dcfa...a87
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Haha, hadde antakeligvis blitt dødsirritert på noe sånt Virker jo nesten som om hun er ekstremt opptatt av å være klin lik deg? Hadde blitt skremt, selv om det antakeligvis ikke er noe farlig ved henne Anonymous poster hash: 1f929...159
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Jeg har også ei som hermer veldig mye, har hvertfall gjort det. Helt kvalmt! Er lite med denne personen for å si det sånn!! Kopierer meg på flere ting. Vi hadde en ferie vi aldri hadde hatt før, kjørte og bodde på en campingplass i tre dager, så videre til neste stopp og var der en uke. Tre uker senere skal hun på AKKURAT SAMME TUR. HELT sykt! Anonymous poster hash: 90fda...86a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Problemet er jo at hun kommer med små løgner og later som det er tilfeldig. Slike ting irriterer i hvertfall meg enormt. Klart det er smigrende for HI, men jeg greier i allefall ikke å ha folk som smålyver i min nærmeste omgangskrets. Anonymous poster hash: 5d786...382
trintra Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Syns det er å dra det litt langt å kalle det ekkelt og kvalmt.. Synes litt synd på henne. Hun er nok usikker på seg selv. Enten må du distansere deg hvis du ikke kan ta det som et komliment, eller evt. hjelpe henne med dette. Du trenger jo ikke ta det direkte opp, i første omgang. Du kan prøve å gi henne komplimenter, rose hennes valg (der hun ikke har hermet) og se om dette har litt effekt og legger litt demping på hermingen?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Problemet er jo at hun kommer med små løgner og later som det er tilfeldig. Slike ting irriterer i hvertfall meg enormt. Klart det er smigrende for HI, men jeg greier i allefall ikke å ha folk som smålyver i min nærmeste omgangskrets. Anonymous poster hash: 5d786...382 Det er derfor jeg mener at hun er litt stakkarslig og usikker - hun tør jo ikke stå for det hun mener eller en gang innrømme at hun hermer! Skjønner godt irritasjonen.. Ville som sagt prøvd å få henne litt på avstand.. Anonymous poster hash: 7b70b...ccb
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Vet du, jeg skjønner virkelig at du syns dette er ekkelt! Jeg hadde også en sånn vennine, eller hun var mer en bekjent. Det begynte å bli litt vel stalker aktig når hun kjøpte samme parfyme og klær, kledde seg kliss lik meg og oppførte seg slik som meg.. Jeg måtte kutte henne ut for jeg klarte det ikke. Jeg har desverre ikke noen gode tips.. Men å ta det som et komplimang er veldig vanskelig! Anonymous poster hash: 1e102...4f9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #17 Skrevet 27. august 2014 http://m.imdb.com/title/tt0105414/ Haha. Tenkte litt på den filmen når jeg skrev her. Uansett da. Det som skremmer er at hun later som det er en tilfeldighet (liksom glemt at jeg har disse gardinene og klærne) og det at hun i det siste har "dukket opp" der hun vet jeg er. Hun presser seg ikke på liksom. Får hun invitasjon om å sette seg så gjør hun det men sier ingen noe så går hun igjen. Jeg skrev "venninne" fordi jeg alt har tatt litt avstand fra henne. Det har blitt for mye for meg. HI Anonymous poster hash: 53eb8...c07
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #18 Skrevet 27. august 2014 Hva med å "finte" henne ut? Si at du skal begynne på et kurs, når du drar på kafé, si en annen enn den du skal på osv...hun "later" jo hele tiden som om hun ikke har hørt hva du har sagt, så da kan du jo bare si "åh, sa jeg det, det kan jeg ikke huske, tror du må ha hørt feil" Anonymous poster hash: c2483...3c1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #19 Skrevet 27. august 2014 Jeg hadde faktisk blitt kjempeirritert 😜 Slutt å si hvor du skal og hvem og hva.. Hvis hun etter en tid påpeker at du sa feil, så sier du sannheten. Du klarte ikke den forfølgelsen hele tiden.. Evt fortell henne at du synes det er for dumt det hun holder på med. Anonymous poster hash: 33ef6...fbe
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #20 Skrevet 27. august 2014 Dere er venninner, trolig lik smak. Ikke alltid en får med seg alt selv. Det med kurset- kanskje hun ikke husket at det var det kurset du gikk på? Elles så fikk du henne til å sjekke litt om det og det var intr for henne. Jeg har lik smak som min venninne på mye. Skal vi nekte hverandre å kjøpe likt? Vi gjør det annenhver gang. Vi har like gardiner, bare en fargenyanse i forskjell. Jeg kjøpte en kjempekul genser til sønnen til venninna mi, og 7-8 mnd etterpå spurte jeg venninna mi hvor hun hadde kjøpt den genseren da jeg hadde lyst på en slik til min sønn. Jadda, jeg hadde glemt at det var jeg som kjøpte den. Kanskje venninna di er like vimsete som meg? Ta det som et kompliment du! Anonymous poster hash: 2e302...a85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå