Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Bestilte og strøk på strykelapper fra Nordic Print. Det falt av etter 1 vask!!! Noen holdt 2-3 vask, men det var jo dritdårlig? Brukte masse tid på å stryke godt på... Både rett på plagg, og på vaskelapper... Har satt på noen klistrelapper fra samme merke, ikke testet de i vask enda, men har mine tvil om at de tåler vask... Flere med den erfaringen?? Bruker Blenda, om det har noe å si. Har bestilt noen fra askeladden, men er de bedre eller bare noe noen sier? (Klistrelapper) Anonymous poster hash: fb806...614
☆☆☆ Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Strykelappar har eg mista ein del av, helst dei som ikkje har blitt festa godt nok. Dei må smelte inn i tøyet for å sitte. Klistrelappar har eg mista 4 av på eitt år, vil seie det er godkjent.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Bruk rettetang i stedet for strykejern Anonymous poster hash: d529e...652
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 4 på ett år er ok, verre med over 10 stk på under en uke Så klistrelappene er bedre altså? Kan man klistre de på ull? Ulla vaskes ikke like ofte, men dumt om de faller av uansett. (Når vi er inne på det er merkepennen fra Polarn o Pyret veldig dårlig også ) Anonymous poster hash: fb806...614
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Bruk rettetang i stedet for strykejern Anonymous poster hash: d529e...652 Hvorfor det? De satt godt, jeg strøk ekstra lenge og så at de "smeltet" og satt godt. Men hjalp ikke dessverre. Anonymous poster hash: fb806...614
Gjest Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Har klistrelappene derifra og har ikke mistet noen Satt på ved barnehagestart i fjor!
☆☆☆ Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 4 på ett år er ok, verre med over 10 stk på under en uke Så klistrelappene er bedre altså? Kan man klistre de på ull? Ulla vaskes ikke like ofte, men dumt om de faller av uansett. (Når vi er inne på det er merkepennen fra Polarn o Pyret veldig dårlig også ) Anonymous poster hash: fb806...614 Har brukt strykelappar på ull utan vaskelapp, klistrelappane kan ikkje sitte på elastisk tøy (må altså festast i lappen). Dei strykelappane som er godt nok festa har holdt fint i vask, enten det gjeld ull eller bomull. Tok litt av og merka sokkar etc i byrjinga, sjølv der har dei holdt når eg har brukt dobbelt så lang tid som eg trur er nødvendig på strykinga.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Bruk rettetang i stedet for strykejern Anonymous poster hash: d529e...652 Hvorfor det? De satt godt, jeg strøk ekstra lenge og så at de "smeltet" og satt godt. Men hjalp ikke dessverre. Anonymous poster hash: fb806...614 Jeg syns de smeltet bedre med rettetang, men mulig jeg har dårlig strykejern ;-) Anonymous poster hash: d529e...652
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 4 på ett år er ok, verre med over 10 stk på under en uke Så klistrelappene er bedre altså? Kan man klistre de på ull? Ulla vaskes ikke like ofte, men dumt om de faller av uansett. (Når vi er inne på det er merkepennen fra Polarn o Pyret veldig dårlig også )Anonymous poster hash: fb806...614 Har brukt strykelappar på ull utan vaskelapp, klistrelappane kan ikkje sitte på elastisk tøy (må altså festast i lappen). Dei strykelappane som er godt nok festa har holdt fint i vask, enten det gjeld ull eller bomull. Tok litt av og merka sokkar etc i byrjinga, sjølv der har dei holdt når eg har brukt dobbelt så lang tid som eg trur er nødvendig på strykinga. 4 på ett år er ok, verre med over 10 stk på under en uke Så klistrelappene er bedre altså? Kan man klistre de på ull? Ulla vaskes ikke like ofte, men dumt om de faller av uansett. (Når vi er inne på det er merkepennen fra Polarn o Pyret veldig dårlig også )Anonymous poster hash: fb806...614 Har brukt strykelappar på ull utan vaskelapp, klistrelappane kan ikkje sitte på elastisk tøy (må altså festast i lappen). Dei strykelappane som er godt nok festa har holdt fint i vask, enten det gjeld ull eller bomull. Tok litt av og merka sokkar etc i byrjinga, sjølv der har dei holdt når eg har brukt dobbelt så lang tid som eg trur er nødvendig på strykinga.Ja, var det jeg tenkte og,så har strøket endel på ulla. Men er askeladden bedre på strykelapper? Jeg stod og srøk i sikkert tyve sekunder, men neida. Kanskje vaskemaskinen er for tøff. Anonymous poster hash: fb806...614
☆☆☆ Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Har berre brukt nordic print, har ikkje sett grunn til å prøve andre. Kan hende eg brukar meir enn 20 sek med strykejernet, dei sit i alle fall blegg fast om eg festar godt nok.
Light of my life Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Bruker klistrelapper derfra: de funker som fy!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Jeg har også bare brukt de, 1 gang skjedde det du forteller. Jeg klagde og de sendte nye til meg gratis Anonymous poster hash: 9a266...9ec
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Jeg har også bare brukt de, 1 gang skjedde det du forteller. Jeg klagde og de sendte nye til meg gratisAnonymous poster hash: 9a266...9ec Men var de nye bedre? Anonymous poster hash: fb806...614
NormaJean Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Jeg har aldri hatt problemer med Nordic print. Jeg bruker de nye klistrelappene. Klistrer de på alt, selv elastisk. Veldig fornøyd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #15 Skrevet 27. august 2014 Jeg er veldig fornøyd med klistrelappene derfra. Eneste jeg stryker eller bruker rettetang et på sokker. Anonymous poster hash: 287f9...2c2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #16 Skrevet 27. august 2014 Jeg er veldig fornøyd med klistrelappene derfra. Eneste jeg stryker eller bruker rettetang et på sokker.Anonymous poster hash: 287f9...2c2 Klistrer derepå ull og? Anonymous poster hash: fb806...614
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #17 Skrevet 27. august 2014 Nordic print sine er kjempegode! Brukt askeladden et år og np et år. Like fornøyd med begge. Eneste er at printet forsvant da jeg satte lapper under hælen i skoa. Men det er kanskje forventet. Tenker iallefall i ettertid at det ikke var det lureste jeg har gjort Mulig de faller av sokker, men har enda mange sokker med lapper fra høst 12. Strykelapper virker gammeldags og unødig når man har klistrelapper. Brukte for noen år siden. Også brukt sabo(?), vevde lapper. Plastknotten ble ødelagt i vask, så de falt av. Anonymous poster hash: 512a0...b0f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #18 Skrevet 27. august 2014 men klistrer dere på ull da? Jeg har mest hjemmestrikka ull, uten vaskelapp Anonymous poster hash: fb806...614
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #19 Skrevet 27. august 2014 men klistrer dere på ull da? Jeg har mest hjemmestrikka ull, uten vaskelapp Anonymous poster hash: fb806...614 Ja jeg klistrer på ull. Har ikke merket noe særlig frafall, sokkene brukes sjelden og vaskes derfor sjelden Anonymous poster hash: 512a0...b0f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #20 Skrevet 27. august 2014 Ha aldri prøvd Nordic print, men har brukt Askeladden i flere år, både strykelapper og klistrelapper. Lillesøster bruker nå storesøsters gamle bhg- klær, og strykelappene etter storesøster sitter som støpt ( strøket på i 2009) , selv etter utallige vask på 60 grader. Veldig fornøyd:) Bruker strykelapper på ull også. Anonymous poster hash: dfbd5...9a6
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #21 Skrevet 27. august 2014 Bruker Nordic print her, klistrelapper, de sitter godt på alt av tøy så langt, ull, sokker, bomull osv Klistre de på, "klemme" de litt inntil stoffet og ferdig Trenger ikke forholde oss noe mer til de, brukt de i 2,5 år nå, eneste grunn til å sette på nye har vært når skrifta er utslitt (på matesker, drikkeflasker og sekker) Ellers har vi ikke mistet noe lapper på klær eller annet Anonymous poster hash: e63a7...b63
Tjofsen Skrevet 27. august 2014 #22 Skrevet 27. august 2014 Har ikke mistet noen klistrelapper foreløpig. Bruker både askeladden og nordic print.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #23 Skrevet 27. august 2014 Takk,holder meg til klistrelapper fremover da ! Anonymous poster hash: fb806...614
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #24 Skrevet 27. august 2014 Klistrelappene går veldig fort av igjen! Har festet de på smokkene til småen,å klistremerkene var ødelagt etter noen månender selv uten å ha blitt vasket! Hverdagsklærenee har også klistrelappene blitt ødelagt på etter bare 2-3 vask. Anonymous poster hash: 7c778...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå