Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? Obs!! Skikkelig ekkelt ang mensen :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Advarer igjen for ekle detaljer!!

Begynte på pilla igjen for litt over 2 mnd siden etter 5 års pause. Hoppet over forrige mens, men idag fikk jeg første mens etter jeg begynte på pillene. Smertene har vært helt intense, har hatt enorme kramper i både mage og rygg, minner nesten om forstadiet på en fødsel. Gikk på do for noen timer siden og da kom det noe helt forferdelig ut. En klump som var ca 10 cm lang og ganske tykk, minnet om noe innvolle-greier. Var ikke sånn slimkump som detter sammen med en gang heller, denne var fast som.. eh, ja, innvollgreier... Den var lysrosa og lilla, og mørkerød i enden, og den endte i en spiss, akkurat som en tynn hale. Jeg er 100%!! sikker på at jeg ikke var gravid, da jeg tok 2 graviditetstester etter å ha hatt flere symptomer (som kom av p-pillene, ikke graviditet). Noen som har opplevd dette? Hva i all verden er det, og er det farlig? 

Anonymous poster hash: 17a3d...555
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beklager virkelig, men det høres ut som om du har abortert uansett testresultat. Jeg synes du bør kontakte lege i morgen for å få sjekket at alt er ute / at alt er som det skal være. Det du har opplevd er iallefall ikke sånn det skal være!

Skrevet

Enig med hun over. Dette høres virkelig ut som en abort ut i fra alle beskrivelsene dine :(

Anonymous poster hash: 86288...f34

Skrevet

Dette har jeg og opplevd for noen år siden.. Glemmer det aldri.. Var som du beskriver.. Jeg måtte bli gravid med prøverørsmetoden så tviler på at det var abort med meg...

Anonymous poster hash: 43060...ea8

Skrevet

Jeg har aldri abortert, så jeg vet ikke hvordan det er, men jeg syns det høres ut som det er levret blod som kommer ut. Jeg har aldri opplevd det så kraftig som du beskriver i forbindelse med mensen, men uten at jeg kjente på det, høres det ut som noe av det som kom etter fødselen.

Anonymous poster hash: c0a84...5d8
Skrevet

Dette høres veldig ut som en abort, jeg opplevde noe av det samme da jeg aborterte i uke 9.

Men du sier du er helt sikker på at du ikke har vært gravid.. Da kan det hende det er koagulert blod som har samlet seg over tid. Moren min opplevde noe liknende i overgangsalderen :P

Det jeg vet, er at du bør komme deg til legen. Dette er sikkert ikke farlig, men heller ikke normalt.

Anonymous poster hash: 9bff2...652
Skrevet

Kan ikke være koagulert blod som har samlet seg?

Når jeg hadde større blødninger (pga noe diverse, men var ikke abort)

fikk jeg store blodige klumper..

Anonymous poster hash: 7ba81...c04

Skrevet

Dette var ikke blodklumper :S Dette var noe rosa/lilla greier, såg ut som det hadde tynne sener også. Det var kun mørkerødt i enden. Koagulert blod er vel blodklumper/slim som er mørkerødt over alt? 

Skal gå til legen i morgen ja, ble ganske skremt :S HI

Skrevet

Dette var ikke blodklumper :S Dette var noe rosa/lilla greier, såg ut som det hadde tynne sener også. Det var kun mørkerødt i enden. Koagulert blod er vel blodklumper/slim som er mørkerødt over alt? 

Skal gå til legen i morgen ja, ble ganske skremt :S HI

Blod kan opptre i mange farger og fasonger ;)

Aborten min liknet det du beskriver... Jeg tok tak i det med papir og studerte det faktisk :huh:

Lykke til hos legen :)

Anonymous poster hash: 9bff2...652

Skrevet

Sikkert mange som synes dette er "ekkelt", men jeg ville ha tatt opp klumpen (bruk engangshansker) og tatt med som "bevis" til legen. Men nå er det sikkert for sent...

Anonymous poster hash: 8dcaf...38f
Skrevet

P-piller gir vel mindre mens og mildere menssmerter, derfor mange går på dem.

Kramper, store smerter og en klump høres mer ut som en abort enn en p-pille-mens...

Anonymous poster hash: e8fb6...5f1

Skrevet

Det er kanskje ikke det samme, men ved mensen en gang fikk jeg med en slik klump du beskriver på tampongen på vei ut. Som hun over, studerte jeg det fordi jeg har aldri sett slikt før og lurte på hva det var. Det var ingenting som lignet et embrye/foster i det, så jeg tenkte aldri mer på det. Har ikke sett noe lignende i ettertid heller. Skal nevnes at jeg ikke hadde smerter eller kramper.

Anonymous poster hash: 45076...972

Skrevet

Jeg har slik innimellom. Dog ikke så voldsomt, og har helt normale menssmerter. Det er ulike nyanser av rødfarge (også lilla), ser ut som sener og allverdens med innvollsgreier i det... Hadde det faktisk på lørdag (fikk mensen på fredag, men blødde kun den ene dagen), så skulle jeg på do, og plutselig kjenner jeg noe som føles ut som om man, vel, føder noe lite... Og der var en diger, avlang, feit masse med koagulert blod i allverdens med farger. Jeg har som sagt sånn innimellom, det er ganske vanlig for meg, men er ekkelt, og virker ikke normalt... Men det er altså det :-) Jeg har vært til lege og gyn med det.

Men jeg ville tatt en tur til legen. Det KAN også ha vært en abort, og da er det greit å få sjekket at alt er kommet ut. 

Anonymous poster hash: 28571...51f
Skrevet

Usj, Dette håper jeg forblir uopplevd for min del! Hørtes ikke godt ut

Anonymous poster hash: 3e1ac...cd4

Skrevet

Er det ingen her som vet hva mensen er? Det var sikkert en del av livmorhinna. Den kommer ut ved hver menstruasjon. Oftest i så små biter at man ikke reagerer, men det du beskriver er ikke uvanlig

Anonymous poster hash: 97b53...305

Skrevet

Ja, jeg har opplevd det samme. Det nok en abort. Jeg måtte også på prøverør for å bli mor, jeg har lave progestronverdier. To ganger har jeg begynt på p- piller (for å minske mestruasjonsblødninger) og blitt gravid første mnd begge gangene.Dette grunnet hormonverdiene i p-pillene. Fosteret har i midlertid dødd fordi jeg ikke har hatt rette forhold i livmoren(grunnet lave progestronverdier) og har spontanabortert/ma. 

Anonymous poster hash: b663d...627

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...