Gå til innhold

Min 2 klassing trener 3 ganger pr uke. For mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2 klassing elsker fotball. Fotballtrening to ganger pr uke med 3/4 av guttene på trinnet. Han spiller også fotball i friminutt og mye fotball på SFO. Onsdager trener han håndball med gutter/jenter på trinnet. Dette skjer rett etter SFO.

Altså har han 3 organiserte treningstimer i uka. Er det for mye? Han stortrives med det selv. Lekser fordeler vi jevnt over hele uka, men tar og gjør ekstra med Lekser på mandager.

Må bare si at han stortrives med både håndball pc fotball

Anonymous poster hash: 61d07...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lager du et problem ut av dette?

Anonymous poster hash: ac708...01f

Skrevet

Her også,min er 2.klassing med idrettsskole (allidrett) 1.g pr uke og fotball 2 g pr uke. Går mot vinterferie i forballtrening, men da er d ski på tapetet regner jeg med. Så lenge lekser er prio nr 1,må han få lov til dette er mitt syn.

Anonymous poster hash: 713cc...6a5

Skrevet

Ser ikke problemet så lenge han trives med det. Min trente mer enn det på den alderen, og i fjerdetrinn hadde han åtte organiserte fotballtreninger i uken. Han elsker det. Er skoleflink, og får ekstralekser. Ingen problem :)

Broren hans som startet i tredjetrinn nå, kunne ikke holdt på slik med én aktivitet. I andretrinn hadde han 2x fotball (+kamper i sesongen), 2x karate, svømming og teater.

Andre igjen synes én ettermiddag i uken med aktivitet er nok. Barn er forskjellige.

Anonymous poster hash: 77205...7c9

Skrevet

Nei, jeg vil ikke si det, men jeg har aktive gutter selv som helt fint takler dette aktivitetsnivået. Da min eldste var 3 klassing ble han veldig sliten en periode til tross for kunn 3 organiserte treningstimer i uken, da falt det meg inn å telle ant timer organisert trening i skole og SFO tiden. De hadde seks timer organisert lek/gym, totalt ble det 9timer organisert aktivitet i uka, pluss kamper og familieturer så husk å se hele bildet og se ann hva gutten din tåler.

Anonymous poster hash: 3385d...9a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...