Gå til innhold

Barnevernet og Facebook!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hopper inn i barnevernstrømmen her. Er midt i en undersøkelse mtp mitt eget barn. En ansatt i bv, ikke saksbehandler er en fjern venninne av meg, er venn med henne på Facebook. Regner med at hun har tilgang til saken vår og har vært med på diskusjon om den. Så, kan hun gå inn på min profil og evt gi ut info til saksbehandler?

Må legge til at jeg ikke har noe å skjule, så jeg kommer ikke til å slette eller begrense henne på dette grunnlaget. Bare lurer på praksisen rundt akkurat dette.

PS. Jeg er ikke den samme som la ut en liknende tråd her.

Anonymous poster hash: 2140d...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet sjekket alt. Facebook, blogger o.l, NAV som F,ek jobber med ufør og slikt sjekker Facebook. Dei tar tatt mange på fersken der.

Anonymous poster hash: d5bbc...6c6

Skrevet

Hun kan vel i teorien det, men der jeg jobber bruker vi aldri å sjekke ut familiene på Facebook (med mindre bekymringsmeldingen involverer Facebook/sosiale medier). Jeg har gjort det én gang, i forbindelse med et barn som hadde rømt fra institusjon og ingen visste hvor var.

Jeg ville tenke at det var rimelig uprofesjonelt om hun gikk inn på profilen din for å finne informasjon i barnevernssaken. Ulovlig er det ikke, men godt på grensa til uetisk.

Anonymous poster hash: 1fb91...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...