Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Hun er bare sur og smiler aldri. Det er bare 2 dager siden min lille startet i barnehage og jeg klarer ikke tanke på at hun skal være i nærheten av babyen min! Hun har ikke ansvar for han, men for den andre gruppa ved siden av, men likevel. Vi dro en liten tur og kom tilbake for å hente. De hadde samling da vi kom så vi ville ikke inn for å ikke forstyrre. Vi snakket ikke høyt og var veldig rolige. Så kom hun fra den gruppa og sa bare gå inn dere, da sa jeg at vi ikke ville forstyrre da svarte hun frekt, ja, men dere forstyrrer oss! Hæ! Hva er det som feiler slike folk? Hva ville dere ha gjort? Jeg har nå fått så dårlig inntrykk til barnehagen og har nesten lyst til å ta en ulønnet permisjon selv om det vil være tøft for oss med høyt lån. Huff, dette var vist ikke lett Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Overreagerer du kanskje litt? Anonymous poster hash: d365a...89a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Overreagerer du kanskje litt? Anonymous poster hash: d365a...89a Jeg bryr meg ikke om jeg selv, men jeg tenker på babyen min! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Herrefred, du må da kunne tåle såpass vel? Anonymous poster hash: 3af21...b74
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Overreagerer du kanskje litt? Anonymous poster hash: d365a...89a Jeg bryr meg ikke om jeg selv, men jeg tenker på babyen min! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Jeg føler at hun er ond! Jeg klarer ikke tanken på at hun skal være med han mens jeg er borte! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Ta deg sammen, HI! Les ditt eget innlegg. Anonymous poster hash: 3eeea...e96
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Føler dere at barnet eller dere som foreldre blir dårlig behandlet så må dere ta det opp med ped.leder eller styrer. Men det aner meg at du kanskje er litt nærtagen og liiitt hønemor Litt dramatisk å ta ulønnet permisjon bare fordi du mener en ansatt svarte deg litt krast? Anonymous poster hash: aed36...13d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Hun er bare sur og smiler aldri. Det er bare 2 dager siden min lille startet i barnehage og jeg klarer ikke tanke på at hun skal være i nærheten av babyen min! Hun har ikke ansvar for han, men for den andre gruppa ved siden av, men likevel. Vi dro en liten tur og kom tilbake for å hente. De hadde samling da vi kom så vi ville ikke inn for å ikke forstyrre. Vi snakket ikke høyt og var veldig rolige. Så kom hun fra den gruppa og sa bare gå inn dere, da sa jeg at vi ikke ville forstyrre da svarte hun frekt, ja, men dere forstyrrer oss! Hæ! Hva er det som feiler slike folk? Hva ville dere ha gjort? Jeg har nå fått så dårlig inntrykk til barnehagen og har nesten lyst til å ta en ulønnet permisjon selv om det vil være tøft for oss med høyt lån. Huff, dette var vist ikke lett Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Dømmer du en hel barnehage nord og ned pga av at en ansatt kom med en kommentar som kanskje var litt ubetenksom? Hvis dere satt i samme rom som samlingen så kan det oppleves som forstyrrende selv om dere ikke pratet høyt eller bråket, det kan være forstyrrende nok at dere var der. Jeg synes du overreagerer veldig, og at den ansatte ikke sa noe veldig galt. Kanskje hun kunne vært litt mer diplomatisk, men det var nok derfor dere fikk beskjedom å bare gå inn. Hva tenker du denne damen kommer til å gjøre mot babyen din da? Stakkars ansatt sier jeg bare, du vet de er bare mennesker de som jobber der Anonymous poster hash: 6afc8...467
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Overreagerer du kanskje litt?Anonymous poster hash: d365a...89a Jeg bryr meg ikke om jeg selv, men jeg tenker på babyen min!Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Jeg føler at hun er ond! Jeg klarer ikke tanken på at hun skal være med han mens jeg er borte!Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Da får du være hjemme med ungen din da. Siden du er så redd og føler ansatte i bhg er ondskapen selv...etter en dag?! Anonymous poster hash: 28eae...d41
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Overreagerer du kanskje litt? Anonymous poster hash: d365a...89a Jeg bryr meg ikke om jeg selv, men jeg tenker på babyen min! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Jeg føler at hun er ond! Jeg klarer ikke tanken på at hun skal være med han mens jeg er borte! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Er hun ond fordi hun ikke smiler eller kom med en kommentar som ikke passet deg? Herlighet hi, du er overfølsom og kommer til å få det veldig tøft fremover hvis så lite vipper deg av pinnen. Jeg håper virkelig at du er en liten trollemor Anonymous poster hash: 6afc8...467
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Vi hadde også en "ond" på avdelingen til sønnen vår. Heldigvis ringte hun hver gang hun hadde siste vakt og sa ungen hadde diaré og måtte hentes, så han slapp være mye alene med henne. Og diaréen var borte da vi henter han. Ingen råd til deg bortsett fra å gi det litt tid. Anonymous poster hash: 7fd3c...338
Buster2 Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Dette var vanskelig. Synes man som barnehageansatt burde være mer bevisst på hvordan man oppleves av "nye" foreldre og velge ordene sine med omhu. Husk dette er nye mennesker som skal passe på barnet ens, og som man vet ingenting om. Derfor er det viktig å ikke være krass. Det skaper bare usikkerhet. Er enig med deg at det ikke var noe koselig. Kroppsspråk, tonefall osv er også av betydning for hvordan man opplever det hele. Synes du skal gi det litt tid. Lat som ingenting ( et råd jeg vanligvis ikke synes noe om), og vær blid selv. Jeg har selv opplevd noe av det samme, men ble positivt overrasket etterhvert. Hvis du føler det samme etter flere uker, søk om overføring til en annen barnehage. Det er en mulighet. Ellers er det alltid en eller annen i barnehagen man ikke "liker/føler seg komfortabel med", sånn er det bare, men de aller fleste er ok, bare man blir bedre kjent med dem. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Snakk om å overreagere HI! Det er tydeligvis du som har problemer med at babyen er i barnehage, og du må finne noe å legge det på. Ta deg sammen! Det har gått 2 dager!! Anonymous poster hash: bd11b...ddd
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Jeg synes ikke du overreagerer! Jeg jobber selv i barnehage og er veldig forsiktig med hvordan jeg opptrer foran foreldrene. Det går an å gi en beskjed på en hyggelig måte og det høres ikke ut som en hyggelig måte å formidle en beskjed slik som hun gjorde det. Det er veldig viktig at foreldrene føler seg trygge. Gjør ikke de det så gjør sjelden barna det heller! Men dessverre finnes det mange som ikke burde jobbet i barnehage. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sett det litt an en stund og hvis hun oppfører seg slik flere ganger så kan du faktisk ta det opp at du føler at hun er frekk mot dere. Smile burde hun faktisk også gjøre når hun møter på foreldre! Anonymous poster hash: e4e1d...3f3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Overreagerer du kanskje litt? Anonymous poster hash: d365a...89a Jeg bryr meg ikke om jeg selv, men jeg tenker på babyen min! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Jeg føler at hun er ond! Jeg klarer ikke tanken på at hun skal være med han mens jeg er borte! Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba Var hun ikke på en annen avdeling? Nå må du prøve å holde deg til historien litt her altså Anonymous poster hash: 8f211...4e5
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Jeg synes ikke du overreagerer! Jeg jobber selv i barnehage og er veldig forsiktig med hvordan jeg opptrer foran foreldrene. Det går an å gi en beskjed på en hyggelig måte og det høres ikke ut som en hyggelig måte å formidle en beskjed slik som hun gjorde det. Det er veldig viktig at foreldrene føler seg trygge. Gjør ikke de det så gjør sjelden barna det heller! Men dessverre finnes det mange som ikke burde jobbet i barnehage. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sett det litt an en stund og hvis hun oppfører seg slik flere ganger så kan du faktisk ta det opp at du føler at hun er frekk mot dere. Smile burde hun faktisk også gjøre når hun møter på foreldre! Anonymous poster hash: e4e1d...3f3 Tusen takk! Det var akkurat dette jeg ville høre. Jeg skal gjøre som du sier Hi Anonymous poster hash: 2bdc4...7ba
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Ok dama kan jo være litt hyggeligere og smile. Et smil skaper tillit. Ser den, men tror kanskje du er litt ekstra følsom. Levere fra seg det kjæreste man har kan være tøft. En liten historie. Når JEG gikk i barnehagen var det er stygg, grinete og mutt barnehageansatt der (min fars beskrivelse av damen) de fleste foreldrene var redd henne. Men ungene, de ESLKET henne. Jeg kan faktisk huske henne ennå. Hun pratet ikke mye men var så trygg. Vi fikk masse kos og klem og i følge mamma gråt jeg ALDRI ved levering når hun var der. Så ikke trekk konklusjoner basert på dette. Kanskje hun ikke er så flink med voksne? Jeg tror nok ikke hun hadde fått jobbe der om hun skremte barn. Anonymous poster hash: 12a13...8c4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 En av de første dagene i barnehagen til datteren min møtte vi en ansatt som vi fikk ekstremt dårlig inntrykk av. Hun var sur og tverr og frekk i våte øyne. Mest sannsynlig var hun bare stresset i oppstart. Vi tenkte at slike folk kan da ikke jobbe i bhg. Og ikke med vårt barn! Etter en stund viste det seg at hun var en av de flinkeste pedagogene der. Og datteren vår (samt vi) ble veldig trygge på henne. Gi det litt tid, er mitt råd. Alt er sårt og vanskelig i starten, men det kan endre seg fort😉 Anonymous poster hash: 31aff...6ba
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 Jeg møter gjennom min dag mange mennesker jeg tar raske beslutninger om, tar vel max 7 sekund å danne seg ett førsteinntrykk. Noen ganger stemmer det, andre ganger er det skivebom. MEN det første jeg tenker er at du skal få en sabla jobb i årene fremover dersom du skal skjerme ditt barn fra alle som DU har ett dårlig inntrykk av. Altså dersom inntrykket av personalet konsekvent over tid er dårlig er det foreldres ansvar å ta en prat med rette vedkommende, men så langt har man vel ikke kommet ennå? Barna våre skal jo ut i denne verden på ulike arenaer, de vil møte mennesker de har god kjemi med, men også andre der det kanskje ikke er full klaff. Det blir vanskelig for dem dersom de ikke lærer dette, eller de er så skjermet at de ikke opplever slike situasjoner. Men altså dette er vel snakk om ett lite barn som er avhengig av at foreldrene har en god oversikt over hverdagen og menneskene som omgås barnet, men det kan være fornuftig å gi det litt tid å ha ett åpent sinn. Smil til damen og snakk med henne om du er usikker, det kan man jo få mer ut av enn ett førsteinntrykk. Anonymous poster hash: 0f82c...aad
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #22 Skrevet 28. august 2014 Magefølelsen er som oftest rett, og en merker ofte fort hvilke typer mennesker en har rundt seg. Nå var det du som var i den aktuelle situasjonen, HI, og du som vet best hvordan det hele fortonet seg. Du får følge litt med fremover, men ville kanskje ikke gjort noe med det nå dersom barnehagetanten jobbet på en annen avdeling. Anonymous poster hash: f0cd4...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå