Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Og blitt gravid etterpå? Eller det slik at hvis man først har hatt MA eller SA så får man det flere ganger? Synes liksom at de fleste jeg leser om her inne opplever dette flere ganger, og gjerne etter hverandre? Gyn sa til meg at når man hadde opplevd det en gang, så var sjansen mindre for at det skulle skje igjen.. Men det inntrykket sitter jeg ikke med etter å ha lest litt her inne.. Anonymous poster hash: ac9e8...2e0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 jepp - ma og så baby på neste forsøk. Kjenner flere med det Anonymous poster hash: e377c...59c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Det er helt normalt å ha en MA/SA (ja, jeg vet det høres for j*** ut, men slik er det nå).Det er en ting du må huske når du leser på nett, veldig ofte så skriker de som har det vondest høyest.De som har mistet flere ganger, snakker gjerne mer om det. Jo flere ganger man mister, jo større blir redselen for å miste igjen. En "hva er galt med meg"-holdning på en måte.Hva man får inntrykk av på nett stemmer ikke bestandig overrens med statistikken. Masse lykke til videre Anonymous poster hash: a3bb6...b7a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Takk Jeg har forstått at det er relativt vanlig med MA/SA, men ville bare høre om det var like vanlig med flere etter hverandre HI Anonymous poster hash: ac9e8...2e0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Takk Jeg har forstått at det er relativt vanlig med MA/SA, men ville bare høre om det var like vanlig med flere etter hverandre HI Anonymous poster hash: ac9e8...2e0 Der er det ikke. Dersom du ser disse trådene med de som har mistet flere ganger, forutsatt at de ikke er anonyme vil du fort se at det er de samme nickene som går igjen.. Hilsen #3 Anonymous poster hash: a3bb6...b7a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Hei hi. Jeg opplevde en MA nå i juni, første graviditet, og jeg lurer akkurat på det samme som deg. Jeg har også følelsen av at de som har hatt MA/sa har det gjentatte ganger! Så jeg er jo nesten allerede innstilt på at neste graviditet vil gå gale, og det er jo ikke bra å skulle tenke slik heller uansett er det ikke noe man får gjort med det. Man opplever MA og sa av ene god grunn, selv om det er utrolig trist og kjipt når alt man ønsker seg er et barn! Anonymous poster hash: 0b6c7...508
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Det er relativt vanlig med sa/ma, men det er ikke så vanlig å oppleve det mange ganger. Anonymous poster hash: d3208...5b7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Det er helt normalt å ha en MA/SA (ja, jeg vet det høres for j*** ut, men slik er det nå). Det er en ting du må huske når du leser på nett, veldig ofte så skriker de som har det vondest høyest. De som har mistet flere ganger, snakker gjerne mer om det. Jo flere ganger man mister, jo større blir redselen for å miste igjen. En "hva er galt med meg"-holdning på en måte. Hva man får inntrykk av på nett stemmer ikke bestandig overrens med statistikken. Masse lykke til videre Anonymous poster hash: a3bb6...b7a Du skrev akkurat det jeg hadde tenkt å si... Jeg har også hatt en MA, ble gravid rett etterpå, og den graviditeten gikk helt fint. Anonymous poster hash: 4e4e1...53c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Hadde en MA i juli i fjor. Er nå gravid på nytt i uke 20. Lillegutt sparker rett som det er å alt ser fint ut foreløpig 😊 Anonymous poster hash: 407e2...153
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Hadde en MA i juli i fjor. Er nå gravid på nytt i uke 20. Lillegutt sparker rett som det er å alt ser fint ut foreløpig 😊 Anonymous poster hash: 407e2...153 Gikk det et helt år før du ble gravid igjen?? Anonymous poster hash: 0b6c7...508
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Altså, det er i utgangspunktet like stor sjanse for MA/SA hver gang et egg blir befruktet. Det er ikke slik at når man har hatt en SA så er det bankers at det går neste gang. En gyn på Riksen sa en gang til meg: 50% av alle befruktede egg går til grunne. Som regel før IKM. Og det er når det ikke er noe galt med mor eller far! Etter IKM faller sjansen for abort mer og mer for hver uke som går. Men før barnet er født, er det jo fortsatt en mulighet for at det kan gå galt, uansett hvor liten. Det kan man jo velge om man ønsker å forholde seg til, eller ikke. Jeg vil anbefale å la være å tenke på det, for hva hjelper det vel å bekymre seg? Jeg har vært gravid etter IKM 7 ganger. Jeg har 2 barn. Det er ikke noe galt med meg, jeg er utredet. Jeg blir veldig lett gravid, på første forsøk hver gang. Noen ganger har man bare uflaks. Jeg håper du lykkes, og lykkes fort! Men om du skulle være så uheldig å oppleve flere aborter; ikke gi opp! Det går til slutt. Anonymous poster hash: d9580...74f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Hei:) Jeg har vært gravid seks ganger (inkludert nåværende svangerskap). Har fire friske, fine barn, og nå nr fem på vei. Hadde en MA mellom andre- og tredjemann. Ble raskt gravid igjen. Vondt når det skjer, men lite å gjøre med. Lykke til! Anonymous poster hash: c3069...e09
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Jeg hadde MA i juni, og jeg håper at vi får det til en liten spire nå Anonymous poster hash: 0b6c7...508
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Hadde en MA i juli i fjor. Er nå gravid på nytt i uke 20. Lillegutt sparker rett som det er å alt ser fint ut foreløpig 😊 Anonymous poster hash: 407e2...153 Gikk det et helt år før du ble gravid igjen?? Anonymous poster hash: 0b6c7...508 Ja måtte ha prøverør andre gangen men det har ingenting med MA å gjøre 😊. Anonymous poster hash: 407e2...153
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Hadde en MA i juli i fjor. Er nå gravid på nytt i uke 20. Lillegutt sparker rett som det er å alt ser fint ut foreløpig Anonymous poster hash: 407e2...153 Gikk det et helt år før du ble gravid igjen??Anonymous poster hash: 0b6c7...508 Ja måtte ha prøverør andre gangen men det har ingenting med MA å gjøre .Anonymous poster hash: 407e2...153 Jøssenavn navn skal si...men så godt at det ordnet seg til slutt, gratulerer Anonymous poster hash: 0b6c7...508
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Jeg har vært gravid 3 ganger. Først MA, så baby og så SA. Tok MA`n svært tungt, men ble svært lykkelig gravid 6 mnd senere. Anonymous poster hash: e51aa...c9a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Jeg har vært gravid 3 ganger.Først MA, så baby og så SA.Tok MA`n svært tungt, men ble svært lykkelig gravid 6 mnd senere. Anonymous poster hash: e51aa...c9a Ja huff, MA syntes jeg er veldig tungt. Missforstå meg rett, men med sa så ordner jo kroppen opp selv, mens med MA går man og venter på at kroppen evt skal ordne opp selv, eller man må igjennom et helvete enten iform av medisinsk abort eller kirurgisk abort Anonymous poster hash: 0b6c7...508
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Hadde en MA i juli i fjor. Er nå gravid på nytt i uke 20. Lillegutt sparker rett som det er å alt ser fint ut foreløpig Anonymous poster hash: 407e2...153 Gikk det et helt år før du ble gravid igjen??Anonymous poster hash: 0b6c7...508 Ja måtte ha prøverør andre gangen men det har ingenting med MA å gjøre .Anonymous poster hash: 407e2...153 Jøssenavn navn skal si...men så godt at det ordnet seg til slutt, gratulerer Anonymous poster hash: 0b6c7...508 Tusen takk 😊. Tungt at det gikk et helt år før jeg ble gravid, men nå tenker jeg at det var en mening med det nettopp at vi ventet på lillegutt i magen 😊 Anonymous poster hash: 407e2...153
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 Jeg hadde 2 MA etter hverandre og fikk beskjed på Ahus det det er mer uvanlig. MA/SA en gang er det veldig mange som opplever dog. Anonymous poster hash: cad60...046
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 En av Sveriges beste gynekologer fortalte meg at ca halvparten av de befruktede eggene ender som MA veldig tidlig. Før i tiden ble ikke disse MA'ene oppdaget fordi man ikke testet like tidlig og ikke hadde så sensitive tester som vi har i dag. Han sa at hvis kvinner hadde ventet med å teste seg til en uke etter ikm så ville mange ha spart seg for sorger, og heller antatt at det var en forsinket mens. Jeg har hatt to MA, men vet nå trolig grunnen til disse, og håper å få gjort noe med det før det blir for sent. Anonymous poster hash: e4234...c51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå