Gå til innhold

Hvor lenge er det vanlig å vente på legetime

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man finner ut at man er gravid ?  Jeg må vente 2 uker, og syns det er ganske lang tid!

Anonymous poster hash: 8d635...ffa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel hvor langt på vei du er. Er du 5 uker på vei er det jo lite poeng i å sjekke noe som helst.Jeg tror det var uke 12 eller 14 jeg fikk første time, men det var fordi jeg hadde plager fra tidligere.

Anonymous poster hash: 40553...218

Gjest Sekretøsa
Skrevet

En førstegangstime hos legen som gravid er gjerne dobbelttime, og de har kanskje ikke ledig før? Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Er mellom 6-9 uker på vei. Blir litt forvirret av både test og terminkalkulatorer.. Om jeg er så mye som 9 uker på vei, vil jeg jo gjerne ha en tidlig ul så snart som mulig, men det kan man kanskje ta selv om man ikke har vært hos fastlegen ? HI

Skrevet

Vi tar inn gravide i uke 12 hos oss. Ingen grunn til å ta inn før så lenge det ikke er aktuelt med svangerskapsavbrudd, eller at en er dårlig og ønsker sykemelding. Laboratoriet vil ikke ha svangerskapsprøvene før det heller.

Hos oss hender det ofte at vi har 4 ukers ventetid på vanlige kontroller hos lege.

Anonymous poster hash: 3fcbc...30a
Skrevet

Er mellom 6-9 uker på vei. Blir litt forvirret av både test og terminkalkulatorer.. Om jeg er så mye som 9 uker på vei, vil jeg jo gjerne ha en tidlig ul så snart som mulig, men det kan man kanskje ta selv om man ikke har vært hos fastlegen ? HI

Med mindre du skal avbryte svangerskapet er det jo ingen hast!

Ønsker du tidlig UL kan du bestille dette selv privat. Hvis du ikker er risikoutsatt er det ingen grunn til at du ikke kan vente på ordinær UL.

Anonymous poster hash: 07422...454

Skrevet

Første time ved uke 12.

Legen får ikke gjort noe fra eller til. Ved sjekk ved uke tolv tok hun blodprøver og det var det. Så sykehuset på ul uke 18.

Hysterisk?

Anonymous poster hash: 3482c...527

Skrevet

Det er ikke vanlig å ha første kontroll før uke 10-12, da skrives helsekort, blodprøver tas osv.

Ultralyd før det trenger du ikke om du ikke blør eller det er noe annet galt.

Anonymous poster hash: 47c04...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...