Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Kroppsfasongen som før graviditet etter fødselen.. Så er det ikke så nøye med barnet når bare det blir større. Pytt sann... Den tid den sorg...eller er det verd det????? http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article10057019.ece Anonymous poster hash: c51b2...10d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Tror det er et problem som er blåst litt ut av proporsjoner... For kvinner som var overvektige før svangerskapet er det jo et relevant spørsmål. Hvis du har pleid å spise nuggets 3 dager i uka og en halv sjokoladeplate hver dag kan du jo ikke "fortsette som normalt" i graviditeten. Noen vil kanskje tenke på den endringen i kostholdet som slanking, mens andre tenker på det som å endre kosthold. Hvis du i tillegg vil begynne å trene blir det jo en livsstilsendring, og "livsstilsendring" og "slanking" er jo ofte det samme. Med tanke på hvor mange av oss voksne nordmenn som er overvektige overrasker det meg ikke at jordmora får spørsmål om slanking flere ganger i uka. Så er det de som sikkert er nervøse før å bli kjeeeeempetjukke etter svangerskap fordi alle prater om hvor syyyyykt tjukke de ble etter de fikk barn (selv om det bare er snakk om 3-4 kg.), og så vil de bare ikke gå opp noe "mer enn nødvendig". Uten at de blåser i barna sine av den grunn. De vil bare passe på at de ikke dupper 100 kg. etterpå liksom. Så har man de som bare babler om hvor nydelige små babyer er, men de prater før de tenker, og har egentlig ikke tenkt noe over saken, bare at små babyer er nydelige, og egentlig mener de ikke noe særlig med det. Og så har du de som faktisk driter i babyen sin og bare ikke vil bli tjukk på tørre møkka, men når du er så ekstrem så har du virkelig problemer (antagelig har de opplevd noe traumatisk) og de tror jeg det er veeeeldig få av. De kvinnene som virkelig har det problemet er ikke de samme kvinnene som leser en avisartikkel og finner ut at "shit, jeg glemte å bry meg." De trenger ordentlig, seriøs hjelp. Anonymous poster hash: 8d43d...a9b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Jeg synes generelt at det var for lite fokus på ernæring når jeg gikk gravid (2008). Jeg var sterkt overvektig, men ingen sa noe om hvor mye jeg burde legge på meg eller sjekket at jeg spiste sunt. Fikk inntrykket at så lenge jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes, så var det ingen som brydde seg. All informasjonen fant jeg på nettet. På den andre siden av skalaen, jeg har ovservert mange tynne gravide venninner som hadde utrolig dårlig kosthold, men der fikk de heller ikke noe oppfølging under svangerskapet. Man er jo så opptatt i helsevesenet av å si at svangerskap ikke er en sykdom, men det er faktisk en glimrende anledning til å gi informasjon og hjelpe folk å endre kurs. Til sammenligning fikk en gravid venninne i Frankrike detaljert kostholdsplan for graviditeten og tiden etter fødselen av sin lege og nøye oppfølging til tross for at hun var både tynn og frisk fra før. Anonymous poster hash: 8944a...266
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Jeg mener at en skal spise vanlig sunn mat, der det er lov å spise litt skokolade på helg når en er gravid. Vanlig moderat trening. Jeg føler det er fryktelig fokus på kropp, trening og slanking i graviditen. Overvektige skal ikke slanke seg. Spiser de til vanlig sunn vanlig mat, skal de fortsette med det. Og spiser de humbug mat bør de selvfølgelig gå over til vanlig sunn mat. Det er nok de tynne damene og svangerskapene som er mest skadelig for babyene. De som går inn for å ikke legge på seg, som drømmer om små nette babyer. Og six pack kort tid etter fødselen. Kanskje de ikke er klar for barn? De tenker jo mere på seg selv enn på babyens ve og vell? Det vil vise seg når babyene blir eldre, når problemer kommer, men da er det for sent. Men mor har sikker fortsatt pen kropp da. Spis vanlig mat, og hold dere i aktivitet. Ikke slank babyen i magen uansett om du er overvektig eller tynn. Anonymous poster hash: c51b2...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå