Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Min ett år gamle frøken har litt separasjonsangst for tiden. Bare mor og far som gjelder. Vil ikke bli holdt av andre, da gråter hun. Roer seg etterhvert om hun ikke ser oss, men begynner igjen om hun ser en av oss. Og hun skal begynne i bhg til uka... Hvordan skal det gå? I gen besteforeldre som hun kjenner semigodt for lov å holde henne engang. Er dette tegn på at det er noe rart med henne? Lite sosial eller noe? Noe vi har gjort feil? Eller viser det bare at hun har en sterk tilknytning til oss? Sunn eller usunn? Andre sier jo de leverer og barna bryr seg lite om de går, de trives hos hvem som helst. Er disse mer trygge da enn jenta vår? Eller har de svak tilknytning til sine foreldre? Hun er trygg sålenge vi er der, og går rundt og utforsker, men vil ikke opp til andre. Redd hun er unormal eller vi har gjort dårlig jobb med henne😞 Anonymous poster hash: f3e9e...243
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Hun er fullstendig normal og det tyder på at dere har gjort en god jobb! Det vil si at hun er godt tilknyttet til dere nå. Så små barn klarer ikke å knytte seg til så mange personer på en gang. Besteforeldre og andre blir hun knyttet til senere. Ville nok brukt god til på tilvenningen i barnehagen. Anonymous poster hash: 0e263...890
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Min ett år gamle frøken har litt separasjonsangst for tiden. Bare mor og far som gjelder. Vil ikke bli holdt av andre, da gråter hun. Roer seg etterhvert om hun ikke ser oss, men begynner igjen om hun ser en av oss. Og hun skal begynne i bhg til uka... Hvordan skal det gå? I gen besteforeldre som hun kjenner semigodt for lov å holde henne engang. Er dette tegn på at det er noe rart med henne? Lite sosial eller noe? Noe vi har gjort feil? Eller viser det bare at hun har en sterk tilknytning til oss? Sunn eller usunn? Andre sier jo de leverer og barna bryr seg lite om de går, de trives hos hvem som helst. Er disse mer trygge da enn jenta vår? Eller har de svak tilknytning til sine foreldre? Hun er trygg sålenge vi er der, og går rundt og utforsker, men vil ikke opp til andre. Redd hun er unormal eller vi har gjort dårlig jobb med henne Anonymous poster hash: f3e9e...243 Barn med trygg tilknytning gråter ved separasjon fra foreldre, men godtar også trøst fra andre. Slik at hvis hun gråter når dere går, men roer seg med trøst fra andre, er det helt normalt for en ettåring. Men du må nok regne med at hun gråter når dere går fra henne i barnehagen. Mitt barn på ett år gråter også, men hun roer seg straks jeg har gått ut døra. Anonymous poster hash: 319f7...8b9
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Åh, godt å høre. For det et så mange som sier at barna ikke bryr seg når de hår nesten og kan sitte hos hvem som helst. Akkurat som det er slik det burde være. Skjønner jo at det er enklere da. Men da satser jeg på at drt går greit. Hun roer seg hos andre når vi er ute av syne, men finner seg gjerne en person som er favoritt. Anonymous poster hash: f3e9e...243
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Når går det seg litt til så hun kan være mer med andre da? Anonymous poster hash: f3e9e...243
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #6 Skrevet 27. august 2014 Flere som kan dette? Anonymous poster hash: f3e9e...243
Anonym bruker Skrevet 27. august 2014 #7 Skrevet 27. august 2014 Hun viser nok bare sterk tilknytning til dere, selv om det er lett å tro motsatt ;-) Min er også sånn, han er 11 mnd. Det er bare en fase som går over etterhvert. Alle barn er forskjellige, ikk bekymre deg! :-) Anonymous poster hash: 65051...2f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå