Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Litt skeptisk, men nav vil at jeg skal gi det et forsøk, og det ønsker jeg selv også. Takler stress dårlig. Men er empatisk, rettferdig og tror jeg ser "alle" og er inkluderende. Men det med stress kjenner jeg at bekymrer meg, jeg takler det som sagt veldig dårlig. Det kan de kanskje evt. ta hensyn til? Er snakk om arbeidspraksis. Da jeg var med i barnehagen på innkjøring til mitt eget barn, var jeg dausliten etterpå. Så mye rop, skrik, mas, heldigvis deltes gruppen seg etterhvert så halvparten gikk ut og lekte. Kan jeg kanskje si at jeg foretrekker å være med utendørs? Er en annen barnehage jeg skal til, kjenner ikke så mye til dem akkurat, men etter det lille jeg leste på nettet så fant jeg ut at de deler barna opp i mindre grupper. Lager mat osv. Aner ikke om det er småbarnsavdeling eller storbarnsvdeling, men noen som jobber/har jobbet i barnehge som vilf ortelle litt? Positivt/negativt? Anonymous poster hash: 01b99...c49
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Jeg har ikke jobbet annet enn noen få tilkallingsvakter i barnehage, men jeg var ganske sliten etterpå ja. Det må du forvente at du blir, spesielt siden det ser ut som at du ikke er i jobb nå? Og stress er jo også ralativt. Hva som stresser seg er ikke nødvendigvis det som stresser meg. Hvis det er praksis for å komme deg i jobb ville jeg være svært forsiktig med å be dem om å ta for mye hensyn i starten. Du skal ikke være en belastning for dem. Du må bare gi det en sjanse, og ta hver dag som den kommer.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Barnehage er fantastisk kjekt!!! Begynner nå på mitt 16. år, og helt ærlig: jeg gleder meg til hver en dag!!! Gleden det gir når ungene kommer mot deg for å gi en klem, tilliten de har til deg når de er leie og trenger et fang å sitte på, gode samtaler, leke ute, gå på tur ute, synge, danse, lese, pluss så mye mye mer. Stortrives!!!! MEN, ja det er travelt når du skal kle på 18 tre åringer med ullklær og regnklær, og like ens når alle skal inn og de må skiftes på for at de er kliss våte. Støy? Ja, det er svært sjelden det er rolig! Men: å jobbe i bhg er variert, kjekt og gir meg mange flotte erfaringer. Men du må ha et ønske om å ville jobbe der selv!! Arbeidsmiljøet i barnehagen har jo og selvsagt stor betydning Masse lykke til!!!! Anonymous poster hash: 11e9b...081
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Jeg må jo be dem ta hensyn, ellers er jo hele prosjektet dødfødt (at jeg lider meg gjennom det et halvt år, for så å falle helt ut pga psyken). Jeg blir stresset hvis mitt eget barn står og hyler, når det er mye folk i butikken, kommer ikke på mer nå, men det er endel mer. Men det er vel kanskje noe annet med andres unger, man bryr seg jo ikke om dem på samme måten. Det blir mer objektivt Har aldri ønsket å jobbe i barnehage, har aldri hatt noe spesielt til overs for barn. Jeg kommer godt overens med dem stort sett, og de liker meg. Men jeg gir det en sjanse, for man må jo prøve noe for å vite hva som fungerer. Har hatt en unge som har skreket nesten konstant halvannet år siden fødselen , og nå skal jeg prøve og jobbe i BARNEHAGE.. Slipper aldri unna hylingen men jeg gir det en sjanse, og har et åpent sinn. Men min erfaring er at det er best å forberede seg på det verste, så kanskje man blir positivt overrasket. Istedet for at man tror at det er så fit og flott, og blir skuffet. Anonymous poster hash: 01b99...c49
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Barnehage er fantastisk kjekt!!! Begynner nå på mitt 16. år, og helt ærlig: jeg gleder meg til hver en dag!!! Gleden det gir når ungene kommer mot deg for å gi en klem, tilliten de har til deg når de er leie og trenger et fang å sitte på, gode samtaler, leke ute, gå på tur ute, synge, danse, lese, pluss så mye mye mer. Stortrives!!!! MEN, ja det er travelt når du skal kle på 18 tre åringer med ullklær og regnklær, og like ens når alle skal inn og de må skiftes på for at de er kliss våte. Støy? Ja, det er svært sjelden det er rolig! Men: å jobbe i bhg er variert, kjekt og gir meg mange flotte erfaringer. Men du må ha et ønske om å ville jobbe der selv!! Arbeidsmiljøet i barnehagen har jo og selvsagt stor betydning Masse lykke til!!!!Anonymous poster hash: 11e9b...081 Takk men hva er egenskapene de ser etter når de skal ansette nye folk? Anonymous poster hash: 01b99...c49
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Helt ærlig så virker det ikke som barnahgeyrket er noe for deg, da du ikke takler lyder eller liker barn. Jeg ville ikke sendt mine barn til deg. Anonymous poster hash: be185...f93
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Helt ærlig så virker det ikke som barnahgeyrket er noe for deg, da du ikke takler lyder eller liker barn. Jeg ville ikke sendt mine barn til deg. Anonymous poster hash: be185...f93 Nei, mn så har du kanskje ikke barn i den barnehagen heller da. Anonymous poster hash: 01b99...c49
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Du vil jobbe i barnehage men har ikke noe til overs for barn? Okeeei... Anonymous poster hash: 147a1...382
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Jeg har jobbet i barnehage i snart 10 år, og jeg elsker jobben! Må si som hun over at jeg fremdeles gleder meg, og i sommerferiene savner jeg faktisk barna. Jobber på ei avdeling med 12 barn (0-6 år), til tider er det mye kaos og støy, men slik er barn. Vi har gode rutiner, og det er viktig for å få til et godt samarbeid alle parter Personlig mener jeg at du må like jobben, og vi merker veldig godt om noen ikke trives med det de gjør. Du skal ha omsorg og ikke være redd for å gå bort til et gråtende barn eller bare sette deg ned og lese ei bok. Ofte liker barn å leke alene. Hvis voksne er i nærheten kan du se at dem trekker seg unna og samler seg i et område i lekegården hvor dem ikke blir så godt sett. Om dere trekker dere unna begynner de plutselig å bruke hele lekegården Også er det viktig at du ser hvert barn og dets behov.Lykke til, det er spennende å jobbe i bhg! Slitsomt er det ja, men det er en fin og givende jobb Anonymous poster hash: 502db...199
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Jeg synes du er tøff som gir det et forsøk! Og ikke alle barnehager har ekstremt med støy. De avdelingene minste min har gått på har det vært lite skrik. Ift stress må du bestemme deg for å ta en oppgave av gangen, hvis ikke blir det helt kaos. Men det gjelder vel oss alle? I forhold til at du ikke liker barn eller har ønsket å jobbe i barehage, kan jeg dra en paralell. Jeg har heller aldri likt barn. Men nå har jeg for et par år siden meldt meg som korpsleder med ansvar for de yngste barna (1 til 3 klasse). Min erfaring er at det gir meg en helt overraskende stor glede, opplevelsen av å få tillitt fra "fremmede" barn. Det er slitsomt, ja, men utrolig gøy og da gjør det liksom ingenting (men nå er ikke jeg syk, altså). Nå tenker jeg at jeg faktisk kunne kost meg veldig med å jobbe i en barnehage. Poenget er at det at du ikke liker fremmede barn betyr ikke at du ikke er i stand til å gi de den omsorg og oppfølging som de trenger, og å ta til deg opplevelsen av at det gir deg mye tilbake. Lykke til! Anonymous poster hash: 2ca08...3ab
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Du vil jobbe i barnehage men har ikke noe til overs for barn? Okeeei... Anonymous poster hash: 147a1...382 Jeg vil ikke, men jeg skal gi det en sjanse jeg vet jo ikke hva det innebærer. Og jeg er flink med barn. Anonymous poster hash: 01b99...c49
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Jeg har jobbet i barnehage i snart 10 år, og jeg elsker jobben! Må si som hun over at jeg fremdeles gleder meg, og i sommerferiene savner jeg faktisk barna. Jobber på ei avdeling med 12 barn (0-6 år), til tider er det mye kaos og støy, men slik er barn. Vi har gode rutiner, og det er viktig for å få til et godt samarbeid alle parter :)Personlig mener jeg at du må like jobben, og vi merker veldig godt om noen ikke trives med det de gjør. Du skal ha omsorg og ikke være redd for å gå bort til et gråtende barn eller bare sette deg ned og lese ei bok. Ofte liker barn å leke alene. Hvis voksne er i nærheten kan du se at dem trekker seg unna og samler seg i et område i lekegården hvor dem ikke blir så godt sett. Om dere trekker dere unna begynner de plutselig å bruke hele lekegården :)Også er det viktig at du ser hvert barn og dets behov.Lykke til, det er spennende å jobbe i bhg! Slitsomt er det ja, men det er en fin og givende jobb Anonymous poster hash: 502db...199 Jeg er veldig omsorgsfull (veldig glad i dyr, mitt eget barn, tantebarn). Og som sagt veldig rettferdig, årsaken til at jeg takler stress dårlig er at jeg antakeligivs er høysensitiv, men samtidig ser jeg da hvert enkelt barn for det barnet er. Jeg er en god menneskekjenner. Og har mye fantasi (er også litt barnslig...) Men hvor ærlig skal jeg være? Skal jeg jatte med, si at det går så bra så, og se hvordan det går? Eller skal jeg være ærlig, si at jeg takler stress dårlig, at jeg aldri har hatt et brennende ønske om å jobbe med barn, men også oppgi mine positive egenskaper..? Jeg synes du er tøff som gir det et forsøk! Og ikke alle barnehager har ekstremt med støy. De avdelingene minste min har gått på har det vært lite skrik. Ift stress må du bestemme deg for å ta en oppgave av gangen, hvis ikke blir det helt kaos. Men det gjelder vel oss alle? I forhold til at du ikke liker barn eller har ønsket å jobbe i barehage, kan jeg dra en paralell. Jeg har heller aldri likt barn. Men nå har jeg for et par år siden meldt meg som korpsleder med ansvar for de yngste barna (1 til 3 klasse). Min erfaring er at det gir meg en helt overraskende stor glede, opplevelsen av å få tillitt fra "fremmede" barn. Det er slitsomt, ja, men utrolig gøy og da gjør det liksom ingenting (men nå er ikke jeg syk, altså). Nå tenker jeg at jeg faktisk kunne kost meg veldig med å jobbe i en barnehage.Poenget er at det at du ikke liker fremmede barn betyr ikke at du ikke er i stand til å gi de den omsorg og oppfølging som de trenger, og å ta til deg opplevelsen av at det gir deg mye tilbake. Lykke til! Anonymous poster hash: 2ca08...3ab Jeg har også jobbet med barn/musikk, kun 1 gang, men det gjelder vel ? Var vikar for en musikkinstruktør,og jobbet en kveld med 3-4 barn. Gikk greit det. Jepp, jeg er syk, både fysisk og psykisk, MEN jeg er i allefall villig til å gi det en sjanse. Var morsomt å lese historien din for jeg vet jo ikke om jeg liker å jobbe i barnehage eller ikke enda, men at man ikke har noe ønske om å jobbe led barn trenger ikke bety at man ikke kommer til å like det, som du skisserer Anonymous poster hash: 01b99...c49
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Det kommer så an på hvilken barnehage man er i. Mer stress jo større barnehageavdelinger du er i. Mer barn. mere voksene å forholde seg til både av foreldre og andre som jobber der = økt stress. Samtidig spiller det stor rolle om hvor stabil gruppen av ansatte er og hvordan forholdene er de i mellom. Jeg har vært innom barnehager og omtrent snudd i døra fordi det var så utrolig dårlig stemning og samhold mellom ansatt. Orker ikke jobbe steder med mye intriger og drama blant de voksene. Andre barnehager kan det være kjempesamhold i forhold til de ansatte, noe som ofte fører til mindre sykemeldinger og hyggelig arbeidsforhold. Positivt for barna som går der og de som jobber der og drar ned stress betraktelig. Så kommer det jo an på deg selv, om du trives å jobbe med barn og omgås de, om du liker aktiviteter som man gjør i barnehage om du takler å skifte bleier osv. Anonymous poster hash: dc725...b43
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Barnehage er nok ikke noe for deg;) Synes det er trist at nav velger å bruke barnehage som en stor arena for å tilvenne folk til arbeidslivet osv. Mange tror at man bare kan gå å dulle hele dagen der, men tvert mot. Det er høyt aktivitetsnivå ofåg full fart store deler av dagen. Hvis man må ta så mye hensyn til deg så må du heller finne et annet sted som passer deg bedre. Anonymous poster hash: eb7c9...4f4
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Lykke til, gi det en sjanse som du skriver. Du nevner en hel del gode egenskaper som er passende for en barnehageansatt. Og så noen egenskaper som kanskje ikke er helt ideelle, men dette må du se an. Ta en dag om gangen, og ville ikke nevnt at du aldri har ønsket å jobbe i barnehage og takler stress dårlig. Fokuser på det positive. og se an hvordan det går, gi det litt tid. Vi har alle gode og dårlige egenskaper, både de som jobber i barnehage og andre bransjer - og virker som du har mange gode kvaliteter: "Jeg er veldig omsorgsfull (veldig glad i dyr, mitt eget barn, tantebarn). Og som sagt veldig rettferdig, årsaken til at jeg takler stress dårlig er at jeg antakeligivs er høysensitiv, men samtidig ser jeg da hvert enkelt barn for det barnet er. Jeg er en god menneskekjenner. Og har mye fantasi (er også litt barnslig...)" Anonymous poster hash: ff739...b86
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Skal jeg være helt ærlig, så vil jeg si at du nok ikke passer til å jobbe i barnehage. Hvis du ikke tåler stress så er det nok ikke plassen for deg. En barnehagehverdag kan være veldig stressende og hektisk med mye støy og gråt. Ved sykdom hos ansatte så er det ikke alltid man får inn vikar, man mangler kanskje både 3 og 4 ansatte i blandt. Ikke si til de at du ikke liker barn i hvert fall, det hadde gitt meg et veldig dårlig førsteinntrykk. Jeg synes det er trist at nav skal presse folk til å jobbe i barnehage, folk som ikke ønsker å være der og kanskje engang ikke liker barn. De små som tilbringer store deler av dagen sin der, fortjener så mye mye mer. Et krav burde i allefall være at man kunne tenke seg å jobbe der. Anonymous poster hash: d2f2e...eca
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Jeg jobbet fulltid i noen mnd. før jeg gikk over til 50%. Da jeg jobbet fulltid var jeg dritsliten hele tiden, jeg følte jeg ikke hadde noe liv utenom jobben (men må legge til at jeg ikke har jobbet mye tidligere og dette var første gang jeg jobbet fulltid). Jobben i seg selv gikk greit, bedre da jeg gikk ned i stilling prosent. Nå har jeg sluttet fordi jeg ønsker å jobbe med noe som passer meg bedre. Anonymous poster hash: 8dc29...517
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Barnehage er fantastisk kjekt!!! Begynner nå på mitt 16. år, og helt ærlig: jeg gleder meg til hver en dag!!! Gleden det gir når ungene kommer mot deg for å gi en klem, tilliten de har til deg når de er leie og trenger et fang å sitte på, gode samtaler, leke ute, gå på tur ute, synge, danse, lese, pluss så mye mye mer. Stortrives!!!! MEN, ja det er travelt når du skal kle på 18 tre åringer med ullklær og regnklær, og like ens når alle skal inn og de må skiftes på for at de er kliss våte. Støy? Ja, det er svært sjelden det er rolig! Men: å jobbe i bhg er variert, kjekt og gir meg mange flotte erfaringer. Men du må ha et ønske om å ville jobbe der selv!! Arbeidsmiljøet i barnehagen har jo og selvsagt stor betydning Masse lykke til!!!! Anonymous poster hash: 11e9b...081 Jeg har jobbet i barnehage i snart 10 år, og jeg elsker jobben! Må si som hun over at jeg fremdeles gleder meg, og i sommerferiene savner jeg faktisk barna. Jobber på ei avdeling med 12 barn (0-6 år), til tider er det mye kaos og støy, men slik er barn. Vi har gode rutiner, og det er viktig for å få til et godt samarbeid alle parter Personlig mener jeg at du må like jobben, og vi merker veldig godt om noen ikke trives med det de gjør. Du skal ha omsorg og ikke være redd for å gå bort til et gråtende barn eller bare sette deg ned og lese ei bok. Ofte liker barn å leke alene. Hvis voksne er i nærheten kan du se at dem trekker seg unna og samler seg i et område i lekegården hvor dem ikke blir så godt sett. Om dere trekker dere unna begynner de plutselig å bruke hele lekegården Også er det viktig at du ser hvert barn og dets behov. Lykke til, det er spennende å jobbe i bhg! Slitsomt er det ja, men det er en fin og givende jobb Anonymous poster hash: 502db...199 Åhhh som jeg HÅPER det er ansatte som dere i bhg min 1-åring begynner i neste måned!! Jeg er så redd, men med sånne som dere der, ville jeg gått på jobb med go'følelse i magen STÅ PÅ!! Også håper jeg ikke HI ender opp i vår bhg.. Anonymous poster hash: fcadb...17d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå