Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja i morgen er den store dagen.

Jeg har vært på apoteket å henta herligheten som skal settes inn i morgen den dag, og jeg gruer meg noe fryktelig. Jeg veit det er dumt, men jeg har litt legeskrekk og synes det er i overkant ubehagelig og vise fram underlivet mitt så jeg er veldig spent. Veit selvsagt at alt er normalt og legen har både sett og gjort dette mange ganger før. Uansett lurer jeg på om noen her kan fortelle meg trinn for trinn hvordan dette foregår?

Bare sånn på toppen av kransekaka med smellbongbong og det hele må jeg ta med lille ungen min på dette. Jeg er aleine med han. Åååh, for en smørje. Håper han sover da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne......

Anonymous poster hash: 3ee5b...b3b
Skrevet (endret)

Starter som en vanlig gynekologisk undersøkelse. Legen setter inn stålnebbet (fysj, hater den tingen!) og åpnet opp. Så setter hun på ei klype på den tappen som er i enden innerst i skjeden (livmorhalsen), det er veldig vondt, men smerten går over på noen sekund (max 4-5 sek). Så fører hun inn spiralen, det er også veldig fort gjort. Meget ubehagelig akkurat der og da, men man overlever. Noen opplever en etterrie, men det slapp jeg. Resten av dagen hadde jeg litt vonde menssmerter. Blødde litt, så jeg brukte bind natt og dag i en mnd, etter det har jeg bare hatt noen få dråper til dagen og bruker minitampong fotsatt (2 mnd etter spiralen ble satt inn).

Endret av LME1001
Skrevet

Du kommer inn, prater litt med legen og blir bedt om å kle av deg nedentil. Ungen kan du antagelig parkere hos en (forhåpentligvis) hyggelig "kontordame" (vet at de heter noe annet, men står bom fast nå på tittel) mens du er inne. Vel oppe i stolen vil antagelig gynekologen først ta en kikk, og så sette inn den herlige (ironi) metalldingsen som de bruker for å holde sjeden mer åpen. Deretter fører han/hun spiralen forsiktig inn. Det kan oppleves som litt ubehagelig, men ikke smertefullt. Det går ganske fort, noen sekunder. Deretter klippes trådene (også en tanke ubehagelig, men overhode ikke vondt) og gynekologen sjekker gjerne med ultralyd om spiralen sitter som den skal. Så skrus metalldingsen ut igjen, du tørker bort litt eventuelt blod, og er ferdig. Antagelig vil du blø bitte litt, så det kan være lurt å ha med bind og en truse som passer til et bind. Jeg vil også råde deg til å ta to paracet på forhånd, da det kan gjøre litt vondt i magen etterpå.

Anonymous poster hash: 85fbc...d78
Skrevet

Ta på en lang topp eller tunika. Så slipper du å føle deg så naken. Si fra til legen at du er nervøs.

Slapp av og pust!

Hør om de på kontoret har tid til å følge med mini, evt ha mini i armene så du har noe annet å tenke på. Er ikke så veldig annerledes enn en vanlig GU. Er bare innføringen av spiral og kutting av trådene som er ekstra.

Går så fint skal du se. Jeg ble anbefalt av gynekolog å ta en paracet og en ibux en time før innsetting av min.

Skrevet

Å kjære tid! Nå tisser jeg nesten på meg! Men fader heller den spiralsaken var rådyr så her skal jeg ha valuta for penga. Håper noen av de damene kan se til mini ja,eller så må han kose og trøste mammaen sin under "inngrepet"

Skrevet

Å kjære tid! Nå tisser jeg nesten på meg! Men fader heller den spiralsaken var rådyr så her skal jeg ha valuta for penga. Håper noen av de damene kan se til mini ja,eller så må han kose og trøste mammaen sin under "inngrepet"

Du har født et barn kjære deg, å sette inn spiral er bare småsaker i forhold ;) Dette kommer til å gå helt fint! Ta to paracet og tenk på et morsomt ferieminne, så er du ferdig på null komma svisj.

Anonymous poster hash: 85fbc...d78

Skrevet

Du har født et barn kjære deg, å sette inn spiral er bare småsaker i forhold ;) Dette kommer til å gå helt fint! Ta to paracet og tenk på et morsomt ferieminne, så er du ferdig på null komma svisj. Anonymous poster hash: 85fbc...d78

Godt poeng, jeg har født et barn. Ikke noe kan toppe det. Ingen har vært oppi der siden heller. Så det blir jo nesten litt spennende :P jeg skal tenke på playa del ingles sommeren 2008. Da må det bli bra!

Skrevet

Jeg fikk satt inn min hos JM på 6-ukerskontrollen og jeg har ikke født vaginalt :)

Det er faktisk ikke så vondt - husk at den er pytteliten. Det er esken som er diger. Jeg synes det er vondere å ta celleprøve, om vi skal sammenlikne. JM anbefalte meg å ta et par smertestillende i forkant - det glemte jeg :P

Nurket lå på et pledd på gulvet mens vi holdt på. Det hele gikk fort og jeg har fått et nytt liv etterpå: slipper å styre med prevensjon, ingen mens (hurra!) og jeg er laaaangt hyggeligere å være sammen med; PMS-monsteret er vekk!!

Lykke til :)

Skrevet

Altså jeg grudde meg fryktelig. Dette var første gang noen skulle inn der etter fødsel, og det var 11uker etter fødselen. Skulle ta celleprøve samtidig.

Klarte nesten ikke sove kvelden før. Googlet litt og ble ganske skremt. Og la meg bare si at jeg kjente omtrent ingenting! Pustet bare med magen så plutselig var den inne. Legen sjekket med UL etterpå. Ingenting å grue seg for altså!

Et par uker etterpå gikk jeg tilbake for å stusse trådene. Mannen kjente de litt og det er jo tross alt ståltråder 🙊

Kjente ikke det heller.

Litt mensmurringer samme dag. Blødde litt i 6uker, deretter var mensen en saga blott. Dette er det beste prevensjonsmiddelet jeg har vært borte i!

Anonymous poster hash: 61cb1...cd7

Skrevet

Takk alle! Som dere skjønner har jeg ikke sovna enda :P tenker fælt på dette opplegget, men det er deilig å lese sånne solskinnshistorier. Nå må jeg bare huske å ta med meg den meterlange eska i morgen. Og nurket - har du rett angående pms tror jeg både jeg og gubben kysser deg i panna! Og mensenfri, for en drøm :D

Skrevet

Litt ubehagelig, men det tar jo kortere tid enn en rie å sette den inn ;) Jeg har ikke angret et sekund! Har min andre inne nå.

Lykke til! Dette fikser du!

Anonymous poster hash: 22d28...015

Skrevet

Hoho. Nå er jeg dusja og klar, blodtrykket er noe høyt, men dette skal gå så bra! Klarte å skjære meg da jeg barberte, selvsagt gjorde jeg det. Mini er mett, tror jeg. Og kanskje til og med trøtt :D tenkte jeg skulle ta han med i vognbaggen. Aha, løsningsorientert.

Skrevet

Jeg kjente veldig lite smerte under innsetting, og bare svake menssmerter i to dager etter. Celleprøve er mye vondere.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 28270...76a

Skrevet

Okei, jeg må bare rapportere tilbake: piece of cake! Det var ikke vondt, litt ubehagelig kanskje, men det var mer situasjonen enn det å sette inn spiralen. Ungen hyla hele tiden,veldig utålmodig, enda han var mett. Sovna gjorde han først når vi satt oss i bilen på tur hjem ;) da er det bare for meg og å krysse fingrene og håpe mensen og pms er historie:D

Skrevet

Okei, jeg må bare rapportere tilbake: piece of cake! Det var ikke vondt, litt ubehagelig kanskje, men det var mer situasjonen enn det å sette inn spiralen. Ungen hyla hele tiden,veldig utålmodig, enda han var mett. Sovna gjorde han først når vi satt oss i bilen på tur hjem ;) da er det bare for meg og å krysse fingrene og håpe mensen og pms er historie:D

Så bra! Da hadde du samme opplevelse som meg, og at det ikke var noe å grue seg for.

Bare vært forberedt på at du kan blø av og på noen uker, så er mensen forhåpentligvis historie 👍

Anonymous poster hash: 61cb1...cd7

Skrevet

Må hive meg på denne tråden med et spørsmål.. Jeg satt inn hormonspiral på fredag, og skulle etter "skjemaet" ha mensen på søndag. Har ikke fått den ennå, så er det mulig at den her blitt borte allerede? :P

Anonymous poster hash: 1b2e8...bac

Skrevet

Må hive meg på denne tråden med et spørsmål.. Jeg satt inn hormonspiral på fredag, og skulle etter "skjemaet" ha mensen på søndag. Har ikke fått den ennå, så er det mulig at den her blitt borte allerede? :P

At den har, skulle det stå.

Skrevet

Så godt å høre. Jeg har vært hos legen og fått resept på spiral i dag. Så da blir det om en liten stund på meg også. Gleder meg ikke akkurat jeg heller, men det hjelper å lese gode erfaringer!! :-)

Anonymous poster hash: 3ee5b...b3b

Skrevet

Hey babes! Ja, nå har jeg hatt sex for første gang både etter fødsel og innsetting av spiral, men jeg lurer... Jeg fikk blødning etter sexen, temmelig mye også. Lyst blod. Er det normalt? Hadde sex i natt og har blødd hele dagen....

Skrevet

Det hendte meg også en tid etterpå. Er nok bare slimhinnene eller livmirtappen som blir litt irritert iogmed du har satt et fremmedlegeme inn der. Nå 6 mnd etter er det ingen problem :-)

Skrevet (endret)

Mange solskinnshistorier her, så nå må jeg ødelegge litt..;) Hos meg har hormonspiralen ført til blødninger nesten hele måneden. Blør ikke mye, men akkurat nok til at det er grevligt irriterende! Hvis jeg er heldig, har jeg kanskje 1 uke eller 2 uten blod, så er det på an igjen.. Så, etter 3 1/2 år med den dritten, har mannen sterilisert seg (Halleluja!!!) og om 14 dager skal jeg til legen å fjerne den!! Hurra:D

Endret av Me and my monkey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...