Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Jeg skal ikke uttale meg om grunnskolen, for der har jeg lite erfaring, men jeg kan uttale meg om VGS. Det virker kanskje som veldig langt fram i tid for majoriteten av brukerne her inne, men til slutt vil også deres barn bli elever ved en VGS. Når KS i den første skissen ville ha alle lærere til å være på skolen i 7,5 time hver dag, skapte det fornøyelse blant mange her inne. Endelig skal også lærere få se hvordan det er å jobbe! Endelig skal lærere også måtte være på arbeidsplassen sin en hel dag sånn som alle andre! Som alle andre... Men læreryrket er ikke som alle andre, og spesielt ikke for vi som jobber med de eldste elevene. Jeg sier ikke at yrket er verre enn andre, eller at vi jobber mer enn i andre yrket, at vi har mer overtid eller er helt sære, men at årsverket vårt er inndelt på en annen måter en absolutt alle andre yrker i landet. Det er lagt opp til å jobbe mye når elevene våres er til stede, og så avspasere når de ikke er der. Sånn er det bare, enten man liker det eller ei. Så kommer argumentene som viser den totale mangelen for forståelse for hvordan ting fungerer. "Selv om du må jobbe 37,5 time i uken på arbeidsplassen, så har du jo fortsatt 6 timer igjen du kan disponere fritt!". Vel, det er ikke nok! Mange uker i året er 6 timer ekstra alt for lite til å gjøre jobben på en god måte. Når elevene våre har heldagsprøver, ønsker vi å gi dem rask tilbakemelding på disse slik at de vet hva de skal jobbe med neste gang. For noen er det snakk om siste tilbakemelding før avsluttende eksamen. Det er avgjørende at rettingen blir gjort fort og er av god kvalitet. Å rette en tekst på 1200-1400 ord skrevet av en 18-åring er krevende. Det tar tid, kanskje helt opp mot en time for hver elevtekst. Man skal være topp konsentrert og fokusert, og det er man definitivt ikke etter mange timer med undervisning. Altså er det viktig å kunne få rette når man er opplagt, som f.eks. en søndags formiddag, eller på kvelden ette man har spist middag og hvilt seg litt. Det er helt normalt at vi jobber 60-70 timer i uken i retteperiodene. Og det gjør oss ingenting! Vi klager ikke over det, for det er en del av jobben, men nå vil KS ta den muligheten og fleksibiliteten bort fra oss. Det vil ramme elevene, og elevene er barna deres, barna mine. Jeg ønsker ikke dette for mine barn, og jeg håper da virkelig ikke at dere ønsker det for deres barn heller? Som lærer ønsker jeg å ha muligheten til å jobbe veldig mye i perioder, langt mer enn 43,5 timer, og på tidspunkter hvor jeg er uthvilt og fokusert, slik at jeg kan gjøre mitt beste for elevene mine. Som mor ønsker jeg at mine barn sine lærere skal kunne gjøre det samme. Jeg vet at det har vært utallige innlegg rundt lærerstriden nå, men nå klarte jeg ikke å la være å skrive noe. Det er så utrolig viktig for meg å få folk til å forstå at dersom KS vinner fram, er det elevene, barna, det går utover. Ikke oss lærere, men barna! Anonymous poster hash: 4186a...166
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Er vi ferdig snart? Jeg er på lærernes side jeg altså, men nå er det nok sutring. Vi har skjønt greia, lærerne vil ha det sånn, ks vil ha det sånn. Nå er det streik og forhåpentligvis kommer dere til enighet snart. Anonymous poster hash: e4e39...857
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Du kunne i det minste gitt en liten advarsel om at dette var nok en tråd om den grusomme lærerstreiken. Jeg orker ikke lese mer om dette her nå. Orker ikke. Anonymous poster hash: b3153...7ea
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Tusen takk for jobben du gjør. Håper dere vinner. Dere fortjener å få arbeide slik dere klarer gjøre jobben best, og det vil være positivt for våre barn. Anonymous poster hash: 006a7...b01
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Amen 👼 Håper virkelig at dere vinner. Anonymous poster hash: 87225...0bf
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Er vi ferdig snart? Jeg er på lærernes side jeg altså, men nå er det nok sutring. Vi har skjønt greia, lærerne vil ha det sånn, ks vil ha det sånn. Nå er det streik og forhåpentligvis kommer dere til enighet snart. Anonymous poster hash: e4e39...857 Er dette sutring? Hvor i innlegget mitt sutrer jeg? Jeg er stolt over yrket mitt og elsker å være lærer! Derimot har jeg tungt for å se på at mange støtter et forslag som jeg vet at vil ramme barna. Når da så mange tydeligvis ikke forstår dette, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å forklare hvorfor. HI Anonymous poster hash: 4186a...166
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Du kunne i det minste gitt en liten advarsel om at dette var nok en tråd om den grusomme lærerstreiken. Jeg orker ikke lese mer om dette her nå. Orker ikke. Anonymous poster hash: b3153...7ea Det er absolutt ingen som tvinger deg til å lese HI Anonymous poster hash: 4186a...166
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Er vi ferdig snart? Jeg er på lærernes side jeg altså, men nå er det nok sutring. Vi har skjønt greia, lærerne vil ha det sånn, ks vil ha det sånn. Nå er det streik og forhåpentligvis kommer dere til enighet snart.Anonymous poster hash: e4e39...857 Er dette sutring? Hvor i innlegget mitt sutrer jeg? Jeg er stolt over yrket mitt og elsker å være lærer! Derimot har jeg tungt for å se på at mange støtter et forslag som jeg vet at vil ramme barna. Når da så mange tydeligvis ikke forstår dette, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å forklare hvorfor. HI Anonymous poster hash: 4186a...166 Jeg opplever det som sutring fordi dere lærere gang på gang på gang må forsvare yrket deres. Flertallet heier jo på dere. Dere drar i land det her. Men jeg er dritt lei av sutrete forsvarsinnlegg. Det vil jo ingen ende ta. Folk har skjønt det nå. Anonymous poster hash: e4e39...857
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Takk for et saklig innlegg, HI. Jeg misunner egentlig de som ikke har større problemer enn at de blir irritert over å lese for mange tråder dette temaet Anonymous poster hash: 436f9...7ef
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #10 Skrevet 25. august 2014 Er vi ferdig snart? Jeg er på lærernes side jeg altså, men nå er det nok sutring. Vi har skjønt greia, lærerne vil ha det sånn, ks vil ha det sånn. Nå er det streik og forhåpentligvis kommer dere til enighet snart.Anonymous poster hash: e4e39...857 Er dette sutring? Hvor i innlegget mitt sutrer jeg? Jeg er stolt over yrket mitt og elsker å være lærer! Derimot har jeg tungt for å se på at mange støtter et forslag som jeg vet at vil ramme barna. Når da så mange tydeligvis ikke forstår dette, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å forklare hvorfor. HI Anonymous poster hash: 4186a...166 Jeg opplever det som sutring fordi dere lærere gang på gang på gang må forsvare yrket deres. Flertallet heier jo på dere. Dere drar i land det her. Men jeg er dritt lei av sutrete forsvarsinnlegg. Det vil jo ingen ende ta. Folk har skjønt det nå. Anonymous poster hash: e4e39...857 Har de? Jeg kan vise deg mange, mange tråder her inne som viser det stikk motsatte (bare se på tråden her på siden nå om lekser som ikke var rettet), og jeg kan vise deg utallige kommentarer i diverse andre nettdebatter som viser at mange ikke forstår noe av konflikten. Jeg kan forstå at mange er lei, for å være ærlig er jeg lei selv, men som lærer kan jeg heller ikke gi opp. For min del vil jeg gjerne be deg om å slutte å kalle oss for sutrete når vi forklarer hvorfor vi streiker. Å sutre er mye rart, men å forklare hvordan man jobber er på ingen måter sutring. Hadde jeg skrevet er "å stakkers meg, se så mye jeg jobber, mye mer enn alle andre, og ingen forstår meg"-innlegg, da hadde jeg skjønt hva du mente. HI Anonymous poster hash: 4186a...166
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #11 Skrevet 25. august 2014 Er vi ferdig snart? Jeg er på lærernes side jeg altså, men nå er det nok sutring. Vi har skjønt greia, lærerne vil ha det sånn, ks vil ha det sånn. Nå er det streik og forhåpentligvis kommer dere til enighet snart.Anonymous poster hash: e4e39...857 Er dette sutring? Hvor i innlegget mitt sutrer jeg? Jeg er stolt over yrket mitt og elsker å være lærer! Derimot har jeg tungt for å se på at mange støtter et forslag som jeg vet at vil ramme barna. Når da så mange tydeligvis ikke forstår dette, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å forklare hvorfor. HI Anonymous poster hash: 4186a...166 Jeg opplever det som sutring fordi dere lærere gang på gang på gang må forsvare yrket deres. Flertallet heier jo på dere. Dere drar i land det her. Men jeg er dritt lei av sutrete forsvarsinnlegg. Det vil jo ingen ende ta. Folk har skjønt det nå.Anonymous poster hash: e4e39...857 Har de? Jeg kan vise deg mange, mange tråder her inne som viser det stikk motsatte (bare se på tråden her på siden nå om lekser som ikke var rettet), og jeg kan vise deg utallige kommentarer i diverse andre nettdebatter som viser at mange ikke forstår noe av konflikten. Jeg kan forstå at mange er lei, for å være ærlig er jeg lei selv, men som lærer kan jeg heller ikke gi opp. For min del vil jeg gjerne be deg om å slutte å kalle oss for sutrete når vi forklarer hvorfor vi streiker. Å sutre er mye rart, men å forklare hvordan man jobber er på ingen måter sutring. Hadde jeg skrevet er "å stakkers meg, se så mye jeg jobber, mye mer enn alle andre, og ingen forstår meg"-innlegg, da hadde jeg skjønt hva du mente. HI Anonymous poster hash: 4186a...166 Men de folka som er i mot er i mot. De fatter ikke engang selv hvorfor de er i mot, de bare er det. Og slenger rundt seg med dumme argumenter. Jeg opplever derimot i min omgangskrets og ellers rundt om bred støtte til lærerne. Anonymforum og andre forum på nett er vanskelig å ta seriøst i den betraktning. Du må gjerne be meg om å slutte og kalle det sutring, men når det gang på gang dukker opp slike forsvarstråder er det det jeg oppfatter det som. Anonymous poster hash: e4e39...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå