Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Lurer på hva som er vanlig/praktisk...? Vi skal kjøpe før vi skal selge. Hvor lang tid bør vi ha på overtagelsen av ny bolig? Vi må jo selge vår og ha tid til flytting. Samtidig vil vi unngå å sitte med dyr mellomfinansiering for lenge, max en mnd tenker jeg. Noen råd? Anonymous poster hash: e61ad...91c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Det er vel vanlig med 3 mnd, men det avtales som regel med selger. Anonymous poster hash: 076d5...9db
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Tre måneder satt jeg. Med mulighet for tidligere hvis ønskelig. De som kjøpte min sa de MÅTTE ha den i løpet av 30 dager ellers ble det ikke noe kjøp. Skikkelig ufine i følge megler. Jeg ble så sur så jeg gadd ikke selge til de og aksepterte budet som var 10 000 lavere. Anonymous poster hash: f4b97...1dd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Tre måneder satt jeg. Med mulighet for tidligere hvis ønskelig. De som kjøpte min sa de MÅTTE ha den i løpet av 30 dager ellers ble det ikke noe kjøp. Skikkelig ufine i følge megler. Jeg ble så sur så jeg gadd ikke selge til de og aksepterte budet som var 10 000 lavere. Anonymous poster hash: f4b97...1dd Hvorfor var det så ufint? For alt du vet kunne de ha gode grunner for å måtte komme i hus rimelig kjapt. De står fritt til å sette tidlig overtagelse som betingelse, så er det opp til selger å evt. godta eller ikke godta det. Da vi kjøpte nå sist, satte vi også som betingelse at vi måtte få overta innen dels uker (ellers måtte vi ut på leiemarkedet for en periode, og med en baby i hus, ville ikke flytte flere ganger enn nødvendig). I vårt tilfelle godtok selger det. Anonymous poster hash: 0494b...3c2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 *innen seks uker, ikke "dels" uker;) Anonymous poster hash: 0494b...3c2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Tre måneder satt jeg. Med mulighet for tidligere hvis ønskelig. De som kjøpte min sa de MÅTTE ha den i løpet av 30 dager ellers ble det ikke noe kjøp. Skikkelig ufine i følge megler. Jeg ble så sur så jeg gadd ikke selge til de og aksepterte budet som var 10 000 lavere. Anonymous poster hash: f4b97...1dd For et dårlig råd, og teit av deg.. Anonymous poster hash: 8d721...4ee
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Tre måneder satt jeg. Med mulighet for tidligere hvis ønskelig. De som kjøpte min sa de MÅTTE ha den i løpet av 30 dager ellers ble det ikke noe kjøp. Skikkelig ufine i følge megler. Jeg ble så sur så jeg gadd ikke selge til de og aksepterte budet som var 10 000 lavere. Anonymous poster hash: f4b97...1dd Hvorfor var det så ufint? For alt du vet kunne de ha gode grunner for å måtte komme i hus rimelig kjapt. De står fritt til å sette tidlig overtagelse som betingelse, så er det opp til selger å evt. godta eller ikke godta det. Da vi kjøpte nå sist, satte vi også som betingelse at vi måtte få overta innen dels uker (ellers måtte vi ut på leiemarkedet for en periode, og med en baby i hus, ville ikke flytte flere ganger enn nødvendig). I vårt tilfelle godtok selger det. Anonymous poster hash: 0494b...3c2 Fordi JEG selger og mitt hus tidligst var ferdig om 2 måneder, senest 3. Det sto overtakelse 3 måneder i prospektet. Så å true seg til å få det før provoserer. Var en fryd å kunne nekte å selge til de. MIN leilighet jeg bestemmer. Og hun som fikk den etter å ha mistet den ble såååå glad. Anonymous poster hash: f4b97...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå