Gå til innhold

Noen her som har barn med Hallux Valgus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos fastlegen idag og fått beskjed om at det mest sannsynlig er Hallux Valgus barnet mitt på 9 år har. Skal på røntgen i morgen. Noen som har barn med det samme? Hva gjør/har dere gjort med det?

Anonymous poster hash: e3282...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var du som hadde bilde i går? Jeg ville fått en henvisning til en ortoped. Det er ikke vanlig at barn får hallux valgus så tidlig. Bør få sjekket fot- og benstillingen og ev. få innleggssåler.

Det finnes ulike måter å korrigere stillingen i foten slik at det blir mindre belastning på det aktuelle leddet. Jeg vil tro at han trolig vil trenge fotsenger/innleggssåler, at det ikke vil være nok med en enkelt skinne på tåen.

Når svarene fra røntgen foreligger, så be om henvisning videre. Gutten din skal ha gode føtter i mange år, så viktig at de avdekker ev. feilstillinger for å forebygge ev. problemer senere.

Anonymous poster hash: 47937...4a4
Skrevet

Det stemmer. Fastlegen mente at det ikke var noe å gjøre akkurat nå bortsett fra gode sko så lenge han ikke er særlig plaget av det, men får jo selvfølgelig mer svar etter røntgen.

Skrevet

Jeg husker jeg gikk på skole med ei som måtte opereres i begge føttene for dette, hun var 16. Er kanskje en medfødt svakhet når det kommer så tidlig? Min mor har det, og har operert en fot, men hun ventet så lenge at det ikke ble særlig vellykket. Har de mulighet til å stabilisere det for godt, eller vil han alltid ha problemer med dette?

Anonymous poster hash: a81c3...a49
Skrevet

Her er bilde av lillefingrene også, skal taes røntgen av de også så får vi se om det har en sammenheng..

post-42-159267_thumb.jpg

Skrevet

Om det er tilfelle at han har det så håper jeg at de går inn for å rette det opp med engang og ikke venter til han da evnt blir verre. HI

Skrevet

Jeg har dette selv, men er ikke veldig hardt rammet. Det er svært vanlig hos kvinnene i min familie. Flere av de er operert, med vellykket hell. De som har fått operasjon har fått det pga stort ubehag og smerter.

Dette er nok ikke noe som opereres lett på.

Jeg har ikke smerter, bare hvis jeg går med feil sko eller for lenge i høye hæler.

Je ville nok også ha bedt om henvisning til ortoped slik at han fikk hos oppfølging der.

Skrevet

Om det er tilfelle at han har det så håper jeg at de går inn for å rette det opp med engang og ikke venter til han da evnt blir verre. HI

De fleste som får hallux valgus får det i grunnleddet, leddet innenfor der gutten din har det, HI. Og når man ser på lillefingrene så vil jeg tro at det er slik han er skapt. Men bra at de sjekker ordentlig med røntgen for å se om det er noe spesielt som er årsaken og som de kan gjøre noe med. Det leddet gutten din har det i tar mindre belastning enn leddet innenfor, noe som er bra og sikkert en årsak til at han ikke er mer plaget.

Ser at grunnleddet på høyre stortå har endret litt stilling, men i motsatt retning av hva som er normalt ved en hallux valgus. Trolig kan noe av det rettes opp med såler. Så ortoped er tingen videre, der får dere spesifikke svar.

Forøvrig veldig søte fingre og tær han har :)

Anonymous poster hash: 47937...4a4

Skrevet

Hihi takk for det 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...