Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #1 Skrevet 25. august 2014 Mitt barn fortalte meg noe litt ufint en vokset hadde sagt til ham i banehagen. Han er en voksen og snill gutt ( i mine øyne)på 5 år, jeg kan ikke se for meg at han lyver om slike ting og finner på at noen har sagt noe stygt til ham..bare for å lyve liksom. I dag tidlig tok jeg det opp med vedkommende det gjelder. Jeg tok det rolig opp og passet på at det ikke var noen andre tilstede og jeg spurte om hun hadde tid. Jeg tenkte at ok, kanskje det er en missforståelse men greit å ta det opp. Jeg fortalte hva min sønn hadde sagt, også fikk jeg nesten ikke inn et ord mer, fordi hun ble veldig offensiv. Og jeg følte veldig på at jeg egentlig ikke fikk sagt det jeg hadde i tankene. Uansett, jeg sa at jeg ikke tror at barnet mitt lyver (og når det er sagt så betyr det heller ikke at hun gjorde det han sa, men at det kanskje var en missforståelse), hvorpå hun sa "tror du jeg lyver". Det hele ble veldig dumt og ikke sånn jeg hadde forestilt meg. Men uansett. Om du hadde vært i en slik situasjon. Hvem ville du trodd på ? Barnet ditt eller den voksne? Hun jeg snakket med var ikke engang med på at det kunne være en missforståelse. Jeg syntes det er vanskelig. Anonymous poster hash: d8d8b...401
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #2 Skrevet 25. august 2014 Det kommer helt an på settingen og hva det handlet om. Barn både lyver og skrøner, de misfortsår og får bare med seg deler av hendelser eller utsagn. Når det er sagt; dersom dette er alvorlige ting, så er det selvfølgelig viktig å tro på barnet. Hva var det barnet sa da? Anonymous poster hash: 6f495...191
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #3 Skrevet 25. august 2014 Det er umulig å bedømme uten å ha noen anelse om hva barnet sa var sagt. Anonymous poster hash: 02a9c...5b8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #4 Skrevet 25. august 2014 Det er umulig å bedømme uten å ha noen anelse om hva barnet sa var sagt. Anonymous poster hash: 02a9c...5b8 Det var bare en sleivete kommentar. Jeg kommer ikke til å si hva som ble sagt. Men det var ikke noe veldig alvorlig, men likevel noe man ikke sier til et barn (fikk ham til å føle seg veldig dum). Anonymous poster hash: de2ac...d64
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #5 Skrevet 25. august 2014 Det kommer helt an på settingen og hva det handlet om. Barn både lyver og skrøner, de misfortsår og får bare med seg deler av hendelser eller utsagn. Når det er sagt; dersom dette er alvorlige ting, så er det selvfølgelig viktig å tro på barnet. Hva var det barnet sa da? Anonymous poster hash: 6f495...191 Ja, men det er jo det jeg også mener..at ting kan missforståes eller at kommentaren kanskje var myntet på noe helt annet enn hva min gutt trodde. Han sier at han ikke lyver, og når jeg presser ham litt så sier han at kanskje det var en missforståelse men at han ikke trodde det (jeg spurte om det kunne være en missforståelse). I mitt hode så lyver han ikke, men kanskje han missforstod uten og helt skjønne det selv. Jeg syntes det er rart at den ansatte ikke kunne se det som et alternativ. Anonymous poster hash: de2ac...d64
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #6 Skrevet 25. august 2014 Nå vel. Men jeg hadde sikkert uansett ikke latt det fare uten å ta opp saken nærmere med for eksempel styrer i barnehagen. Bare for å få saken skikkelig ut av verden, av respekt for mitt barn, og ikke minst fordi reaksjonen til den voksne da du tok det opp vitner om en smule redsel for å bli avslørt. Anonymous poster hash: 02a9c...5b8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #7 Skrevet 25. august 2014 Nå vel. Men jeg hadde sikkert uansett ikke latt det fare uten å ta opp saken nærmere med for eksempel styrer i barnehagen. Bare for å få saken skikkelig ut av verden, av respekt for mitt barn, og ikke minst fordi reaksjonen til den voksne da du tok det opp vitner om en smule redsel for å bli avslørt. Anonymous poster hash: 02a9c...5b8 Men hva kan styrer gjøre da? Her blir det jo ord mot ord, over en ting som ikke burde kreve så mye energi..Ikke lett altså. jeg blir fortvilet over at hun ikke kan gå med på at det var en missforståelse. At hun mener barnet mitt lyver liksom, med viten og vilje. Det ble så dumt. Neste gang går jeg bare rett til ledelsen, jeg trodde det var best å ta det med den personen det gjelder men tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: de2ac...d64
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #8 Skrevet 25. august 2014 Det staves misforståelse! Anonymous poster hash: d13e8...647
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #9 Skrevet 25. august 2014 Det at hun ble så offensiv forteller det meste. Hun har nok sagt det, og barnet ditt snakker nok sant. Idiotisk at hun ikke er moden nok til å innrømme sine feil Anonymous poster hash: ff7f1...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå